Advies over winterbanden

Irene

Nieuw hier
18 okt 2016
3
0
0
Dag allemaal. Kan iemand mij helpen met mijn dilemma? Ik ga met de auto op wintersport en ik weet niet wat verstandig is, alleen winterbanden aanschaffen of nieuwe velgen met winterbanden, naar een lexus-dealer of naar een andere garage? Kan alleen een Lexus-dealer de banden met velgen monteren (sensoren)? Als iemand mij wil adviseren, heel graag. Ik heb er echt geen verstand van. Groet, Irene
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Voor welk type lexus is het? Ik zou voor winterbanden en velgen gaan. Dat is makkelijker wisselen tijdens de winter.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Ik zou een extra set stalen velgen aanschaffen en een A-merk winterband laten monteren (Continental/Michelin/Dunlop/etc.). Afhankelijk van het feit of het TPMS-systeem met of zonder sensor werkt zul je dan ook een extra set sensoren aan moeten schaffen (of een niet werkend TPMS systeem accepteren gedrurende de tijd dat je met de winterbanden rijdt). Iedere bandenboer kan dit voor je regelen: als geld geen rol speelt ga je hiervoor naar een LEXUS dealer :).

Het voordeel van een extra set velgen met winterbanden is dat je deze zelf kunt monteren/opslaan (anders 2x per jaar naar de dealer/bandenboer om banden om te laten leggen/balanceren en met wielen heen en weer zeulen/op laten slaan).

Daarnaast spaar je de lichtmetalen velgen (pekel) en kun je ook de binnenzijde een keer goed schoonmaken!
 
Laatst bewerkt:

Irene

Nieuw hier
18 okt 2016
3
0
0
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ben iets dichter bij de beslissing gekomen. :thumbsup:
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ik heb gelukkig geen sensoren op de wielen, maar ik zou ze in de reserve band mikken. Ze moeten allemaal druk meten, met een bepaalde tolerantie tussen de bandenspanningen. In de reserveband meten ze allemaal dezelfde druk. Geen gezeik meer met sensoren.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18