- 12 feb 2024
- 22
- 56
- 13
Tsja.. Begin dit jaar stel je jezelf voor op dit forum met een IS200 Business (zie https://forum.lexusforum.nl/threads/even-voorstellen-met-een-is200.179519/)
En iets meer dan een half jaar later ben je ineens eigenaar van nóg een IS200
Bij deze wil ik jullie dus graag voorstellen aan m'n 2e trots: Een prachtige IS200 Compressor Executive uit 2001, al krijgt 'ie bij mij de naam "Blue Lexy" of "Blue Bella"
Leuk te vermelden is dat de auto een bekende is op dit forum, ik heb namelijk het genoegen gehad 'm te mogen overnemen van mede forumlid "Jvdn" wie er zeer zuinig op is geweest (Waarvoor dank) en aan mij nu de taak dit voort te zetten en nóg verder te verbeteren.
Blue Lexy is voorzien van:
- Eaton M62 Supercharger
- Grotere Injectors 1ZZ
- Fuel return line met drukpomp om de grotere injectoren altijd te voorzien van genoeg brandstof
- Replica TTE Air Intake
- Pre-Cat Delete
- BC Racing schroefset (30mm verlaagd)
Een heel erg gave basis dus
Aangezien ik jaren in de auto detailing heb gewerkt en een enorme perfectionist ben, meteen begonnen met het verder verbeteren van de Lex.
Inmiddels hebben we:
- Een nieuw setje luxe kentekenplaten geplaatst
- Alle garage reclame van de achterzijde verwijderd en een mooie originele Lexus kentekenplaat houder gemonteerd
- Een nieuwe antenne voet + spriet erop gezet
- Het lakwerk gepoetst en de raamstijlen 2x gepolijst, daarna alles dik in de wax gezet
- Alle roestplekjes en kleine beschadigingen bijgewerkt
- Het interieur gereinigd, de stukken leder rond de stoelen behandeld met bijenwas
- Alle verweerde kunststof delen zoals spiegelranden en paravaan behandeld
- Wat nieuwe filters hier en daar
Optisch is hij nu eindelijk naar wens, op de velgen na dan deze vind ik echt afschuwelijk (Sorry Jelmer)
Eind van de week gaat hij naar m'n Toyota monteur voor een algehele check-up en diverse reparaties.
Daarna zal ik zelf weer verder gaan met aanpassingen, verbeteringen en kleine dingen fixen.
Wat het allemaal gaat worden zal ik hier regelmatig gaan posten.
Misschien nog even leuk te vermelden wat er met "Grey Lexy" gaat gebeuren,
Deze is recent bij de Dealer geweest, ik heb gevraagd of er nog punten zijn voor verbetering waarop de monteur zei "Dat er echt niks beter kon en hij in absolute topstaat is".
Om deze reden heb ik besloten om Grey Lexy nog 2 á 3 weken te blijven rijden totdat Blue Lexy technisch 200% in orde is.
Daarna zal ik Grey Lexy gaan voorzien van een zeer uitgebreide poetsbeurt en binnen gaan stallen.
Op deze manier heb ik 1 geheel originele IS200 die zo ook in originele en topstaat blijft en 1 hele gave gemodificeerde IS200 Compressor om fijn van te genieten.
En iets meer dan een half jaar later ben je ineens eigenaar van nóg een IS200

Bij deze wil ik jullie dus graag voorstellen aan m'n 2e trots: Een prachtige IS200 Compressor Executive uit 2001, al krijgt 'ie bij mij de naam "Blue Lexy" of "Blue Bella"
Leuk te vermelden is dat de auto een bekende is op dit forum, ik heb namelijk het genoegen gehad 'm te mogen overnemen van mede forumlid "Jvdn" wie er zeer zuinig op is geweest (Waarvoor dank) en aan mij nu de taak dit voort te zetten en nóg verder te verbeteren.
Blue Lexy is voorzien van:
- Eaton M62 Supercharger
- Grotere Injectors 1ZZ
- Fuel return line met drukpomp om de grotere injectoren altijd te voorzien van genoeg brandstof
- Replica TTE Air Intake
- Pre-Cat Delete
- BC Racing schroefset (30mm verlaagd)
Een heel erg gave basis dus

Aangezien ik jaren in de auto detailing heb gewerkt en een enorme perfectionist ben, meteen begonnen met het verder verbeteren van de Lex.
Inmiddels hebben we:
- Een nieuw setje luxe kentekenplaten geplaatst
- Alle garage reclame van de achterzijde verwijderd en een mooie originele Lexus kentekenplaat houder gemonteerd
- Een nieuwe antenne voet + spriet erop gezet
- Het lakwerk gepoetst en de raamstijlen 2x gepolijst, daarna alles dik in de wax gezet
- Alle roestplekjes en kleine beschadigingen bijgewerkt
- Het interieur gereinigd, de stukken leder rond de stoelen behandeld met bijenwas
- Alle verweerde kunststof delen zoals spiegelranden en paravaan behandeld
- Wat nieuwe filters hier en daar
Optisch is hij nu eindelijk naar wens, op de velgen na dan deze vind ik echt afschuwelijk (Sorry Jelmer)

Eind van de week gaat hij naar m'n Toyota monteur voor een algehele check-up en diverse reparaties.
Daarna zal ik zelf weer verder gaan met aanpassingen, verbeteringen en kleine dingen fixen.
Wat het allemaal gaat worden zal ik hier regelmatig gaan posten.
Misschien nog even leuk te vermelden wat er met "Grey Lexy" gaat gebeuren,
Deze is recent bij de Dealer geweest, ik heb gevraagd of er nog punten zijn voor verbetering waarop de monteur zei "Dat er echt niks beter kon en hij in absolute topstaat is".
Om deze reden heb ik besloten om Grey Lexy nog 2 á 3 weken te blijven rijden totdat Blue Lexy technisch 200% in orde is.
Daarna zal ik Grey Lexy gaan voorzien van een zeer uitgebreide poetsbeurt en binnen gaan stallen.
Op deze manier heb ik 1 geheel originele IS200 die zo ook in originele en topstaat blijft en 1 hele gave gemodificeerde IS200 Compressor om fijn van te genieten.

Bijlagen
-
thumbnail_IMG_0215 2.jpg1,2 MB · Weergaven: 99
-
thumbnail_IMG_0219 2.jpg1,1 MB · Weergaven: 93
-
thumbnail_IMG_0232 2.jpg1,1 MB · Weergaven: 91
-
IMG_0237.PNG3,7 MB · Weergaven: 92
-
thumbnail_IMG_0226.jpg584,6 KB · Weergaven: 91
-
thumbnail_IMG_0235.png3,7 MB · Weergaven: 93
-
thumbnail_IMG_0236.png3,7 MB · Weergaven: 90
-
thumbnail_IMG_9922 2.jpg692,1 KB · Weergaven: 96