7.5jx18H2 met 225/45 R18 95v winterbanden

27 jul 2011
207
1
0
Heb een optie staan op deze maat velgen met winterbanden. Pirelli banden met 6 mm profiel voor 500 euro, velgen zijn als nieuw. Het lijken lexus velgen te zijn en hebben een et waarde van 42. Dit zou toch moeten passen op een is200? Is deze maat ook handig met winterbanden?

Alor zei:
De 18' velg is niet het probleem maar het te hoge rubber wat er omheen zit

Precies, 18"hoeft geen probleem te zijn. Je zou dan alleen een 215/40/18 band eromheen moeten hebben. Met name de wanghoogte is belangrijk voor je rolomtrek. Dit is een percentage van de breedte van de band. Wanghoogte wordt aangegeven door het 2e cijfer in je bandmaat: 215/45/17
Op het linkje wat ik gepost heb kun je met de bandenmaat spelen om te kijken hoe je het dichtste in de buurt kunt komen van de originele waardes. Persoonlijk zou ik met een maximale afwijking van ca. 1.5% werken als je niet te veel nadelige effecten wilt hebben (acceleratie, verbruik, tellerafwijking).

Duidelijk, negatief advies dus :-)

Ik heb de link bekeken en vind de afwijking van 5%wel veel. En als het ook zo veel invloed gaat hebben op verbruik en acceleratie is het niet verstandig. Ik ga op zoek naar velgen met/of winterbanden die hetzelfde zijn als nu op mijn originele lexus velgen.

Dank voor de info!

Het is gelukt, ik ga volgende week maandag mijn winterbanden ophalen. Vredestien Wintrac met exact dezelfde maat als de originele velgen en banden. 1 seizoen gebruikt en ze komen van een Lexus IS200. Krijg de velgen er ook bij dus dat is prettig. Het zijn dezelfde velgen als de is200 uit onderstaande link. Kan ze voor 400 euro ophalen.

Ben benieuwd hoe dat staat want mijn lexus is zilver.... In ieder geval wel veilig de weg op in de winter want ik begrijp dat de is200 automaat nog wel eens lastig kan zijn met zomerbanden op ijs en sneeuw.

http://forums.watchuseek.com/attachment ... small-.jpg

mooie nette prijs en scheelt je zeker in grip dus je gaat nu veel veiliger de weg op :)

Winterbanden zijn een must voor RWD vind ik.