aankoop RC300h

harryw

Hoort erbij
21 mrt 2022
33
10
8
een rc300h met zirka 52000km uit 2017 is dat een vestandige koop, en waaropletten?
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Nee joh, nooit kopen. Veel teveel kilometers op de klok.

Tuurlijk is dat een verstandige koop!
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
693
618
93
Met de leeftijd en de km stand lijkt er niks mis en waarschijnlijk heeft het ding ook zijn onderhoud wel gehad.

Of het een verstandige koop is hangt vooral samen met welke eisen je stelt. Als je een gezinswagen zoekt waarin pa, ma en twee opgroeiende pubers passen inclusief vakantiebagage als skis, surfboards en golfclubs lijkt het me een minder handige keuze.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Gefeliciteerd ,mooie coupe. Dat bedrijf lijkt me ook netjes (betalen goede inruil en beantwoorden snel en correct mails).
Als we geen kleine achterbankhond hadden, kwam er hier ook een RC.
Wel even de boekjes checken vanwege import.
Deze toch ?

Tips: achterremmen die piepen door te weinig gebruik / laten ontroesten en pen smeren.
Knop linksonder dashborad met nep uitlaatgeluid uitdraaien.
Hybrid and Elementscheck laten doen voor ongeveer E90,- bij Lexus.
Als je die Lexus jaarlijks door Lexus laat onderhouden heb je nog 5 jaar garantie en pechhulp EU.

mvg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Johno

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Prima bedrijf!
Zit bij mij vrijwel om de hoek. Aardige heren en nette auto's daar.
 

harryw

Hoort erbij
21 mrt 2022
33
10
8
Bedankt voor de info.
Mijn VOLVO S60 R type gaat erheen. Mijn vrouw vind het een ouwe lulle auto. Haha. Ook goed
 

Johno

Actief
23 jan 2022
457
203
43
Klinkt goed allemaal. Nog even checken wat de historie is van de auto. Dus is deze wel of niet geïmporteerd of heeft die schade gehad.

De hybridecheck en dergelijke zou ik zeker nog laten uitvoeren. Op basis van het bouwjaar zit er nog 10 jaar garantie op, maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Deze kun je terugvinden op de officiële Lexus site. Mogelijk moet het onderhoud door een Lexus dealer worden uitgevoerd om voor de garantie in aanmerking te komen maar dat kun je op de site allemaal terugvinden.

In elk geval ziet de wagen er erg mooi uit. Veel plezier ermee.
 

harryw

Hoort erbij
21 mrt 2022
33
10
8
Had dit al gezien in een you tube filmpje. Wel grappig maar hoeft voor mij niet zo
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Deze tip vind ik dan weer jammer.....:ROFLMAO::cool:
Nou, ik ging bij een bovag garage, ook in Uden, er mee proefrijden (had een CT en ging voor de IS300h), een brom en resonantie irriteerde me best bij zo'n 100km/u. Besloot hem te kopen met garantie en dat de uitlaat in orde gemaakt zou worden. Ze kwamen er niet achter waar hij lekte, de hoofdmonteur heeft 'm ook mee naar huis genomen en vond het ook een storend geluid. Na 2 weken zou hij afgeleverd worden en ondertussen had ik dmv google dat ASC-knopje gevonden ,die de CT niet heeft.
BMW heeft ook die nepgeluiden. Ik koop een Lexus voor rust en stilte (heb vroeger liefst 30 Alfa's gehad in 25jaar ,maar dat opvallen hoeft voor mij niet meer).

mvg,
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

harryw

Hoort erbij
21 mrt 2022
33
10
8
Mijn Infiniti had het ook. Maar dat kon je niet uitzetten. Maar goed nu dan de Rc
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Als mijn schoonmoeder (79) bij me in de auto zit krijgt ze 't op d'r heupen; je rijdt toch wel voorzichtig hè, met die race-auto? 😎