4 seizoenen banden

Nanook

Nieuw hier
10 dec 2023
2
1
3
Vraagje, we willen overstappen op 4 seizoenen banden er moet wel een sneeuwvlok op staan. Welke banden worden aangeraden voor op de lexus UX 250h F Sport Premium uit 2020

'Beter en best' zal er altijd zijn. Maar wij zijn uitermate tevreden met onze Pirelli Cinturato All Seasons SF2 slofjes in de maat 225-60-R18

Steek hier je licht eens op:

Ik denk niet dat er een band specifiek voor de UX te vinden is.

MIjn NX staat op Hankook 4 seizoenen banden, die kwamen 2024-2024 als 2e beste (na de Michelins) uit de testen en ik ben er content mee.

Bovenstaande Pirelli of de Michelin crossclimate.
Er zijn voldoende testgegevens te vinden wanneer je even “test vierseizoenenbanden” in Google intikt

Ja, gebruik een testsite, daar kun je de voor jou belangrijkste eigenschappen selecteren. Bij mij zou dat comfort zijn, de rest boeit me niets.

Ik volg. Eigenlijk wil ik volgende herfst pas all seasons kopen voor mijn UX maar het kan zijn dat ik toch deze winter nog overstap.

Mijn banden hebben nog prima profiel, wat dat betreft geen reden nu te wisselen. Dat zou dan ook niet zo duurzaam zijn.

Wel zijn het zomerbanden, dus mochten we een pittige winter krijgen dan moet ik of een winterset bijkopen of direct over op all seasons. Dat wordt dan natuurlijk all seasons.

Ook kom ik regelmatig net over de grens in Duitsland dus ook dat kan reden zijn eerder sneeuwvlokjes te kopen.

Mijn auto laat je elke drempel en richel voelen dus ik kijk al uit naar extra comfort.

Hmm eigenlijk weet ik het dus al... en veiligheid staat op 1 dus ja... ik lees mee. Michelin cross climate is zeker een optie en ik zal de testen eens vergelijken voor alternatieven (Pirelli, Hankook).

Mijn Auris had Nokians die uitstekend uit de tests kwamen, alleen al na 3 jaar / 45000 km kwamen ze er gecupt af, ondanks goede bandenspanning en jaarlijks plek wisselen. Dus tests zijn ook niet heilig.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel