aanschaf lexus

sev

Nieuw hier
17 dec 2011
12
0
1
Beste allen,

ik overweeg al een tijdje om een lexus IS aan te schaffen. Een tijdje wilde ik een diesel (ik rij 40000 per jaar), maar na lezen van slechte berichten over de motor, durf ik dat niet aan. Ik hoor zaken als zuigerveren die kapot gaan en met name de 2.2 motor (die ook in de avensis zit) die problemen geeft.

Dus de IS 250 is degene die ik zoek. Een mooie V6 en handgeschakeld want automaat rijden vind ik niks.

Nu weet ik dat het goeie auto's zijn, maar inmiddels zijn ze wel 12 jaar oud. Dus ik zou graag van jullie horen wat jullie voor gebreken hebben meegemaakt. Geen normaal onderhoud, echt zaken die stuk gaan of bijvoorbeeld roesten. Of zaken in het interieur die lelijk worden bijvoorbeeld.

Daarnaast ben ik benieuwd naar mensen hier die hoge kilometerstanden erop hebben. Wat zijn jullie ervaringen met de techniek? LPG lijkt me niet zo geschikt voor deze auto trouwens..
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Gewoon een keer met automaat rijden. Ik was overtuigd handbak verslaafd, dat is duidelijk "was". Nou kan ik schakelen met de knoppen op het stuur en in handmatige modus gewoon afremmen op de motor. 99,9% van de tijd staat alles op automaat :D
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hier hetzelfde. Zei altijd never nooit een automaat te willen wil nu niet meer anders. De motor/bak combinatie in een Lexus is ook van uitzonderlijke klasse als je het mij vraagt.
Met de flippers terugschakelen kan ook om wat motorrem te krijgen.
Iets sneller reageren van de bak zou wel mogen maar verder is het een onge?venaarde combi.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Dito met een sterretje; verslingerd aan de automaat, sinds ik hybride rij, en mijn oudste van bijna 26 die het van meet af aan een nichtenbak noemde was heel aangenaam verrast toen ik hem liet rijden ?n terugschakelen op het stuur....hij nam het helemaal terug; w?t een vette bak pa.....:grin:
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Rij van huis uit IS250 automaat maar intussen ook ervaring opgedaan met de IS250 handbak.
Zijn allebei leuk...ook de handbak. Als je er weer aan gewend bent is het geschakel tussen die zes verzetten prima te doen.
Verschil is echter dat je hogere toeren rijdt ivm met het schakelen, iets dat de automaat voor jou wegneemt en uiteraard zelf doet zodat overbodig motorgeluid (en inspanning/belasting) meer achterwege blijft. Een stuk comfortabeler dus.
En verder w?l in de gaten blijven houden dat je dat derde pedaal nodig blijft hebben:p
Maar....Voor mij niets anders meer dan een automaat:rulez:
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik zat laatst sinds lange tijd weer eens met een handgechakelde dienstauto in een (tegenwoordig vrij zeldzame) file. Wat een geroer met die pook en een gehannes om iedere keer weer 20m vooruit te kunnen komen. Dan weer eenmaal uit de file op de cruise: kijk je daarbij naar 't koppelingspedaal, valt de cruise weer af, pfff... Handbak is zo 19e eeuws als je eenmaal aan de ZZU-stand (=Zoek 't Zelf Uit) gewend bent, die je dan ook compleet laat vergeten dat je ?berhaupt iets van een versnellingsbak aan boord hebt.
En ja, in een sportief hoog-testosteronbuitje gaat de pook met een tikje in "S" en kan je al flipperend van een grommende V6 genieten :). In een Lexus doe je jezelf tekort met een handbak!:wip:
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkSanne en Henri27