Coordinator zei:
Mensen nog aan toe wat een reacties, ik neem aan dat je niet beter weet. Ja dat weet ik wel, vanaf mijn 19 de alles uit elkaar getrokken wat op een auto leek tot automatische bakken aan toe. Dus ja ik weet alles over autotechniek. Nu coordineer ik 5-6 boortorens in Europa met toptechniek.
Oke, je bent duidelijk in de techniek thuis, maar toptechniek in boortorens is natuurlijk iets heel anders dan wat er in een auto zit (zeker als het vergelijkt met de techniek die jij overbodig vindt).
Maar wat er allemaal aan onnodige zooi in een auto wordt gestopt dat is ook niet nodig. En een dikke radio is geen kunst om te maken. Wat ik wil zeggen is dat er veel te veel afleidingsmateriaal in auto's komt met gevolg dat het rijden op zich op de tweede plaats komt. Ik vindt Lexus een prachtmerk en gelukkig zit het goed in elkaar. Maar eens houdt die techniek op. We rijden toch alleen maar van A naar B? Moeten we internet in een auto hebben dan? En dan maak je een auto met allemaal speelgoed aan boord stop je er een slappe accu in. Denk je dan na als autobouwer? Nee. Die techniek is te koop met een dikke accu. Dat wou ik duidelijk maken. Maar helaas zijn er altijd mensen die zich aan gesproken voelen. Zal wel.
Jouw uitspraken zijn nogal recht voor z'n raap, bijgezet met krachttermen als 'zooi', 'stom stuk ijzer' etc. Dan is er vanzelf wel iemand die zich aangesproken voelt. :wink:
Natuurlijk is een auto in eerste instantie bedoeld om van A naar B te komen. Jij bent waarschijnlijk een liefhebber van het pure autorijden, maar kan dat ?berhaupt nog in het overvolle met file geplaagde Nederland?
Dat een dikke radio een eitje om te maken is? Dacht het niet, er komt echt wel een heel stuk meer bij kijken dan wat speakers en een versterker van de Halfords plaatsen.
Internet in de auto? In eerste instantie denk je inderdaad wat moet je ermee! Maar ik denk dat je een grote doelgroep hiermee kan bedienen.
Denk bijvoorbeeld aan die zakenman die zich rond laat rijden in een dikke LS, die is wel gebaat bij een internetverbinding. De auto is voor hem eigenlijk gewoon een werkplek.
Maar ik zie ook wel wat voordelen van internet:
-Fileinformatie die echt up-to-date is , dus niet zoals TMC pas een melding als je net de file in bent gereden
-Streaming audio
-Internet telefonie
-Navigatie die altijd up-to-date is
Ik denk dat wij van twee compleet verschillende generaties zijn. En zoals Hube al zei zorgt dat voor de nodige smaak verschillen. Mijn definitie van het pure autorijden zal dan ook flink verschillen van jouw definitie (als voorbeeld: ik vind al die nieuwtjes in bijvoorbeeld de Formule 1 en de moderne sportwagens geweldig).
Lexus kan op het gebied van techniek/electronica/gadgets/zooi natuurlijk niet achterblijven, ze moeten zelfs voorlopen op de rest. Dan krijg je naast mooie systemen als pre-crash ook dingen als een koelkast in de auto. Love it or hate it
:wink:
Nogmaals, dat Lexus een slappe accu in zo'n gadgetmonster als een RX400h stops is natuurlijk van de zotte..