Aanhanger

Rishi

Nieuw hier
12 jan 2025
7
7
3
Hoi

Ik denk dat ik net een fout heb gemaakt. Heb een prachtige RX450H 2WD aangeschaft. Nu wil ik een trekhaak laten monteren en ontdek ik dat het niet kan omdat bij de RDW staat "Niet geregistreerd" bij de aanhang gewichten. Nooit gedacht (dom van mij natuurlijk) dat z'on grote auto niet mag trekken. Ik ben niet van plan om een caravan te trekken gewoon af en toe een bakje met tuinafval enzo.

Klopt dit echt?

Groeten

Rishi

Laatst bewerkt:
Dat is een Gen 4. Lijkt idd geen probleem te zijn. Maar als ik het het goed begrijp wat op de kenteken staat is lijdend. Bij mij staat "Aanhangwagen geremd - Niet geregistreerd" en "Aanhangwagen ongeremd - Niet geregistreerd". Mijn auto is ook 2WD en ik denk dat ze nu allemaal 4WD zijn.

Laatst bewerkt:
Wat ik ervan begrepen heb, heeft te maken met de keuring voor toelaatbaarheid op de weg.
Geen 4WD hoeft op zich geen belemmering te zijn.

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Geen geregistreerde gewichten is niet mogen trekken.

Daarom had ik na mijn Priussen, waarvan de eerste paar modellen ook niet mochten trekken eerst een Toyota Auris 2 (345 kg) en nu een Lexus UX 250h (750 kg).

Ik heb een bagagewagentje, voor tuinafval en om 4 fietsen te kunnen vervoeren

De mijne ook, omdat ik hem elke vrijdag nodig heb. Zodra het weer incidenteel wordt gaat hij er wel echt af

Echt lexus, zit met hetzelfde, Mijn GS300H f-sport 2014, Max 500 kg geremd, maar is nergens een trekhaak voor te vinden, soms komt er wat voorbij, stuur mail en krijg nul op het rekest. Dezelfde auto maar dan in de 6 cylinder uitvoering GS450H mag maar liefst 1500 kg geremd trekken.
Echt iets onnozels van de fabrikant. Vroeger hadden mijn ouders een fiat 850 en daar ging zo een sleurhut achter, je ziet starlets picantos r5's up's etc die dat wel mogen.

Het zit hem in de H...
De eerste hybrides mochten niet trekken. Die daarna beperkt. Pas mondjesmaat zijn er hybrides waar echt een zwaardere last achter mag.

Het zit hem in de H...
De eerste hybrides mochten niet trekken. Die daarna beperkt. Pas mondjesmaat zijn er hybrides waar echt een zwaardere last achter mag.
Nee...
Mijn GS 450h (2007) mocht twee ton trekken op kenteken, Mijn LS 600h met dikke vijfliter vee-acht mocht niets trekken.
De fabrikant bepaalt dat, en hebben ze geen zin om een trekgewicht te specificeren, dan mag de auto niets trekken. Zo simpel is dat.

Nee...
Mijn GS 450h (2007) mocht twee ton trekken op kenteken, Mijn LS 600h met dikke vijfliter vee-acht mocht niets trekken.
De fabrikant bepaalt dat, en hebben ze geen zin om een trekgewicht te specificeren, dan mag de auto niets trekken. Zo simpel is dat.
Klopt helemaal, ligt ook niet aan de H. En GS450H van hetzelfde bouwjaar sleurt 1500 kg geremd mee. Alleen via dealer of importeur misschien 1 te verkrijgen maar dan betaal je de hoofdprijs en om zoveel ervoor neer te tellen en maar 500 KG geremd te mogen trekken vind ik het niet waard.

Ik heb precies het model gekocht waar het niet kan. Gen 3 FWD.
Je kan de auto bij de RDW individueel laten keuren voor trekhaak (gebeurt op test terrein Lelystad) waarbij je dan zelf kan aangeven voor welk trekgewicht je dat gedaan wilt hebben, maar reken op ca €1000 kosten + de prijs van de trekhaak.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me