achteruitrijcamara zwart beeld

Ron.S

Nieuw hier
28 nov 2024
5
5
3
Goedendag allemaal , mijn probleem is dat als ik de achtruit in schakel met mijn is250 ik opeens een zwart beeld krijg , de rest doet alles het op het scherm !
Wat zou het kunnen zijn iets simpels hoop ik ! Afspraak bij de dealer over 4 weken kunnen niet eerder en dan alleen voor diagnose dan weer afspraak voor reparatie ik vind dat wel een beetje langdurige geschiedenis worden zo !!! Wat zou het kunnen zijn mischien een schakelaartje of de camara wie heeft dit ook wel eens gehad ?

Ergens een kabelbreuk is het meest voor de hand liggend denk ik, zeker met een wat oudere auto.
Stekkertjes schieten niet zomaar los.
Of de cameraunit zelf heeft het begeven.

Ja zoiets zou het inderdaad kunnen zijn denk zelf ook aan de camara unit zelf wa gaan het beleven bedankt voor de info ieder gevanl>. Ik laat de afloop weten !

Heb ik ook gehad met mijn IS 250 Sport destijds. Redelijk zeker dat het de camera zelf is, tenzij je er iets aftermarket tussen hebt hangen. Is overigens niet moeilijk om zelf te vervangen naar het schijnt. Bij mij heeft Peterman Enschede dat toen gedaan.

Gebeurde bij mijn vorige auto incidenteel. Was een IS 220d, dus handgeschakeld. Die enkele keer dat het optrad bracht het herhaaldelijk opnieuw de achteruitversnelling inschakelen nooit verschil.

Hoewel ik de exacte oorzaak nooit heb weten te achterhalen (tandartskwaaltje) heb ik het idee dat het te maken had met openen en sluiten van het kofferbakdeksel. Dat zou dan kunnen duiden op beweging in een draad of stekkertje.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik laat de afloop weten , tot mijn verbazing stapte ik vanmorgen weer in de auto,( staat in eigen garage) is geen beweging geweest en de camara deed het weer als vanouds , draadbreuk lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk omdat de kofferdeksel en de auto niet bewogen zijn ( mischien toch dat de camara de pijp aan maarten aan het geven is ??? we wachten af hoe het verder verloopt ! Ik hou jullie op de hoogte !

Ik zou een draadbreuk zeker niet uitsluiten. Als je een moment treft dat de camera geen beeld geeft, doe dan de klep open en beweeg die heen en weer. Als ik het me goed herinner zie je geen kabels lopen maar zullen ze in een van beide beugels weggewerkt zitten. Als je gevonden hebt welke, probeer dan die kabel op een of andere manier te bewegen en kijk of dat effect heeft op het beeldscherm. Als je camera het niet doet, brandt je kenteken verlichting dan?

Ik acht de kans op draad breuk klein. Denk eerder vocht in de camera of connector. De camera werkt dus nog wel. Ik zou de boel los halen en alle stekkers goed droog maken en tijdens de demontage beoordelen of je nattigheid tegenkomt.