Accu leeg

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Beste forumleden,

Heeft iemand ervaring met het volgende:

Na 2 weken op vakantie te zijn geweest wilde ik mijn GS450h starten, maar de 12v accu was leeg!
De accu was net in januari dit jaar vervangen, op zich vreemd dat hij dan al leeg is.

Is het normaal dat de accu zo snel wordt leeg getrokken door de auto?
Al de interieurverlichting stond gewoon uit, ik heb verder geen idee wat er nou stroom kan vragen.
Behalve het alarm misschien, maar blijft die net zolang loeien totdat de accu leeg is?

Momenteel is de GS naar de dealer voor schadeherstel en ik heb gelijk gevraagd of ze de accu kunnen doormeten op eventuele defecten.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
twee weken is te lang , fan slurpt het alarm de accu leeg
de volgende keer de auto op slot draaien met de sleutel dan is er geen probleem
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
twee weken is te lang , fan slurpt het alarm de accu leeg
de volgende keer de auto op slot draaien met de sleutel dan is er geen probleem

Volgend de buren is het alarm niet afgegaan tijdens mijn afwezigheid. Dus het simpelweg actief hebben van het alarm, dat kost te veel stroom? Dat zou wel e.a. verklaren.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Volgend de buren is het alarm niet afgegaan tijdens mijn afwezigheid. Dus het simpelweg actief hebben van het alarm, dat kost te veel stroom? Dat zou wel e.a. verklaren.

Met de CT200h hetzelfde probleem maar dan zonder alarm, 2x overkomen bij eerste keer accu vervangen. Auto stond thuis in de garage ik vermoed bij Hybrides dat de kleine accu snel leeg raken bij lange tijd stilstand.