400h + lege accu ?

wiers

Nieuw hier
30 mei 2010
2
0
0
Net terug van 20 daagjes vakantie, staat m'n accu helemaal leeg terwijl ik er vlak voor mijn vakantie nog flink mee heb gereden. Geeft echt helemaal geen sjoege, zelfs dashboardverlichting doet niets. Opeens begon m'n alarm - 'gelukkig' vrij zachtjes - te loeien... Ook afstandsbediening deed niks meer, maar nog wel sleutelslot van bestuurderszijde. Maar kan nu dus niet starten en/of rijden.

Is dit nou echt normaal ? Zou er nou nooit eens iemand z'n auto (meer dan) 3 weken laten stilstaan (bijvoorbeeld longstay-parking Schiphol) ?

?ls 't al normaal is...., wat hieraan te doen ? Bij montage/gebruik accusleuel ertussen gaat alarm natuurlijk ?f loeien ?f in z'n geheel niet meer werken, dus lijkt mij geen oplossing.....

Bedankt voor de tips !
 
Misschien is de standaard 12v accu aan vervanging toe?
 
Hube,

Bedankt, 't lijkt een wat vaker voorkomend probleem te zijn.... :?

De accu vanaf de 2-e generatie is gewoon te klein, namelijk maar 40ah, terwijl eigenlijk minimaal 70Ah nodig is voor alleen n?g maar meer electronica in de latere versies...

't Lijkt erop dat een Toyota-optifit 70Ah wel kan, namelijk past.

Uiteraard niet zelf verzonnen, maar deze 'leuke' discussie gelezen.... :cry:

http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=43199

Ik ga eerst m'n dealer maar eens bellen en daarna waarschijnlijk ANWB... :evil:
 
er komt veel te veel elektronische rotzooi in auto's en dat neemt continu stroom. Een 7-Serie BMW staat al na een dag of 5 droog. We moeten niet vergeten dat een auto een stom stuk ijzer is om lekker van A naar B te rijden. In mijn 18 jaar jonge LS 400 zit gelukkig wel wat Elektra maar niet van die moderne zooi. En koop er zo'n gel accu in met 2 keer de normale capaciteit.
 
Coordinator zei:
er komt veel te veel elektronische rotzooi in auto's en dat neemt continu stroom. Een 7-Serie BMW staat al na een dag of 5 droog. We moeten niet vergeten dat een auto een stom stuk ijzer is om lekker van A naar B te rijden. In mijn 18 jaar jonge LS 400 zit gelukkig wel wat Elektra maar niet van die moderne zooi. En koop er zo'n gel accu in met 2 keer de normale capaciteit.

Verkeerde been uit bed? Jaloezie?

Lexus staat voor pure luxe en daar hoort die 'moderne zooi' gewoon in thuis, anders kan je net zo goed een Fiat Panda gaan rijden. Ik neem aan dat je gewoon niet beter weet, maar als je bijvoorbeeld eens de Mark Levinson installatie in de IS-serie hoort, dan wil je gewoon niet anders meer, dat systeem klinkt beter dan menige audio installatie thuis.. Ook het stoelgeheugen, keyless entry, achteruitrijd camera, parkeersensoren e.d. zijn op basis van 'een keer proeven, nooit meer zonder' :lol:

Dat Lexus een te lichte accu plaatst in zo'n RX400h is een heel ander verhaal..
 
wiers zei:
Hube,

Bedankt, 't lijkt een wat vaker voorkomend probleem te zijn.... :?

De accu vanaf de 2-e generatie is gewoon te klein, namelijk maar 40ah, terwijl eigenlijk minimaal 70Ah nodig is voor alleen n?g maar meer electronica in de latere versies...

't Lijkt erop dat een Toyota-optifit 70Ah wel kan, namelijk past.

Uiteraard niet zelf verzonnen, maar deze 'leuke' discussie gelezen.... :cry:

http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=43199

Ik ga eerst m'n dealer maar eens bellen en daarna waarschijnlijk ANWB... :evil:
Mocht de 70ah passen, zou je dat willen terug koppelen?
 
Coordinator zei:
er komt veel te veel elektronische rotzooi in auto's en dat neemt continu stroom. Een 7-Serie BMW staat al na een dag of 5 droog. We moeten niet vergeten dat een auto een stom stuk ijzer is om lekker van A naar B te rijden. In mijn 18 jaar jonge LS 400 zit gelukkig wel wat Elektra maar niet van die moderne zooi. En koop er zo'n gel accu in met 2 keer de normale capaciteit.
Niet iedereen zit te wachten op een V8, een auto die je in principe met een schroevedraaier en een hamer kan maken. Maar goed ik ken je insteek en jouw liefde voor het "pure".

Vincent zei:
Verkeerde been uit bed? Jaloezie?

Lexus staat voor pure luxe en daar hoort die 'moderne zooi' gewoon in thuis, anders kan je net zo goed een Fiat Panda gaan rijden. Ik neem aan dat je gewoon niet beter weet, maar als je bijvoorbeeld eens de Mark Levinson installatie in de IS-serie hoort, dan wil je gewoon niet anders meer, dat systeem klinkt beter dan menige audio installatie thuis.. Ook het stoelgeheugen, keyless entry, achteruitrijd camera, parkeersensoren e.d. zijn op basis van 'een keer proeven, nooit meer zonder' :lol:

Dat Lexus een te lichte accu plaatst in zo'n RX400h is een heel ander verhaal..
Coordinator is een sterke aanhanger van zogenaamde pure auto's. Gewoon een sterke motor, niet te veel veranderd en rauwe kracht. Maar ja, Lexus is inderdaad het merk voor hybrides geworden. Met dit type auto heb je voorlopig nog wel even een smaak verschil. Wacht maar tot de volledige electrische auto's komen en de samenwerking met Tesla vruchten begint af te werpen, dan wordt de discussie nog heftiger.

Gelukkig voor de puristen onder ons, de LS460 heeft nog gewoon een lekkere V8!
 
Mensen nog aan toe wat een reacties, ik neem aan dat je niet beter weet. Ja dat weet ik wel, vanaf mijn 19 de alles uit elkaar getrokken wat op een auto leek tot automatische bakken aan toe. Dus ja ik weet alles over autotechniek. Nu coordineer ik 5-6 boortorens in Europa met toptechniek. Maar wat er allemaal aan onnodige zooi in een auto wordt gestopt dat is ook niet nodig. En een dikke radio is geen kunst om te maken. Wat ik wil zeggen is dat er veel te veel afleidingsmateriaal in auto's komt met gevolg dat het rijden op zich op de tweede plaats komt. Ik vindt Lexus een prachtmerk en gelukkig zit het goed in elkaar. Maar eens houdt die techniek op. We rijden toch alleen maar van A naar B? Moeten we internet in een auto hebben dan? En dan maak je een auto met allemaal speelgoed aan boord stop je er een slappe accu in. Denk je dan na als autobouwer? Nee. Die techniek is te koop met een dikke accu. Dat wou ik duidelijk maken. Maar helaas zijn er altijd mensen die zich aan gesproken voelen. Zal wel.
 
Coordinator zei:
Mensen nog aan toe wat een reacties, ik neem aan dat je niet beter weet. Ja dat weet ik wel, vanaf mijn 19 de alles uit elkaar getrokken wat op een auto leek tot automatische bakken aan toe. Dus ja ik weet alles over autotechniek. Nu coordineer ik 5-6 boortorens in Europa met toptechniek.

Oke, je bent duidelijk in de techniek thuis, maar toptechniek in boortorens is natuurlijk iets heel anders dan wat er in een auto zit (zeker als het vergelijkt met de techniek die jij overbodig vindt).

Maar wat er allemaal aan onnodige zooi in een auto wordt gestopt dat is ook niet nodig. En een dikke radio is geen kunst om te maken. Wat ik wil zeggen is dat er veel te veel afleidingsmateriaal in auto's komt met gevolg dat het rijden op zich op de tweede plaats komt. Ik vindt Lexus een prachtmerk en gelukkig zit het goed in elkaar. Maar eens houdt die techniek op. We rijden toch alleen maar van A naar B? Moeten we internet in een auto hebben dan? En dan maak je een auto met allemaal speelgoed aan boord stop je er een slappe accu in. Denk je dan na als autobouwer? Nee. Die techniek is te koop met een dikke accu. Dat wou ik duidelijk maken. Maar helaas zijn er altijd mensen die zich aan gesproken voelen. Zal wel.

Jouw uitspraken zijn nogal recht voor z'n raap, bijgezet met krachttermen als 'zooi', 'stom stuk ijzer' etc. Dan is er vanzelf wel iemand die zich aangesproken voelt. :wink:

Natuurlijk is een auto in eerste instantie bedoeld om van A naar B te komen. Jij bent waarschijnlijk een liefhebber van het pure autorijden, maar kan dat ?berhaupt nog in het overvolle met file geplaagde Nederland?

Dat een dikke radio een eitje om te maken is? Dacht het niet, er komt echt wel een heel stuk meer bij kijken dan wat speakers en een versterker van de Halfords plaatsen.

Internet in de auto? In eerste instantie denk je inderdaad wat moet je ermee! Maar ik denk dat je een grote doelgroep hiermee kan bedienen.

Denk bijvoorbeeld aan die zakenman die zich rond laat rijden in een dikke LS, die is wel gebaat bij een internetverbinding. De auto is voor hem eigenlijk gewoon een werkplek.

Maar ik zie ook wel wat voordelen van internet:

-Fileinformatie die echt up-to-date is , dus niet zoals TMC pas een melding als je net de file in bent gereden
-Streaming audio
-Internet telefonie
-Navigatie die altijd up-to-date is

Ik denk dat wij van twee compleet verschillende generaties zijn. En zoals Hube al zei zorgt dat voor de nodige smaak verschillen. Mijn definitie van het pure autorijden zal dan ook flink verschillen van jouw definitie (als voorbeeld: ik vind al die nieuwtjes in bijvoorbeeld de Formule 1 en de moderne sportwagens geweldig).
Lexus kan op het gebied van techniek/electronica/gadgets/zooi natuurlijk niet achterblijven, ze moeten zelfs voorlopen op de rest. Dan krijg je naast mooie systemen als pre-crash ook dingen als een koelkast in de auto. Love it or hate it
:wink:

Nogmaals, dat Lexus een slappe accu in zo'n gadgetmonster als een RX400h stops is natuurlijk van de zotte..
 
Sjit, ik rijd in een simpele oude amerikaan van '88 (met twee 70A accu's :lol:), en ik ben er weg van. Maar ik zou ook wel voor een volgeladen LS460 met de gekste gadgets willlen tekenen hoor :!: :D
 
Mijn oprechte excuses voor mijn taalgebruik op dit forum, was niet de bedoeling. Ik ben idd 49 jaar maar al mijn hele leven gek op auto's geweest. Mijn vader had vroeger een mooi Opel Commodore, 2.8 GSI. Met stereo radio, geweldige wagen was dat. Nu zijn we bijna 40 jaar verder, ik rij nog steeds een dikke auto met dikke motor. Helaas zijn er veel meer files maar het rijden blijft gelijk. Wat ik bedoel is het volgende: er komt gewoon teveel in auto's en wees blij dat Lexus nog goed spul in elkaar knoopt. Maar ook in een Lexus gaat er spul stuk en dan ben je aan de beurt. Het zal wel allemaal normaal worden, auto's met gadgets maar zolang je nog al je zintuigen nodig hebt om een auto door het verkeer te loodsen moet je gewoon niet afgeleid worden. Er zijn al mensen die hun navi om laten bouwen om tijdens het rijden een dvd te kunnen kijken. We bellen nog steeds met het handje, een radio systeem met te veel knoppen leid al af en ga zo maar door. Zit je achterin als premier mooi dan kun je spelen maar te veel spul op en in je dashboard is in mijn ogen niet allemaal nodig. Maar goed wat zien we nu op straat: iedereen loopt met een mobiel in de hand en beschouwd zo'n ding als vriend. Boeiend. Zelfs met een I-Phone schijn je kunnen bellen tussen alle aps door. Maar goed ieder het zijne en vooral in auto's kan veel stuk gaan en dan komen de rekeningen. Heeft mij ooit weerhouden om een BMW 7-Serie 4.0 V-8 te kopen. Mooie wagen maar als de climate-control stuk gaat kost het 5000 euro. Ik ben blij met mijn 18 jaar jonge LS, heeft een heel cool weggaand stuurwiel waar ik iedereen altijd mee verbaas. En wat de techniek bij boren betreft: wij boren kromme gaten in de aarde naar olie en gas met instrumenten die ingebouwde navigatie hebben die ook in ruimtevaart gebruikt worden. Maar dat gaat vervolgens wel naar 7000 m plus de diepte in waar het ook nog meer dan 150 graden warm is. Maar dat is een ander verhaal. Iedereen veel plezier met alles wat in de auto's zit, ik geniet voorlopig nog van mijn bomvolle LS 400.
 
Wat leuk. Zijn die boren op het principe van inertia? Een vliegtuig heeft ook een inertial navigation system (daarmee wordt de positie berekend aan de hand van de verschillende acceleraties die plaatsvinden tijdens het bewegen).

In ieder geval, ik zit een beetje tussen jullie mening in. Ik ben echt helemaal gek van nieuwe technologie. Ik zou absoluut een hybride auto kopen. Toch moet ik toegeven dat daar ook een finanaciele reden aan zit. Het file rijden dat ik dagelijks van Amsterdam naar Lelystad doe speelt daar ook in mee.

Had ik dichter bij mijn werk gewoont, of minder files gehad, dan had ik misschien ook een LS met een prachtige V8 gereden. Ik zag laatst de LS460 staan in Amsterdam en was er helemaal weg van. Echter met het rijden dat ik doe is een RX450h een logischere optie dan de LS460.
 
Coordinator zei:
Mijn oprechte excuses voor mijn taalgebruik op dit forum, was niet de bedoeling. Ik ben idd 49 jaar maar al mijn hele leven gek op auto's geweest. Mijn vader had vroeger een mooi Opel Commodore, 2.8 GSI. Met stereo radio, geweldige wagen was dat. Nu zijn we bijna 40 jaar verder, ik rij nog steeds een dikke auto met dikke motor. Helaas zijn er veel meer files maar het rijden blijft gelijk. Wat ik bedoel is het volgende: er komt gewoon teveel in auto's en wees blij dat Lexus nog goed spul in elkaar knoopt. Maar ook in een Lexus gaat er spul stuk en dan ben je aan de beurt. Het zal wel allemaal normaal worden, auto's met gadgets maar zolang je nog al je zintuigen nodig hebt om een auto door het verkeer te loodsen moet je gewoon niet afgeleid worden. Er zijn al mensen die hun navi om laten bouwen om tijdens het rijden een dvd te kunnen kijken. We bellen nog steeds met het handje, een radio systeem met te veel knoppen leid al af en ga zo maar door. Zit je achterin als premier mooi dan kun je spelen maar te veel spul op en in je dashboard is in mijn ogen niet allemaal nodig. Maar goed wat zien we nu op straat: iedereen loopt met een mobiel in de hand en beschouwd zo'n ding als vriend. Boeiend. Zelfs met een I-Phone schijn je kunnen bellen tussen alle aps door. Maar goed ieder het zijne en vooral in auto's kan veel stuk gaan en dan komen de rekeningen. Heeft mij ooit weerhouden om een BMW 7-Serie 4.0 V-8 te kopen. Mooie wagen maar als de climate-control stuk gaat kost het 5000 euro. Ik ben blij met mijn 18 jaar jonge LS, heeft een heel cool weggaand stuurwiel waar ik iedereen altijd mee verbaas. En wat de techniek bij boren betreft: wij boren kromme gaten in de aarde naar olie en gas met instrumenten die ingebouwde navigatie hebben die ook in ruimtevaart gebruikt worden. Maar dat gaat vervolgens wel naar 7000 m plus de diepte in waar het ook nog meer dan 150 graden warm is. Maar dat is een ander verhaal. Iedereen veel plezier met alles wat in de auto's zit, ik geniet voorlopig nog van mijn bomvolle LS 400.

Daarmee sla je de spijker op z'n kop. Twee voorbeeldjes:

-Mijn neefje reed een tijdje in een Fiat Stilo Abarth, prachtige snelle hatchback vol met alle elektronische snufjes die je maar kon bedenken. MAAR de hele interface van die snufjes was omslachtig ?n alles ging om de haverklap kapot.
-Mijn oom rijdt een Renault Laguna, ook daar zit alles op en aan en ook daar is alles al kapot gegaan wat er kapot kan gaan...

Nu denk je : Dat zit dan vast in de familie, dat zou kunnen, maar onze Lexussen (schijf je dat zo?) van de laatste 8 jaar hebben nog geen gebreken vertoond. Nou ??n keer een CD-wisselaar op een IS200 die netjes onder garantie vervangen werd (ook al was de auto niet bij de dealer gekocht). Ik denk dat we inderdaad maar blij mogen zijn dat er van die perfectionistische Japanners zijn die hele dure Toyotas maken.

Grappig trouwens dat jouw LS al zo'n wegdraaiend stuur heeft. Dan was die z'n tijd ver vooruit. De IS200 serie heeft daar nooit over mogen beschikken.. De IS250 heeft het dan weer wel, en dat is toch wel de ultieme 'gadget'.

Die techniek van dat boren is voor mij als studentje Lucht en Ruimtevaart techniek erg interessant :wink:
 
Als ik het directional drilling moet uitleggen kan ik een hele website volschrijven. De instrumenten werken idd met de zwaartekracht, magnetische velden onder in de aarde en een elektromagnetisch veld cq positieve pulsen via de boorspoeling om de data boven op de boortoren te krijgen. De uitvinder van het gyro compass wat ik elk vliegend iets zit is de uitvinder van deze instrumenten waar wij mee boren. Ik ben er bij als we een keer bij elkaar komen en dan wil ik diegene die er belangstelling voor heeft best deze techniek uitleggen. Hier kletsen we lekker verder over alles wat met Lexus te maken heeft alleen kun je daar geen gaten mee boren.
 
Elektrisch stuurwiel was standaard op de LS. Ik kom heeeeel zelden eentje tegen waar de hoogte handmatig gaat (1 op de 500), en dat zijn vaak US modellen