Achterklep openen

Greydevil

Nieuw hier
14 mei 2021
6
5
3
Waarschijnlijk krijg ik een hoop overbodige reacties, maar toch maar even dit onderwerp. Mijn Lexus 450h is van 2013. De achterklep kan geopend worden met de afstandsbediening en via de knop linksonder op het dashbord. De derde mogelijkheid is de klep handmatig optillen, nadat de klep/auto is ontgrendeld via de knop(pen) onder de greep aan de achterklep. Nu vind ik het zo vreemd, dat deze openeningsmogelijkheid niet elektrisch kan, nadat je bijvoorbeeld de knop op de klep hebt ingedrukt. Op youtube-filmpjes over de RX350 zie je, dat dit gewoon werkt. Ik weet van de knop in het handschoenenkastje, maar die heeft hiermee niets te maken. Is er misschien een update geweest zodat dit wèl werkt? In latere modellen zit er een sensor achter het embleem, zodat via 'wipen' de klep zich elektreisch opent. Is er misschien een aparte zekering die ik had moeten cheecken of zoiets? Graag antwoord.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Heb je een RX450h of GS450h? Bedoel je de achterklep openen zonder aanraking zoals sommige auto's hebben dat je met je voet er onder swiept?
 

Greydevil

Nieuw hier
14 mei 2021
6
5
3
Mijn Lexus is een RX 450h. Ik snap niet dat de achterklep na het indrukken van de knopjes onder de handgreep omhoog getild moet worden, i.p.v. dat dan de elektromotor de klep opent. Het onder de auto zwiepen kent de Lexus ook, maar nietr bij mijn bouwjaar 2013 (van de Lexus dan hè :cool:.....
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Bij mijn GS kan ik de elektrische achterklep openen door de knop bij de kofferklep 1x in te drukken, ingedrukt te houden of een paar keer snel achterelkaar in te drukken. Deze acties leiden tot verschillende resultaten namelijk : elektrisch opengaan, pauzeren en in 1x openklappen als een soort springveer.
Hoe dit precies werkt bij een RX druf ik niet te zeggen, maar misschien kun je er iets mee.
 

Lolex_168

Nieuw hier
15 sep 2022
7
15
3
Dag Greydevil,
Een (zeer) late reactie. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb ook een RX 450h en het klopt dat de achterklep alleen met de knop onderaan dashboard en afstandsbediening wel elektronisch omhoog en weer omlaag kan maar NIET handmatig op de knop van de achterklep. Navraag bij Lexus dealer blijkt dat in facelift-model daarna op alle 3 de wijze wel elektrisch openen en sluiten.