Aerofinn

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Is dit iets om Lexus nog milieu vriendelijker te maken?
Ik denk dat je dit beter kunt indelen bij de wonderapparaten die je beloven zonder zweetdruppels in een week een Heinikengezwel om te zetten in een "sixpack".

Zo te zien zou het "wonderapparaat" wat extra werveling veroorzaken in de luchtinlaat. Naar mijn idee betekent dat wat extra weerstand en dus niet meer, maar minder lucht....Het inspuitsysteem meet daarbij de juiste hoeveelheid brandstof af - met als gevolg iets minder vermogen en daardoor mogelijk ook enige brandstofbesparing. Een soort "hardlopen met mondkapje effect" dus....En misschien zou je zelfs met gevoelige meetapparatuur wel wat minder NOx en wat meer CO en CH's kunnen meten aan de uitlaat.

Het blijft verbazing wekken dat allerlei hobbyisten in een knutselschuurtje dit soort "doorbraken" weten te bedenken terwijl de auto- en brandstoffenindustrie miljoenen uitgeven om wetenschappelijk onderbouwd een enkele tiende procent verbetering te verkrijgen.

Ik heb beroepshalve al zo'n 50 jaar lang allerlei varianten op dit thema voorbij zien komen en ben in die tijd ook een paar keer door de leveranciers voor de reclamecodecommissie gesleept vanwege mijn kritische opmerkingen - en ik ben nooit veroordeeld tot rectificatie. De klagers bleken nooit op enigerlei wijze te kunnen aantonen dat het werkte en kwamen vaak in het geheel niet opdagen op de zitting.

Het gevraagde bedrag voor dit wondermiddel kun je beter ergens anders aan besteden.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Dit soort rommel werkt psychisch, je installeert het en gaat supervoorzichtig als een ouwe sok rijden. Zie je wel dat het werkt!
Nog meer BS die niet werkt:
  • Magneetjes om de benzineleiding.
  • Elektrische "turbo's".
  • Condensators in de sigarettenaansteker.
  • Toevoegingen aan de olie.
  • OBD pluggen met "wonderprogramma's" (is gewoon een knipperled).
Als bovenstaande ook maar iets zou doen dan zouden de fabrikanten dat zeer zeker al lang geïnstalleerd hebben.
En "Dat heb ik op feestboek gelezen" is géén bewijs!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Avontuur en Romke