Aanschaf Lexus CT 200h

MOB

Nieuw hier
1 nov 2024
2
2
3
Hoi allemaal,

Nadat onze huidige auto er de brui aan heeft gegeven, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Eerste wat in me opkwam Toyota.
Na onderzoek, veel inlezen etc werd de uitkomst: een Lexus CT 200h, waarom?

Betrouwbaarheid, zuinigheid en simpelweg meer auto (qua luxe etc) dan andere merken (mijn mening).

Er worden verschillende CT's aangeboden, van bj 2010 en hoger. Ik ben nu aan het twijfelen om een 2011-2013 model te kopen, of 2014 en hoger.
Mijn zoekopdracht is een km stand van max 150k. Op dit forum (en verschillende sites) wordt aangegeven dat de koppakking bij een hoge km stand kapot kan gaan.

Verschillende reaguurders hebben aangeven dat de modellen vanaf 2014 updates hebben gekregen en de koppakkings-issue dus wel mee valt (sws dat deze horror verhalen vaker uit de VS komen, wat te maken heeft met slecht onderhoud en andere zaken).

Nou is mijn vraag: Is het anno eind 2024 handig om een 2011-2013 te kopen met een km stand van max 150k of minder? Of toch opteren voor een nieuwer model? Kortom, ouder model, hogere km-stand of nieuwer model, lagere km-stand hogere prijs, maar wel updates?
En zijn er daarnaast nog andere zaken waarop ik dien te letten?

Er wordt best veel aangeboden qua, maar omdat ze ook lang te koop staan, rijst bij mij de vraag waarom ze niet verkocht worden en of er dus issues zijn of eraan zitten te komen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren over de aangeboden auto's zoals: import-auto, schade, dealer onderhouden enz. Maar twijfel nog te veel merk ik.

Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Ik zou persoonlijk zeggen:

Heb je het budget en de mogelijkheid een knappe 2014+ CT te kopen: Doen!
Zo niet: een 2011-2013 CT is echt geen slechte auto. Zelf heb ik een hele vroege CT Luxury Line gehad (2010 van de band gerold). Ik heb deze tot diep in de 2 ton gereden en motortje liep nog loepzuiver zonder EGR of koppakking symptomen. Ondanks de pech in het begin, toch wel één van de fijnste auto's ooit in mijn bezit geweest. De auto is ingeruild bij een bekende Lexus specialist, welke de auto zelf gehouden heeft, en nog steeds bij hen rondrijdt. Ik heb ook met facelift wagens gereden en deze zijn zeker wat verfijnder; stiller en de software is getweakt, waardoor je meer op koppel dan toeren rijdt. Ook is het infotainment wat moderner. Verder zijn het vooral de looks en onderhuidse zaken.

Je ziet ze inderdaad vaak langer te koop staan. Ik denk dat het een combi is van prijs en Lexus wordt niet door iedereen gewaardeerd en/of gekocht. Soort nichemarkt. Er zijn niet veel defecten die bekend zijn bij CT's, dus dat zal het probleem niet zijn. Mij is wel opgevallen dat een dealeronderhouden Lexus geliefder is. Vooral ook omdat de dure 90dkm beurten vaak correct zijn uitgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Welkom MOB

zou tikken, lees & kijk je goed in
bijv. door middel van de Reviews op de site van Autoweek en video’s op YouTube.
Vind je exemplaren welke je aanspreken gebruik de app van ‘Finnik’ om je een beeld van het betreffende exemplaar te vormen.
Heb je zo een shortlist samengesteld: check of er ‘objectieve’ reviews / klantenervaringen te vinden zijn over de betreffende aanbieders (je koopt tenslotte ook de verkoper) en ga daar ‘toevallig’ langs.
Anderszins kan het ook wanneer je bij een garage zit waar je mee ‘lezen en schrijven’ kan. Vertel ze wat je zoekt en wat je onder aan de streep wil betalen en laat hun de CT van je dromen vinden.
 
Ikzelf heb ook best lang gezocht tot ik de "juiste" CT vond.
Mijn criteria was wel: Het laatste facelift model (vanwege het grotere scherm, en de hierboven genoemde kinderziektes) en een uitvoering met premium audio.
Voorkeur een licht interieur.

Laat je niet afschrikken door de CTs die in Duitsland worden aangeboden, de prijs is veelal lager EN de uitvoeringen completer.
Het importeren en registreren / kenteken aanvragen enz is wel een extra klusje, maar ik vond het best leuk om te doen.
Prijs technisch was het in mijn geval zeer aantrekkelijk.

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou zeker autoscout24.de eens intypen in de Google-bar.
 
Goedemiddag allemaal,

@Sam_IS300h: Bedankt voor het delen van jou ervaring. Ik denk idd dat Lexus een nichemarkt is als ik het zo lees. Dat van die 90K km's wist ik niet, weer wat geleerd, maar dealer onderhouden wil je altijd toch?

@levensnevel: Finnik gebruik ik om te achterhalen of het een import is. Dat van reviews / klantervaringen heb ik niet bij stil gestaan, bedankt voor de tip!

@Namssam: Tja, op de 1 of andere manier schrikt het importeren vanuit Duitsland af, vanwege 'gebrek aan kennis' etc. Er zijn ook bedrijven die het voor je regelen, maar dan kan ik het net zo goed zelf uitpluizen. Maar zoals je het brengt, is het wel het overwegen waard, thnx!
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel