aanschaffen van is250??

ROY

Hoort erbij
16 mei 2011
44
0
6
Beste is 250 rijders
heb ongeveer 2,5 jaar geleden aangemeld op dit forum.
ben toen ook bij een meeting geweest en heb zoveel mooie lexus exemplaren gezien
en was toen al bezig om een lexus aan te schaffen maar ik vond mijn huidige auto
ook wel mooie en heb toen toch de keuze gemaakt om voor een prius 3 executive met solarroof
te gaan reed toen een prius 2 BE.maar heb lexus altijd in mijn achterhoofd gehouden en nu
naar 2jaar wil ik toch de knoop gaan door hakken om voor een lexus te gaan .
leeftijd boeit mij niet van de auto rij nu 2009 is dit in eens 2000 ofzo lekker belangrijk als
de auto maar goed is en ik maar tevreden ben.
ik rij 21500km in jaar en heb idee om er 1 op lpg g3 te nemen of hybryde dus ct200.
ik heb in mijn huidige auto een ipod aansluiting/usb bestaat ook voor een is250 ?
zijn er dingen waar op ik echt moet letten bij een aanschaf van is250 automaat
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vanaf de 2009 facelift zit er volgens mij USB in, ik weet alleen niet zeker of dit icm met het ML systeem is. Dus dat moet je even controleren. De modellen daarvoor kunnen aangepast worden. Je kan er ook voor kiezen hem zonder navi te nemen en een flyaudio systeem in te bouwen, zie het Noxxes forum.

Let er verder op dat dingen als onderhoud goed zijn uitgevoerd en alle andere standaard checks. Controleer of de terugroep acties zijn uitgevoerd. Dit kan je doen door even met Lexus Nederland te bellen en het kenteken door te geven. De IS250 is een goede en betrouwbare auto, dus je moet echt een mishandelde versie kopen wil het misgaan :)
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
zie onderstaande topic mischien ;)
maar met zoveel km,s per jaar en prive gebruik mag je wel een baas hebben met goede onkosten vergoeding
ik zou het niet kunnen en willen ondanks dat de IS250 heerlijk is om te rijden
met vaste kosten/verbruik en onderhoud bij deze km standen per jaar mag je wel een directie loon hebben
maar dat is mijn persoonlijke opvatting
ik maak 8a10.000km per jaar en neem alle benzine uit het buitenland mee
kan ik deze hobby net bekostigen :D
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Hoi Roy,

leuk dat je opzoek bent naar een Lexus IS250. Voorzover ik kan beoordelen echt ene hele fijne auto goed voor vele fijne comfortabele kilometers! (m.i. fijner dan de nieuwe audi A6, A4 e.d.)

Anyway... volgens mij heeft iedere IS250 standaard een aux aansluiting. Vanaf 2009, zoals Hube al aangaf (maar dacht zelf 2008), is dit uitgebreid met een USB aansluiting.Dit neemt niet weg dat je een Lexus IS250 die geen USB hebt hier niet mee kan uitrusten! Er zijn diverse apparaatjes in de markt die je in je audiosysteem/navigatie plugt (je zet deze tussen het apparaat en originele bedrading) waardoor je een USB aansluiting creeert. Er zijn er ook bij waarin je zelf een harde schijf kan aansluiten e.d. De bediening loopt verder gewoon via het systeem van lexus (stuur/knoppen/navigatiescherm e.d.). Zelf heb ik zo'n kastje liggen maar heb nog niet de tijd gehad om in te bouwen. Eerlijk gezegd wel de tijd maar niet het lef... ben van het typ wat zijn ogen zien slopen zijn handen maar diverse heren en wellicht dames op het forum kunnen je vast helpen met het monteren het is feitelijk een fluitje van een cent!

(btw: ik kan de opmerking van Tonnetje niet geheel begrijpen. Ik rijd zelf +/- 45dkm per jaar waarvan de helft in een auto van de zaak en de helft in de Lex, maar de kosten zijn m.i. prima te overzien. De brandstofkosten heb je wel zelf in de hand en hebben een direct verband met je rijstijl en de soort kilometers die je rijdt. De IS250 is gewoon een kilometer vreter en lust wat meer in de stad. Ook op lange ritten op de autobaan is het verbruik echt te overzien (ik haalde bijna 1 op 14 op een traject Utrecht- Frankfurt en terug waarbij ik toch goed heb doorgereden waar het kon)).

Kortom lang verhaal maar een Lexus is echt de moeite waard!

mbt de auto en automaat: een lexus IS250 is, dit mag ik inmiddels wel zeggen, een meesterwerkje! Alles zit verdomde goed in elkaar en het is betrouwbaar. Maar... alles kan kapot zeker bij mishandeling. Let dus wel goed of dat je bijvoorbeeld het onderhoud kan herleiden. Onderhoud bij een Toyota of Lexus dealer is vaak een goed teken! Andere garages kunnen dit waarschijnlijk ook maar het is toch fijn om te weten hoe je nieuwe auto is behandeld door de vorige eigenaar. De automaat is echt een aanrader! niet alleen is het comfortabel maar het hoort gewoon bij de auto en motor. Ik weet niet hoe het met de handbak zit maar ik vind de automaat ook echt zuinig! Qua verbruik haal ik eenvoudig de 1 op 12.7 en dat over inmiddels 15dkm. Dit kan waarschijnlijk veel beter maar ik heb weinig 80km stukken (rijd alleen snelweg).

Mocht je serieus opzoek zijn laat me het dan even weten (PM). Mijn Lexus IS 250 Executive automaat (2006 MY 2007) staat in de stille, stille verkoop aangezien ik op termijn misschien wel een sport coupe (Peugeot RCZ) wil kopen (of diesel oid, ligt div dingen). Ik weet overigens nu al dat ik van de verkoop hartstikke spijt gaat krijgen want fijner dan de IS250 heb ik nog niet gereden! De 21dkm per jaar zullen echt voorbij glijden!
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Damn een gedeelte van me tekst past er niet op :( en is weg. iig de kosten van de auto liggen redelijk aan je rechtervoet en het traject waar je rijdt. De IS250 is een echte kilometervreter en is het zuinigst op de snelweg, maarja dat is vrijwel iedere auto. Ik rijd zelf 45dkm per jaar waarvan voor de helft in een auto van de zaak en de kosten voor de lex zijn prima te overzien. Ook op Duitsland ritten is het verbruik echt goed te noemen ik haalde bijna 1 op 14 op het traject van Utrecht naar Frankfurt en terug, en heb goed doorgereden waar het kon.

Kortom een Lexus IS250 ie een heerlijke auto!