afstandbediening

1074

Nieuw hier
4 nov 2011
12
0
0
Van een afstandbediening is de batterij lange tijd leeg geweest, nu na een nieuwe batterij geplaatst te hebben wil hij de deuren niet meer openen.
nu is mijn vraag: moet de afstandbediening opnieuw ingelezen worden?
groet Bert.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het komt weleens voor dat de transponder en ecu elkaar kwijt zijn. Dan moeten ze opnieuw ingeleerd worden.
Brand het lampje op de afstandbediening wel als je erop drukt?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik denk dat de sleutel opnieuw ingelezen moet worden. tis een beetje vergelijkbaar met sommige systemen waarmee ik werk. die werken ook op soort van computer programma's die gevoed worden door een mini batterijtje als die bijna op is geeft hij een seintje en als je hem vervangt moet je binnen 30 sec. een nieuwe batterij erop hebben anders is die ook al zijn programma's kwijt en moet het programma opnieuw ingelezen worden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
1074 zei:
Het lampje brand wel op de afstandbediening,en kan de auto er ook wel mee starten
groet bert

Het lampje is puur voor de afstandbediening, de startonderbreker werkt met een batterijloze code-chip
 

Guido

Hoort erbij
16 sep 2011
26
0
0
Heb hetzelfde probleem, afstandsbediening werkt wel (lampje brand, batt is nieuw) maar geen reactie.
Helaas krijg ik de inleerprocedure bij mij niet goed opgang. Wellicht zit het hem bij mij in de vertraging van de binnen verlichting.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedemiddag,

Vandaag bezig geweest met de afstandsbediening waarmee de auto niet geopend kan worden.
Middels de Engelse liefhebbers van Lexus is het gelukt: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=39556

Ik heb de handleiding zo goed mogelijk proberen te vertalen naar het Nederlands:

Programmeren nieuwe sleutel

1. Open de deur aan de bestuurderskant

2. Plaats een werkende sleutel in het contact
a. Zet het contact op aan
b. Zet het contact op uit
c. Haal de werkende sleutel uit het contact

3. Vergrendel alle deuren middels de 'centrale deurvergrendelingsdeurknop' aan de bestuurderskant: 5 keer
a. Vergrendelen - ontgrendelen
b. Vergrendelen - ontgrendelen
c. Vergrendelen - ontgrendelen
d. Vergrendelen - ontgrendelen
e. Vergrendelen - ontgrendelen

4. Sluit en open de deur aan de bestuurderskant 1 maal

5. Vergrendel alle deuren middels de 'centrale deurvergrendelingsdeurknop' aan de bestuurderskant: 5 keer
a. Vergrendelen - ontgrendelen
b. Vergrendelen - ontgrendelen
c. Vergrendelen - ontgrendelen
d. Vergrendelen - ontgrendelen
e. Vergrendelen - ontgrendelen

6. Plaats de nieuwe sleutel in het contact
a. Zet het contact op aan
b. Zet het contact op uit
c. Zet het contact op aan
d. Zet het contact op uit
c. Haal de nieuwe sleutel uit het contact

7. De nieuwe sleutel zal nu beginnen te werken

8. Terwijl het klikt:
a. Houdt de vergrendelingstoets op de oude sleutel ingedrukt
b. Houdt de vergredelingsgstoets op de oude sleutel ingedrukt en druk 5 maal op de ontgrendelingstoets.
c. Laat de vergrendelingstoets op de oude sleutel los
d. Druk 1 maal op de ontgrendelingstoets

9. De deuren zullen 1 maal vergrendelen en 1 maal ontgrendelen

10. a. Houdt de vergrendelingstoets op de nieuwe sleutel ingedrukt
b. Houdt de vergredelingsgstoets op de nieuwe sleutel ingedrukt en druk 5 maal op de ontgrendelingstoets.
c. Laat de vergrendelingstoets op de nieuwe sleutel los
d. Druk 1 maal op de ontgrendelingstoets

.... daarna is het klaar.

Stap 8 t/m 10 ben ik niet zeker van of bovenstaande goed is. Aangezien het niet volgens de voorgeschreven handleiding wou, heb ik wat betreft stap 8 t/m 10 geprutst met beide afstandsbedieningen en opeens werkte de nieuwe afstandsbediening...

Doe er je voordeel mee! Gr. Harry