AAWireless dongel versie 2

LexusIsFWm##25

Nieuw hier
31 dec 2024
3
0
1
Beste leden van Lexus forum.
Even voorstellen:
Ik ben Frank
en ben driver van een Lexus IS 300H 30 bj 2019

Ik ben op zoek naar een oplossing (zover deze mogelijk is ??) om bovenstaande dongel via mijn mobiel op scherm auto zichtbaar te krijgen en Android auto kan gebruiken!

Zijn er een mede forumleden die hier ervaring /oplossing mee hebben?

Groet, Frank

Laatst bewerkt:
Dag Frank, altijd fijn om een mede IS 300h te verwelkomen op dit forum.
Alvast veel rijplezier gewenst en wij zijn dol op foto’s van elke Lexus.

M.b.t. je dongle 2 heb ik helaas geen ervaring mee.
Begrijp ik het goed dat jouw auto al carplay (bedraad) heeft en je met deze dongle het draadloos maakt?

Zo'n dongel werkt alleen als je al een bedrade Android Auto hebt in je auto. Ik gebruik hem met veel plezier in mijn NX.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Hallo Johnny Le, Nee ik heb geen bedraade Carplay /Android auto aangezien hij van 2019 is vandaar mijn vraag!

Aan sanoukh; kan ik een bedrade Android Auto zelf realiseren??

Laatst bewerkt:
Een eenvoudige integratie van CarPlay/Android Auto is niet mogelijk omdat de derde generatie van de IS dit niet ondersteund. Zie bijvoorbeeld dit draadje waarin ik mijn zoektocht heb gedeeld op dit forum.

Er zijn een aantal forumleden die een aftermarket CarPlay/Android Auto oplossing in hun auto hebben geïnstalleerd of dat hebben laten doen. Er zijn verschillende oplossingen, houdt rekening met minimaal €450 als je de inbouw zelf doet tot €1200 als je een ander kastje kiest en die ook laat inbouwen. Dan heb je een idee van de bandbreedte waarin de kosten liggen. Er is een oplossing in Nederland te koop van CarOptions, die van @Johnny Le is het origineel van Road Top. Maar er zijn ook uitstekende ervaringen met Grom’s Vline/Vlite. De Vline2 is een op zichzelf staande Android oplossing waarbij je volgens mij ook een uitbreiding met SIM-kaart kunt toevoegen zodat je niet afhankelijk bent van je telefoon.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
D43mOn, dankjewel voor uitvoerige beschrijving van mogelijkheden. Helaas voormij allemaal te kostbaar:( Dan maar zonder auto Android.
Ik heb nooit een bedrag genoemd op dit Forum… dit om verschillende redenen (Forum-regels, sponsor, marketing, etc.)
Je mag mij wel PM voor het bedrag, je kan het zelf ook googlen op de naam van het merk 😜
Het inbouwen is te doen als je een beetje handig bent. Verschillende forum-leden hebben het ook zelf ingebouwd (waaronder ik).

Trouwens de module waar @D43m0n en ik het over hebben, is draadloos, je hebt dus géén extra dongle erbij nodig.
Het maakt verbinding via de bleutooth met je mobiel.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Eenvoudig zelf te doen, grom/vline kan je via motrade uitzoeken op type en bouwjaar auto, je kunt nog kiezen tussen vlite en vline, de 2e is de beste optie maar is wel duurder, en je kunt nog gereedschap/tools erbij bestellen, Bij vragen kan je motrade altijd benaderen en krijg je goede uitleg,.
Inbouw is ook heel goed zelf te doen en op youtube staan zelfs filmpjes van how to do.

Trouwens de Dongle die in de titel staat, geeft je nog geen Carplay/Android Auto. Het is een Dongle waarmee je een BESTAANDE bedrade verbinding DRAADLOOS maakt.

In jouw geval had je nog steeds geen carplay/android auto met alleen de aanschaf van deze dongle.