17 of 18 inch

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Hoi Allen,

Rondom zijn de banden van mijn CT versleten.
Dus nu een natuurlijk moment om andere velgen te kiezen.....

Nu twijfel ik over 17 of 18 inch.

Ik denk bij 17 inch is verlagen nog niet noodzakelijk, maar smoelt iets minder
18 inch vind ik mooier maar dan moet de CT verlaagd worden denk ik!?!

Verlagen met bijvoorbeeld Einbach, is 3 cm naar het asfalt en betekend denk ik dat de auto stugger wordt en vaker drempels kust.

Iemand ervaring/advies?
 
12 mrt 2016
109
8
18
Het is maar waar je belang aan hecht. Groter dan 16" staat mischien wel mooi maar je levert behoorlijk aan comfort in. Met 18" wordt dat helemaal een drama. Waarom zou je btw moeten verlagen als je grotere velgen kiest?
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ik zou lekker voor 19 inch gaan... en dan met een wat hogere band, vult je wielkasten mooi.;)
Over het inleveren aan comfort... merk ik weinig van, op mijn GS430 met 19 inch op 225/35/19 banden, het zweeft over de weg, net als met zijn originele 18 inch...
Met verlagen ga je zeker weten comfort inleveren!

Succes met je beslissing! :thumbsup:
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
18inch is voor mij de max. Waarom verlagen is dat wanneer je dat niet doet, de auto door opties bedrog verhoogd lijkt. Omdat je de verhouding band / wielkast verander.

Wat je zegt Flint .... ik ben het eens de auto wat stug aanvoelt bij korte oneffenheden. Al moet ik zeggen dat ik met volle bepakking en fietsendrager en volle tank nog voldoende veerweg had. Vermoed dan ook dat de schokbrekers een rol spelen.
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Gewoon 18 is prima, en verlagen.
dat kleine beetje minder Comfort voel je na 1 week ook niet meer. De looks maken dat ook weer extra goed 👌🏻👌🏻
 

Vincent-UX

Hoort erbij
8 mrt 2016
26
10
3
Ik heb onder mijn CT200h 18 inch wielen (8.5J breed) zitten met 235/40-18 banden (Bridgestone RE002). Past perfect en verlagen is ?cht niet nodig...
Bovendien zitten er sportdempers af fabriek op.
Moet zeggen dat ik weinig verschil merk, zei het dat door de iets grotere omtrek de kilometerteller iets afwijkt. Ongeveer 2 km op 100 km.
Snelheid merk ik niets van. Ik rijd toch nooit veel sneller dan 120 km :) Ondanks de bredere en grotere banden rijd ik nog steeds een comfortabele 1 op 19 tot 20.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik heb bijna mijn besluit genomen, ik ga denk ik voor 215/50/17inch 7j velgen et35.

Officieel doet Lexus 215/45/17....maar ik heb met GPS (2 apparaten)metingen gedaan en als ik nu 120 rij op de teller dan GPS113.8 met mijn huidige velgen 205/55/r16
met dus een 215/45/17 zal de teller nog verder gaan afwijken.(kleinere omtrek)

Wellicht overweeg ik nog een ander maat 225/50/17 of een 215/55/17. Volgens de internet tools zal bij 120 op de teller, de snelheid respectievelijk zijn 126 of 125.
Aangezien mijn teller 7 km afwijkt denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn.

Zien jullie problemen met een et waarde van 35 en 225/50/17 of 215/55/17.

Blade35 Kan je foto's posten van je velgen onder je auto? En wat is de ET waarde?
 

Vincent-UX

Hoort erbij
8 mrt 2016
26
10
3
No Title

Velg: 18 x 8.5J ET35
Band: 235/40-18
Remschijf: Stoptech street performance
Remblok: Ferodo 2500
 

Bijlagen

  • photo5523.jpg
    photo5523.jpg
    418,7 KB · Weergaven: 53
  • photo5524.jpg
    photo5524.jpg
    452,7 KB · Weergaven: 50

Vincent-UX

Hoort erbij
8 mrt 2016
26
10
3
Wanneer ik veel te snel over een hoge drempel rijd, hoor ik heel soms een licht 'schaafgeluid', dat is alles. In de kuipen is geen enkele slijtage te zien...
Tsja, wat is spijkerhard? Mijn tweede auto heeft een totale veerweg van ongeveer 1 cm, dus dit lijkt comfortabel.
Op klinkerweggetjes voel je wel wat, maar over het algemeen is het goed te doen. Stuur is compleet trillingsvrij.
Bochten en snelle acties :)blush:) zijn beter te doen. Ik vind persoonlijk de wegligging perfect, houd niet zo van die schommelauto's :sneaky:.