Aflevering CT200h BL op Bridgestone "sloffen"

lexuspoor

Nieuw hier
29 dec 2011
8
0
0
In tegenstelling tot eerdere berichten in de categorie "onderstel" werd vrijdag 20 januari mijn CT200h BL niet afgeleverd op Yokohama's maar op de Bridgestone ER33. Op zich niets mis mee ogenschijnlijk totdat je gaat surfen op internet. Op de site www.tire-ratings find the best.com en dan specifiek gezocht op eerder genoemde Bridgestone band wordt je niet echt gelukkig. Met name de duurzaamheid van de band is uitermate laag. Ruim 60% lager dan het gemiddelde van vergelijkbare banden. Ook het gedrag van de band in natte omstandigheden laat te wensen over. Onder droge omstandigheden scoort de band goed.

Daarnaast op een Amerikaanse site een aantal gebruikersreviews gelezen.........Daar krijg je tranen van in je ogen zo wordt deze band afgekraakt, zowel qua veiligheid als qua duurzaamheid. Met name de voorbanden gingen maximaal tussen de 10.000 en 20.000 miles mee.

Mijn vraag: Hebben diegenen die recent een CT200h hebben ontvangen ook de Bridgestones onder hun bolide of is het afhankelijk van het type/bandenmaat.

Verder ben ik bijzonder in mijn nopjes met mijn nieuwe aanwinst. Wat een prachtig stuk techniek. Heel bijzonder


:hi:

Salut

John
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi John, volgens mij kan je ook bij de dealer al tijdens de aankoop regelen dat je bepaalde band onder je auto krijgt.. maar daar ben ik niet zeker van, en al is dat zo, daar heb je nu niks aan... ik hoop dat je "ondanks de negatieve berichten" toch kunt genieten van de auto. Misschien is er bij jouw niks aan de hand...
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Amerikanen kunnen zeuren en alleen de klagers schrijven zich rot.Ik heb deze band al meerdere duizend kilometer en regen heeft hij genoeg gezien:geen probleem.Ik las ook deze verongelijkte zeurders, sorry dat ik het zeg.Van de vele Bridgestone banden (auto en moto) was alles steeds OK.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
De mijne werd geleverd met Yokohama banden. Wel 17 inch. velgen met 215/45/17 banden. Ik rijd nu al enkele maanden op winterbanden van Continental 205/55/16 op stalen velgen en het comfort is er wel een pak op verbeterd :) Het zicht daarentegen ... ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens de site van Bridgestone zelf scoort de band qua slijtage een 6, nat en droog een 7, comfort, stilte en brandstofeffici?ntie een 8. Dat lijkt wel een eerlijke weergave.

Het zijn in die zin dus geen 'circuit' banden, maar passen goed bij het algehele karakter en gewenste eigenschappen van de CT. De slijtagewaarden zijn denkelijk een soort trade-off tussen geboden performance, alsmede prijs.

Ik zou mij niet al te blind staren op de omschreven kritieken, waarbij men o.a. ook al erg teleurgesteld is dat de band op ijs en sneeuw niet goed meekomt..(snurk).

Inzake je vraag; denkelijk ben jij niet de enige met deze banden, aangezien ik al twee CT's op deze sloffen in het wild ben tegengekomen. Het zou idd aan de velgmaat kunnen liggen en e.e.a. is afhankelijk van de deals die gesloten worden.

Kortom, geniet van je auto en veel plezierige km's gewenst.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Niet direct in de paniek modus springen om berichten. Bedenk ook dat je veelal alleen de negatieve berichten ziet, de postieve berichten worden niet gepost, immers dat is vanzelfsprekend.

Daarnaast kan je dit toch met je dealer bespreken?


Zoals door anderen al gesteld, velen rijden zonder problemen met deze banden!
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Volgens mij rijden de 15" (standard) op Michelin, de 16" (BL) op Bridgestone en de 17" (LL) op Yokohamas.
Zelf heb ik ook de Bridgestone, vind ze erg rumoerig, meteen vanaf de eerste rit al.
Heen naar de dealer op Michelin onder de Prius en terug op Bridgestone en kon dus prettig vergelijken.
Met name in de bochten hoor je ze behoorlijk wringen op het wegdek met snelheid bijna nul.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze snel slijten zodat ik weer naar de Michelin Energy's toe kan.
En ja, smaken verschillen...
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
LarryS zei:
Volgens mij rijden de 15" (standard) op Michelin, de 16" (BL) op Bridgestone en de 17" (LL) op Yokohamas.
Zelf heb ik ook de Bridgestone, vind ze erg rumoerig, meteen vanaf de eerste rit al.
Heen naar de dealer op Michelin onder de Prius en terug op Bridgestone en kon dus prettig vergelijken.
Met name in de bochten hoor je ze behoorlijk wringen op het wegdek met snelheid bijna nul.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze snel slijten zodat ik weer naar de Michelin Energy's toe kan.
En ja, smaken verschillen...
Door het feit dat de CT weinig lawaai maakt vergeleken met een andere auto, hoor je het geruis van de banden zowieso veel beter. Veel hangt natuurlijk ook af van het wegdek waarop je rijdt. Ik merk wel dat mijn 16 inch. Continental winterbanden minder rolgeruiden doorgeven dan de standaard geleverde 17 inch. Yokohama's.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Winterbanden zijn gemaakt van zachter materiaal, dus die maken altijd minder lawaai. Mijn Ct heeft 17" Yokohama's en die laten zich inderdaad horen en voelen. Maar ligt dat ook niet een beetje aan de vering?


Robbert-Jan
 

MarcoB

Nieuw hier
15 mei 2009
10
0
0
Mijn IS250 (2009) is ook afgeleverd op Bridgestone ER33, en ik rij er nu nog op (45000 km). Zit nog ongeveer 5 mm op dus kan ook nog wel even. Qua wegligging kan ik er dus niets van zeggen want ik heb geen vergelijkingsmateriaal op deze auto. Enige nadeel vind ik dat ze wat lawaaiig zijn, ik denk omdat ze een hard loopvlak hebben.
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Robbert zei:
Winterbanden zijn gemaakt van zachter materiaal, dus die maken altijd minder lawaai.

Hmmm dat ervaar ik dus echt anders. Sinds ik de winterbanden eronder heb hoor ik een stuk meer. Ik rij normaal gesproken op 15" michelin banden en die hoorde ik nauwelijks. In oktober zijn de winterbanden er al onder gekomen (weet zo 1-2-3 het merk niet - alles door leasemaatschappij geregeld) maar het is nu toch echt een stuk luidruchtiger geworden in de auto.

Ik stoor me er trouwens niet aan, heb toch meestal de muziek redelijk hard uit de boxen blazen. :)
 

allcazar

Hoort erbij
4 mrt 2012
55
1
8
Heb ook de Bridgestone ER33 eronder. Overlaatst naar mijn bandenboer geweest (in feite mijn benzinestation) en de spanning gecontoleerd. Mijn bandenboer wist me te zeggen dat die Bridgestones "prima bandjes" zijn. Ik vind ze in elk geval prima, een beetje lawaaierig, maar ok.