Aansluiten 2din-radio - OEM Versterker ontbreekt

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenacht,

Ik heb afgelopen week mijn 2din-radio en het inbouwraam ontvangen. Vandaag maar us even begonnen met het inbouwen in mn IS200. Dat ging allemaal goed, totdat...... ik op zoek ging naar de OEM versterker. Zoals ik in deze topics al heb aangegeven, kan de versterker niet vinden:

viewtopic.php?f=16&t=1694&start=75 / viewtopic.php?f=39&t=1592

Volgens medeforumleden zou de versterker naast het handschoenenvakje moeten zitten, maar hier zit bij een lege ruimte:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik kan er ook niet achter komen waar de versterker dan wel mag zitten, als hij uberhaupt al in de Lexus zit. Het geluid klinkt echter wel versterkt, dit is ook wat de monteur van Automat zei. Wellicht heeft iemand op dit forum idee waar de versterker zou kunnen zitten? Of ontbreekt deze in mijn Lexus (Business, 1999)?

Plan is nu om de centrale kabel van de speakers direct aan te sluiten op de bypass-kabel. Weet iemand welke stekker in onderstaand plaatje van de speakers is? Ik zat zelf te denken aan die sneeuwwitte stekker rechtsonderin:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Bovenstaand plaatje is het stekkerkastje naast het rechterportier, onder het handschoenvakje.

Alle tips en/of reacties zijn van harte welkom! Wil namelijk graag mn 2din-radio werkend krijgen.

Alvast bedankt!

Mvg. Harry

P.s. er is in het verleden wel een headset gemonteerd in de IS200, wellicht heeft dit te maken met het ontbreken van de versterker!?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er zijn types die geen versterker hebben, de 'goedkopere' uitvoering(en)

De kabelboom en stekkers van de versterker liggen er volgens mij wel, dan zou je daarop gewoon je radio kabel kunnen plaatsen.


gr. koen
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Ok?, bedankt voor de info. Blijkbaar dus geen versterker terwijl er wel een goed geluid uit de speakers kwam. Was die versterker dan destijds een optie?

Weet je ook waar ik die kabelboom en/of die stekker ergens m?et zoeken? Staat hij toevallig ook op bovenstaande foto?

Mvg. Harry
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Vorige week met veel gepruts de radio kunnen aansluiten.
Elk draadje (+,-,speaker rechtsvoor, speaker linksvoor etc.) moest apart in de witte centrale witte stekker.

Maar hij zit er inmiddels in:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het geluid is uitmuntend! Het beeld doet het nog niet aangezien de radio nog niet is aangesloten op de handrem.

Maar het volgende probleem heeft zich wel aangedient:

Sinds de radio erin zit, doet de dashboardverlichting het niet meer. Gisteravond even gekeken en toen bleek de zekering kapot te zijn. Dus nieuwe zekering erin, maar zekering direct weer kapot. Nogmaals nieuwe zekering, maar wederom kapot. Er moest dus kortsluiting zijn. Na veel dingen geprobeerd te hebben, hebben we de versteker van de antenne eruit gehaald en......de dashboardverlichting deed het weer!!

Tot zover, want toen ik de middenconsole weer dichtdraaide bleek dat de dashboardverlichting weer was uitgevallen terwijl de versterker van de antenne niet was aangesloten. Komende zaterdag maar us kijken waar het probleem echt zit. :(

Tips zijn van harte welkom!

Mvg. Harry
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Ff een tip, sluit de radio niet aan op je handrem.
Sluit hem gewoon aan op de massa van de auto.

Hierdoor kan je gewoon tijdens het rijden film kijken in plaats van alleen met de handrem erop.

Iig succes met het opsporing van de kortsluiting.
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
He hallo,

Ik heb vorig jaar een patij onderdelen gekocht voor de is200. En nu las ik jou stukje over de versterker en dat kasje kwam me zo bekend voor. Had ik dus ook nog een versterker op zolder liggen. Dus ik dacht die zet ik mooi in de is200:) Maar helaas nergens in de kabelboom zitten die stekkers voor de versterker dus het past niet.

Tom
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik vindt het toch wel apart. je zou zeggen dat het installatie gereed zou liggen achter de panelen toch wel jammer dat het niet zo is als ik het goed begrijp!

net zoals bij me lex bijv. daar ligt wel het materiaal klaar voor stoelverwarming. de juiste schakelaars erop en goede stoelen :p en klaar. de bedrading ligt er al
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
het is goedkoper om 1dezelfde kabelboom te maken met alles erop en eraan dan verschillende kabelbomen zonder alle opties en die er later bij leggen.

de optie bijven net zo duur maar ze hebben minder werk en dus meer winst

maar voor de versterker wordt de kabel er langs op gelegd en bij de optie wordt de radio stekker terug naar de versterker gelegd en komt de kabelboom voor de versterker erbij te liggen

dus de stekker van de de uitgang van de versterker zou mischien ook op een radio passen waarbij geen versterker wordt gebruikt.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
slippernick zei:
het is goedkoper om 1dezelfde kabelboom te maken met alles erop en eraan dan verschillende kabelbomen zonder alle opties en die er later bij leggen.

de optie bijven net zo duur maar ze hebben minder werk en dus meer winst

maar voor de versterker wordt de kabel er langs op gelegd en bij de optie wordt de radio stekker terug naar de versterker gelegd en komt de kabelboom voor de versterker erbij te liggen

dus de stekker van de de uitgang van de versterker zou mischien ook op een radio passen waarbij geen versterker wordt gebruikt.

Klinkt aannemelijk, inderdaad zijn de stekkertjes al aanwezig voor de schakelaars van de stoelverwarming.

Gelukkig werkt de radio nu helemaal naar behoren, en ik kan ook dvd kijken onder het rijden!

Bedankt voor de tips! Mvg. Harry