Aankoop nieuwe is 300h

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Luc
  • Startdatum Startdatum

Luc

Nieuw hier
9 jun 2015
8
0
0
Hallo, ik ben Luc, 55 j en ben woonachtig in Belgie, momenteel rijd ik met een audi a6 sedan tdi 136 pk bj 2011.Maar door omstandigheden ben ik verplicht een automaat aan te schaffen. Medische redenen.
Heb proefrit gedaan met Lexus is300h 17 inch velgen en deze beviel mij uitstekend.
Nu heeft de verkopen nog een aantal 25th anniversery staat deze mijn optie's bevat wat is wil, enkel de 18 inch velgen zie ik niet zo zitten (Hardheid) van de wagen.Is dit ook zo of maak ik mij nutteloze zorgen.
Bij de testrit kwam ik op een verbruik van 4.6 l natuurlijk weet ik dat dit niet klopt is op de computer en niet het werkelijk verbruik.Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen die hun verbruiken omstandigheden willen delen. En tevens rijden met 18 inch velgen.Eventuele foto's van jullie is zijn welkom.
Kleur en interieur
Mvg
Luc
 
Hallo Luc,

Een 17" velg rijdt altijd een stuk comfortabeler dan 18", maar als je perse met 18" wilt dan zou ik zeggen om misschien een zachtere band met een zachtere wang te nemen zodat je hier minder last van hebt. Een zachte 18"velg kan namelijk soms comfortabeler zijn dan een 17"velg met harde band.

Qua verbruik ligt het volkomen aan je rijstijl en het gebruik. Maar gemiddeld genomen moet je wel rond de 1 op 15 komen.
 
De 18 inch velgen zijn standaard op de is 300 h 25 anniversery daarom de vraag hoe deze zich gedragen op de is300h.
 

Bijlagen

  • download.jpg
    download.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 49
De 18 inch velgen zijn standaard op de is 300 h 25 anniversery daarom de vraag hoe deze zich gedragen op de is300h.

Dag Luc, Ik heb een ttijd gereden met een IS300h sport met 18 inch! Hij is niet stug. Enkel als je op die auto de sportstand aanklikt werd hij stug. Lijkt mij dus geen probleem. Het verbruik van mij was 1 op 16,8 met uitschieters van 1 op 19! Wel met rustige rijstijl! Dus..........
 
  • Leuk
Waarderingen: Luc
Ok alvast bedankt voor je reactie Johanm wel is dit niet de sport maar de anniversiry, dus minder hard.Heb toch een proefrit kunnen regelen volgende week dat zal moeten beslissen of ik voor de lexus ga of niet.
 
Luc,

Leuke auto --> mijn vorige was er zo een. Alles ok als maar merk op toch een maatje kleiner dan een A6 en qua verbruik zat ik gemeten over 40.000km wel op 7,5 liter...

Gr. Piet
 
Het verbruik van 7.5 l vind ik toch vrij hoog voor een hybride ik zelf verbruik in de stad 5.5 l met de a6.
 
Is toch wat ik ermee haalde... Indien je onder de 6 liter wil gaan moet je echt (en ik meen het) op eieren rijden. Een verbruik van 5,5 is niet realistisch... Hou ook rekening dat benzine pakweg 15% duurder is dan diesel.
Je wint een stukje terug op de VAA (als het om een firmawagen gaat) en de biv is - ik dacht - maar 50?

Het is wel een correcte en zeer stille wagen, maar als er (veel) snelweg kilometers inzitten is een diesel zuiniger. Je mist ook wat koppel tov diesel, waardoor je niet de indruk hebt met een snelle wagen onderweg te zijn. Dit is eigenlijk de hoofdreden waarom ik er maar 1 jaar meegereden heb. Ben wel bij lexus gebleven maar iets groter en beetje krachtiger....
 
Het is geen firmawagen, en de meeste kilometers zijn stads gebonden. Daarom dat ik moet overschakelen naar automaat op de snelweg wat zelden gebeurt heb ik geen last van de knie.
met wat rijd u dan als ik vragen mag.
 
Rij nu in een 2015 RX450h
Als wat extra info over de IS wilt stuur gerust een PM
Ik reed tot ongeveer anderhalf jaar terug altijd diesel (meestal 3.0 liters) en het verbruik van de IS lag in dezelfde lijn. Het is ook dat het verbruik van de IS en nu ook weer van de RX na ongeveer 10.000km met ongeveer een liter daalt - iets wat mij bij diesel wagens nooit is opgevallen
 
Heb een proefrit met de is 300h anniversery achter de rug, zeer stille wagen maar de 18 inch velgen zijn mij net iets te hard.
Om de 17 inch op deze wagen te willen moet ik deze er extra bij nemen,geen compromi mogelijk, spijtig vind ikzelf.
Vlot gereden en een stuk volledig elektrisch in ev mode kwam ik op 5.3 l / 100 km de rit zelf was 55 km stad en autosnelweg .
Navi in de audi met mmi is beter, maar dat is ieder zijn keuze.
 
Ik zou maar eens gaan shoppen, het lijkt me stug dat er geen 17" te leveren is zonder meerprijs.
 
Hallo de 17 inch zijn wel verkrijgbaar maar enkel als bijkomende optie ? 875 bovenop de normale wagen .Maar wat ik wilde is die ruilen de 17 inch inplaats van de 18 inch velgen maar omdat dit de 25 j anniversery is is dit niet mogelijk.Die word standaard geleverd met de 18 inch velgen.
 
Ik ben woonachtig in Belgie en zie mij geen wagen kopen in Amsterdam. Ben nog aan het brainstormen en deze velgen te gebruiken voor winterbanden, maar moet niet een maatje kleiner gaan in de winter of ben ik mis.
 
Let er goed op dat de winterbanden de voorgeschreven maat hebben. Ook de velgen moeten de juiste grootte hebben. Heb je normaal gesproken erg brede banden en grote velgen, dan is het verstandig om de winterbanden en de velgen in de kleinst voorgeschreven maat te kiezen. Bij glad wegdek geldt een breed contactvlak tenslotte als een nadeel. Bovendien houd je met zulke winterbanden en velgen in de kleinst voorgeschreven maat meer ruimte voor de montage van sneeuwkettingen. Voor winterbanden mag in de meeste landen overigens ook een lagere snelheidscode gekozen worden. (ANWB)
Nu lijkt 18'' niet een uitzonderlijk grote velg, zodoende lijken er geen bezwaren te zijn om die te gebruiken voor winters.