alleen origineele cd's?

marcelis200

Nieuw hier
25 dec 2012
15
0
0
Hallo,
ik heb een vraag: mijn IS200 heeft gelukkig nog de origineele radio/cd speler er in zitten (werkend)
en dit zou ik graag zo willen houden.
Zelf stop ik er alleen origineele cd's in omdat ik bang ben dat bij gebrande cd's het chroome laagje loslaat
en dit dus blijft zitten in de cd speler/lens.
Doen jullie dit ook of zijn er ook mede IS rijders die er wel gebrande cd's in stoppen, en wat is jullie ervaring hiermee?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.126
4
837
113
Gebrande cd's zijn geen enkel probleem, gewoon gebruiken dus.
Een tekortkoming in de IS200 is dat hij geen MP3's kan afspelen.
Daar zijn mooie oplossingen voor ZONDER modificaties aan de autoradio.
http://www.ebay.nl/itm/FM-Transmitt...ransmitter&hash=item35bef32def#ht_2612wt_1194
Steek deze gewoon in je 12V aansluiting naast de versnellingspook en je hebt een zender die je MP3's in prima kwaliteit afspeelt over de autoradio.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zoek op ebay maar op "MP3 transmitter"
Let wel de allergoedkoopste "vergeten" waar je playlist gebleven was als je het contact hebt uitgezet.
 

DeJean

Nieuw hier
17 jul 2012
14
0
0
Hallo,
Ik speel zowel cd's als gebrande af en dat gaat prima maar nu is mijn speler wel in error 3 gegaan. Heb radio eruit gehaald en er zitten nog 3 cd's vast. Het is een veelvoorkomend probleem met deze spelers maar heb adres in Nederland waar ze die herstellen. Volgende week haal ik hem er weer uit en doe ik hem effe weg. Vind het zelf mooi staan het originele setje.
 

darkoiler

Nieuw hier
17 jul 2011
9
0
0
Ik heb een is200 uit 1999 en gebruik eigenlijk alleen maar gebrande cd's.

Heb wel eens gelezen dat je niet meer dan 5 cd's er in moet steken. Zodra er 6 in zitten kan hij raar gaan doen althans dat had ik gelezen, volgens mij was dat op het engelse forum.
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Mij radio speelt gekochte cd's (de weinige die ik heb :) ) altijd. Zelf gebrande cd's spelen ook maar alleen maar als de radio er zin in heeft,.......en dit is niet dikwijls. Heb dus maar een MoTrade-bakje gestoken met usb.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Oeh jee, dan ben ik toch wel heel fout bezig: heb er 6CD's in zitten, die allemaal gebrand zijn... Na 2 jaar nog steeds geen problemen. Wel brand ik CD's niet sneller dan met 24x omdat mijn ervaring is dat bij hogere snelheden CD's moeilijk gelezen kunnen worden, maar dat is niet alleen bij de CD-speler in de IS200, dat geldt voor alle CD-spelers.

Heb ook al 1,5 jaar een andere radio liggen, maar na een mislukte poging om die erin te zetten, heb ik nooit eer een poging gewaagd...