Aankondiging verandering beleid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
69
0
Beste Lexusforumleden,

Deze week gaan we het beleid aanpassen in dit forum (onderdelen en accessoires te koop). Omdat ook leden met een lagere postcount dan 50 wel eens mooie dingen voor ons kunnen posten, gaan de deze limiet verwijderen op dit forum.

We letten wel extra op handelaars en mensen die misbruik maken van dit subforum. In deze gevallen zal de moderator de topics sluiten en verwijderen. Handelaars kunnen besluiten om sponsor van Lexusforum te worden en een subforum aanvragen, onder voorwaarde dat ze iets te bieden hebben aan onze leden (relevante producten en kortingen etc.) en een kleine bijdrage in onze kosten, middels een minimale donatie aan Stichting Lexusforum.

Bij het forum auto's te koop zal de minimale postcount gehandhaafd blijven.

Hallo Hube,
RedBaron hier, ben nu zowat een jaar lid van het forum en echte liefhebber. Wil niet zondigen tegen jullie regel van minimaal 50 berichten voordat je een auto te koop kunt aanbieden, maar vraag me af hoe strikt dit wordt gehanteerd
en of dit ueberhaupt wel werkt. Als ik 51 keer "hallo "intyp kan ik wel een auto aanbieden, maar iemand die op 2 jaar tijd bijvoorbeeld 5 zinvolle bijdrages levert kan dat niet? Kan iemand die geen 50 berichten heeft vooraf jouw toestemming vragen of is dit in de praktijk te bewerkelijk/tijdrovend? Ben het overigens helemaal eens met het beleid om te voorkomen dat je site wordt misbruikt en dankbaar naar iedereen die er tijd in steekt. Kan als bestuurlid van onze Stichting (RedBaronClassicRacing) en ex bestuurslid van diverse auto- en andere clubs een aardig woordje meepraten over de hoeveelheid tijd en energie die een actieve rol vergt en dat iedereen dat heel vanzelfsprekend vindt en moet jou nu toch lastig vallen met deze vraag. Sorry daarvoor.
Ik hoop dat het lexusforum in 2013 nog verder zal groeien en bedankt voor jouw inzet.
Keep up the good work, RedBaron

Wil niet zondigen tegen jullie regel van minimaal 50 berichten voordat je een auto te koop kunt aanbieden, maar vraag me af hoe strikt dit wordt gehanteerd en of dit ueberhaupt wel werkt. Als ik 51 keer "hallo "intyp kan ik wel een auto aanbieden, maar iemand die op 2 jaar tijd bijvoorbeeld 5 zinvolle bijdrages levert kan dat niet?

Update 20 november 2013: zie actuele en hernieuwde voorwaarden MarketPlace!

Strikt genomen heb je helemaal gelijk RedBaron, maar in de praktijk is het minder zwart/wit. Overigens betreft het hier een vrijstelling voor 'onderdelen etc. te koop'.

M.b.t. auto's adverteren; je kunt er vanuit gaan dat de kans op een succesvolle advertentieplaatsing afneemt als men 50 x 'hallo' post binnen korte tijd. Zodoende vormt deze '50 posts drempel slechts een 'tool' om (in twijfelgevallen) een advertentie te valideren of te verwijderen.

Er wordt dus mede gekeken naar duur lidmaatschap, inhoud bijdragen, of combinatie van e.e.a. Uiteraard vormt het geen vereiste dat de bijdragen allemaal inhoudelijk 'hi-tech' zijn, so to speak. In de praktijk is het halen van 50 posts niet al te lastig en in geval van twijfel kan men natuurlijk altijd een mod aanspreken.

Overigens is het gewenst en welkom om je vragen te stellen/meningen te delen, daarmee val je niemand lastig ;)

Hoi RedBaron,

Ik begrijp wat je zegt, maar 50 keer hallo typen gaat wel tegen een andere regel in ;) Zoals GPS-10 al zegt betreft het een bijdrage. Er zijn veel mensen die zich enkel aanmelden om hun auto te verkopen. En tja, het gaat ons juist om de bekende leden die bijgedragen hebben aan het forum, een platvorm te bieden om hun auto aan te kunnen bieden. Mocht je een Lexus zoeken, dan is misschien gaspedaal/autoscout24 etc een beter medium.

Bij 50 posts verander je automatisch van de beginners gebruikersgroep naar de standaard gebruikersgroep. Dit gebeurt door het cms zelf. Echter zijn er nog steeds veel inschrijvingen die plaats hebben gevonden voor dit aangemaakt werd in het forum.Dit zijn degene die de moderator in de gaten moet houden. Helaas zorgt dit vaak voor de nodige weerstand van de gebruikers. En erger nog, soms voor moderators die het zat zijn.

Want ook zij doen immers al hun werk voor LF uit de goedheid van hun hart en niet omdat ze daar voor betaald worden. En als je soms ziet wat er aan hen verstuurd wordt (PM), dan zakt je broek wel eens af.

Maar goed, de 50 posts limiet is redelijk hard, we hebben het in een aantal teamvergaderingen er over gehad. Wij willen dat auto's die te koop staan in dit specifieke subforum, auto's zijn van redelijk bekende leden en niet van eendagsvliegjes en handelaren.