300E - instellen laadpercentage cq afbreken laadsessie.

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
71
70
18
Bij onze Hyundai Kona konden we via een App instellen tot welk percentage er opgeladen wordt. Dus van zeg 50% tot 100% en alle percentages daar tussenin .
In de Lexus app zie ik slechts de optie 90% en ‘vol’.
Sec gezien geen probleem, echter komende weekend gaan we richting Randstad (een 160 km enkele reis)
Met een WLTP actieradius van 300 km zullen we dus moeten opladen om weer thuis te geraken. Maar om nu tot 90% op te laden is ook zo weer wat. Wanneer we tot zeg 70% opladen is het ook goed.
Vraag is nu: op welke manier kan ik het laadproces onderbreken?
Gewoon een vertrektijd instellen, is dat voldoende? Of….
We gaan gebruikmaken van een openbare Vattenfall laadpaal.
Al iemand anders met dit bijltje gehakt?
 
mmm, ben benieuwd
Heb deze vraag nu ook, via WhatsApp, bij de Lexus NL neergelegd.
Du moment ik van hun een antwoord krijg zal ik dit hier delen.
 
Klopt Frank, dat is de 'botte' manier.
Echter, dit is voor mij onontgonnen terrein dus ik ben een beetje voorzichtig met de 'Lex' die ik koester en die toch veel kwubbeltjes gekost heeft.
Wil onbedoeld & onbewust geen electronische systemen over de zeik helpen waardoor, na zo'n aktie, de hele boel gereset moet worden.
Wanneer er een 'koninklijke' weg bestaat heeft die m'n voorkeur.
Lexus NL hult zich overigens, tot op heden, in stilzwijgen.
 
Daar raakt de auto echt niet van in de war hoor! Dan zouden er dagelijks heel wat (PH)EV kapot staan. ;)

Dat Lexus niet op het appje reageert is wel apart. Van alle keren dat ik ze gecontracteerd heb, is de langste reactietijd misschien 5 minuten geweest, op WhatsApp. Al is het maar om je makkelijk naar de dealer te verwijzen. Eerlijk gezegd denk ik dat de radiostilte voortkomt uit: "Die functie kennen wij niet, maar dat zeggen we niet."
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Ik denk dat ze allemaal hard aan het werk zijn om de e-store voor mij te repareren :LOL:.

Zonder gein, ik denk net als @Sam_IS300h dat Lexus NL je naar de dealer zal verwijzen. Ik heb ook op een zondag binnen een paar minuten een reactie op de chat via de site. En dat was geen bot.
 
mmmm
27 uur later: nog immer een oorverdovende stilte :sleep:
Dus maar ffff Louwman in Brainport gebeld.
Methode Frank2b is de enige juiste,aldus de dienstdoende verkoopadviseur.
Weten we dat ook weer :cool:
Desgevraagd gaf hij ook aan dat ze op het hoofdkantoor druk aan het verbouwen zijn, dus dat is volgens hem de meest waarschijnlijke oorzak van die oorverdovende stilte.
 
Verrassende uitkomst!
Overigens ijkt me dit helemaal geen botte methode want je stopt het laden via je laadpas en dan wordt het proces keurig afgesloten.
(De stekker er zo uittrekken is niet eens mogelijk, wordt gelockt door het laadproces. Zowel aan de laadpaal kant als aan de auto kant)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel