Alarm

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
hallo,

een vraag... Sinds een aantal weken gaat soms mijn alarm spontaan af als hij ergens geparkeerd staan

snap niet hoe het kan...
Alleen mijn kasje van de parkeersensoren achter is stuk gegaan en heb ik vervangen..

Iemand een iedee wat het zou kunnen zijn. ??
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Kijk eens of je ultrasoon sensoren in het interieur hebt zitten. Zo ja, zet hem dan eens op alarm met de ultrasoon-sensoren uitgeschakeld. Zo'n sensor meet de luchtverplaatsing in de auto. Hoor dit wel eens vaker bij warm weer, of als er nog een raampje/dakluik open staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patrick050

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Was bij m'n oude IS ook eens een paar keer. Bleek de sensor van de motorkap te zijn; daar kan nog wel eens vuil in gaan zitten...
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Bedankt voor de reacties!!

vandaag even langs de dealer gegaan.
probleem is als het goed is verholpen, hellingssensor achter het Dashbord hing los?? Hebben ze weer goed gemonteerd en gecallibreed dat is wat ze me hebben verteld.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Links van je stuurkolom zit een paneeltje met drie knoppen wat lijkt op <- O ->. Met contact uit (!) en key in range kan je met die toetsen o.a. instellen of je de interieursensor (feitelijk een heuse radar) in- of uitgeschakeld wilt hebben. De sensor zelf zit bij de interieurverlichting achter het klepje waar je eigenlijk ook een opbergplek voor je zonnebril zou kunnen verwachten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Patrick050