accu leeg

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Na een week stil staan wil de GS niet meer starten. Ik kan natuurlijk gebruik maken van de Lexus assistentie. Maar of ik nu zo gelukkig word dat er een bergingsauto komt..
Weten jullie of dat ik deze accu zelf op kan laden? en.. hoe krijg ik de kofferklep open. Deze wil dus ook niet meer open. Volgens mij kan je de auto ook jump starten. Toch?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
De 12V accu is precies hetzelfde als in alle andere auto's dus die kun je gewoon zelf opladen. De bagageruimte is ook met de sleutel te openen, zie het plaatje in de bijlage. Starten met startkabels is ook volledig standaard, uit de GS handleiding:
1. Startkabel op de pluspolen zetten
2. Startkabel op de minpolen zetten
3. Andere auto starten en de 5 minuten laten draaien
4. Een van de deuren van je auto open en dicht doen
5. Start je auto
Als hij dan nog niet start wordt het tijd voor de serviceauto.

Wel vreemd overigens dat hij na een week al leeg is. Heb je er soms een dashcam of zoiets in zitten die de accu leegtrekt? Uit eigen ervaring weet ik dat een gewone diepontladings beveiliging niet goed genoeg is, die staan vaak afgesteld op 11.5V en blijkbaar is alles onder de 12V al voldoende om de electronica op tilt te laten slaan.

Jarno
 

Bijlagen

  • photo7927.jpg
    photo7927.jpg
    35 KB · Weergaven: 119

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
De accu van mijn oude 3GS hield het ook maar 1 a 1,5 week uit. Op diverse fora staan er berichten dat het aan de kleine 12v accu's zou liggen dan wel aan het alarm-systeem.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ook belangrijk: hoe oud is de 12V accu?
De mijne ging na 7 jaar stuk. Kon nog geen kwartier de alarm knipperlichten laten knipperen.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Na een week stil staan wil de GS niet meer starten. Ik kan natuurlijk gebruik maken van de Lexus assistentie. Maar of ik nu zo gelukkig word dat er een bergingsauto komt..
Weten jullie of dat ik deze accu zelf op kan laden? en.. hoe krijg ik de kofferklep open. Deze wil dus ook niet meer open. Volgens mij kan je de auto ook jump starten. Toch?

Wat balen zeg! Maar wat houd je dan tegen om de Lexus Assistentie te bellen? Dat is toch juist het voordeel wat we hebben door het onderhoud ed bij de dealer te doen. In feite ?betalen? we er ook voor in de hogere service prijzen dan bij de ?garage om de hoek?.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Helemaal mee eens.
Je zult zien hoe rap ze bij je zijn.
Is denk ik het voordeel dat niet alleen maar de ANWB als wegenwacht functioneert.
Kleinere, lokale bedrijven zijn gemakkelijker op te piepen.
 

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Allemaal dank voor het reageren.
Inmiddels met accuoplader is de auto weer aan de praat. Heeft achteraf maar 4 dagen stil gestaan..
Auto is van 2016. Accu is dus niet heel erg oud.
De achterklep kon inderdaad met de sleutel open. Al wilde Lexus dit volgens mij niet: slot was afgedekt en het staat niet in het instructieboekje vermeld.
Mijn afkeer betreft een pechhulp komt eigenlijk bij Mazda vandaan. In de fam is al twee keer hun pechhulp langs gekomen. Dit hield in dat er een bergingsauto kwam. De lege accu konden ze niet maken. Het gevolg dat de auto werd afgesleept en bij hun in depot werd gegooid. Letterlijk gegooid. Er zat voor 1500,- euro schade aan..

Een van jullie ervaringen met Lexus pechhulp?
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Allemaal dank voor het reageren.
Inmiddels met accuoplader is de auto weer aan de praat. Heeft achteraf maar 4 dagen stil gestaan..
Auto is van 2016. Accu is dus niet heel erg oud.
De achterklep kon inderdaad met de sleutel open. Al wilde Lexus dit volgens mij niet: slot was afgedekt en het staat niet in het instructieboekje vermeld.
Mijn afkeer betreft een pechhulp komt eigenlijk bij Mazda vandaan. In de fam is al twee keer hun pechhulp langs gekomen. Dit hield in dat er een bergingsauto kwam. De lege accu konden ze niet maken. Het gevolg dat de auto werd afgesleept en bij hun in depot werd gegooid. Letterlijk gegooid. Er zat voor 1500,- euro schade aan..

Een van jullie ervaringen met Lexus pechhulp?

Lexus pechhulp is superb. Ze brengen je wagen naar je dealer en je wordt helemaal ontzorgd.
 

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Arbitrator; heb jij geen last van de accu dat deze snel leeg is. We hebben immers dezelfde auto. Alleen de jouwe is mooier van kleur!
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Arbitrator; heb jij geen last van de accu dat deze snel leeg is. We hebben immers dezelfde auto. Alleen de jouwe is mooier van kleur!

Hehe, thanks :grin:

Nee voor als nog niet. Ik rijd er momenteel wel binnen 7 dagen mee. Dus nog niet echt een duurtest gedaan. Mijn oude GS was wel gegarandeerd leeg binnen 1,5 week stilstaan.
 

Heino081076

Nieuw hier
20 sep 2013
3
0
0
Vreemd. Ik kan mijn GS300h 4 weken buiten laten staan in de winterperdiode terwijl ik met mijn andere Lexus rijdt. Tot ku toe startte hij zonder problemen.
Er is wel een slaapstand truuk via de sleutel om de easy key entry af te zetten, wat ik dan ook doe als ik hem effe laat staan.
Hij is 1 x plat gegaan door teveel de electrische achterklep te gebruiken zonder ermee re rijden.
Een jumpstart (zo'n kleine condensator principe/ding) kan er alleszins niet mee overweg, mijn druppellader ook niet. Starten en (her)opladen werkt enkel met een grotere (klassieke) batterijlader.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Er is wel een slaapstand truuk via de sleutel om de easy key entry af te zetten, wat ik dan ook doe als ik hem effe laat staan.

Zou je ons die truc willen verklappen?
Sinds maart werk ik van thuis uit en mijn CT staat z?n wielen vierkant te staan.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Zou je ons die truc willen verklappen?
Sinds maart werk ik van thuis uit en mijn CT staat z?n wielen vierkant te staan.

Je kunt de sleutel uitzetten door de vergrendelknop ingedrukt te houden en 2x snel achter elkaar de ontgrendelknop in te drukken.
Je ziet het rode lampje knipperen en de sleutel is gedeactiveerd.

Als je vanuit de auto keyless uit wilt zetten, dan gaat dan via je infotainment-instellingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erjee

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Je kunt de sleutel uitzetten door de vergrendelknop ingedrukt te houden en 2x snel achter elkaar de ontgrendelknop in te drukken.
Je ziet het rode lampje knipperen en de sleutel is gedeactiveerd.

Als je vanuit de auto keyless uit wilt zetten, dan gaat dan via je infotainment-instellingen.

Many thanks :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Even een algemeen vraagje: nu mijn auto (net zoals bij bijna iedereen) zo weinig rijdt lijkt het me verstandig om de accu zo af en toe aan de lader te leggen. Ik heb geen parkeerplaats voor de deur dus ik moet de accu een nachtje eruit halen. Nu vraag ik me alleen af, worden er niet allerlei geheugens / instellingen gewist als ik dat doe? Heeft iemand dit al eens gedaan?

Jarno
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Even een algemeen vraagje: nu mijn auto (net zoals bij bijna iedereen) zo weinig rijdt lijkt het me verstandig om de accu zo af en toe aan de lader te leggen. Ik heb geen parkeerplaats voor de deur dus ik moet de accu een nachtje eruit halen. Nu vraag ik me alleen af, worden er niet allerlei geheugens / instellingen gewist als ik dat doe? Heeft iemand dit al eens gedaan?

Jarno

Het geheugen en de instellingen gaan inderdaad parten spelen...zou ik niet doen.
Beter is om gewoon om de paar dagen een goede rit te maken zodat alles in conditie blijft... dus ook zeker de accu.