Alarm blijft zonder reden afgaan

ChrisLas

Hoort erbij
12 jan 2024
53
43
18
Hi allemaal,

Mijn RX en ik hebben wat moeilijkheden. Ze gaat zonder reden staan loeien!
Als in: het inbraak alarm gaat af zonder reden. Ik heb al een andere draad op dit forum gevonden daarover maar dat betreft een andere generatie. Ik las over :
1 - deuren en ramen checken of ze goed sluiten
2 - motorkap sensor kan verroest zijn of vast zitten
3 - sleutel batterijen vervangen

Nu heb ik de deuren en ramen gecheckt. De batterijen vervangen hoeft nog niet want auto geeft geen melding. De motorkap sensor (is dat idd onderstaande foto?) liep idd stroef dus die heb ik met smeermiddel weer gangbaar gemaakt. Het heeft de middag geholpen maar vanavond ging ze weer… ik heb het alarm nu uitgezet (niet doorvertellen) maar dat is geen vaste fix natuurlijk. Heeft een van jullie een tip? Ik ga morgen Lexus Utrecht ook bellen. Maar jullie weten vast meer.
Dank alvast.
Chris

IMG_7609.jpeg
 
Een RX4 heeft een sensor voor beweging in het interieur. Bij mij ging het alarm laatst af toen een zonwering met van die zuignappen, van binnen tegen de voorruit geduwd, losliet.
 
Het eerste waar ik aan denk is hetzelfde als @LEX(D)US , er zit misschien een insect ergens in je auto. Volgens mij kun je de interieur sensor met een knop ergens in het interieur uitzetten (bij het paneel van de interieur verlichting in het dak misschien?).

In zo’n auto kan makkelijk ergens een insect rondzwermen.
 
Ik heb inderdaad hetzelfde euvel gehad agv een vlieg in de auto. Of: hangt er ergens iets los zoals een gordel die na een paar minuten opeens opgerold wordt?