Alpine 2 din met Apple Car

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Belofte maakt schuld. In een ander topic had ik weken geleden al gezegd dit even op het forum te beschrijven. Maar ja... tijd is krap. Hier dan toch even kort. Ik wilde de fabriek radio vervangen voor een navigatie systeem. Ben min of meer Apple fan, dus moest het maar een systeem met Apple car worden. gekozen voor de Alpine iLX-700. Vervangen van de standaard radio heeft wel wat gevolgen... de originele versterker is in principe niet meer te gebruiken. Er bestaat wel een plug and play kit van Beat Sonic, maar die is duur en je verliest de fader functie. Gekozen om de originele pioneer versterker te vervangen voor een aftermarket exemplaar van Alpine. De keuze is beperkt, want de originele pioneer zit bij de tweede generatie LS400 onder de bijrijdersstoel en daar is weinig ruimte. Ik wilde niet ook alle luidsprekers draden gaan verleggen dus de versterker moest gewoon weer onder de stoel komen. Op papier moest de AlpinePDR-V75 net net passen (blijft een gok). Gelukkig liep dat goed af. Hij past net net, maar dat is goed genoeg (zie foto's).

fetch
fetch
fetch


2 din frame erder afgewerkt met nep hout van de wat betere kwaliteit. Ik heb die zelf geknipt uit het grote stuk nephout dat je kunt kopen (ebay) voor het handschoenenkastje deksel. Resultaat is wat mij aangaat prima... nephout is niet te onderscheiden van het originele hout terwijl het plastic van de 2 din frame duidelijk anders was dan de rest van het plastic. verder nog een achteruit camera geplaatst.

fetch
fetch
fetch
fetch


Ik ga niet de installatie hier bespreken. Alle stappen zijn te vinden op het US forum. Twee dingen... van de cabine naar de achterbak gaat via een opening aan de rechterachterkant van de bank. de bank hoeft er niet uit. Als je rechtsachter een moer losmaakt en in het midden onder de hoofdsteun, kan je de bank ver genoeg opzij duwen om het gat achter de rugleuning te zien (zit een plastic stop op die je moet verwijderen).

fetch
fetch
fetch


Van de motor ruimte naar de cabine gaat via de kabelboom die aan de rechterkant naar de voetruimte van de passagier loopt. Naast die kabelboom kan je in het afsluitingrubber makkelijk een gaatje prikken voor de voeding van de versterker die je direct aansluit op de accu. Zie verder fotos

Carplay voldoet, maar de details van de navigatie kaarten valt me toch tegen. de stembegeleiding is verder beter dan bv tomTom. De rest van het systeem doet het zoals verwacht.
 
Laatst bewerkt:

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik dacht dat Pioneer de enige was met CarPlay van Apple.
En iets met Nederlandse versie van Siri voordat CarPlay op autoradio's kon komen.
Het is wel mooi heb ik het idee.
Jammer dat de foto's nog niet te zien zijn in dit topic. šŸ˜„
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
He dat is gek???? Ik zie ze wel!!!! Zal wel aan de Apple liggen:giggle:... Ik ga het zo gewoon nog een keer proberen. Pioneer is de enige waarbij je op bestaande modellen Apple Carplay kan laten draaien. De Alpine is er speciaal voor ontworpen... (althans dat laten ze ons geloven)
 

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
No Title
 

Bijlagen

  • photo3264.JPG
    photo3264.JPG
    183,2 KB · Weergaven: 49
  • photo3265.jpg
    photo3265.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 51
  • photo3266.jpg
    photo3266.jpg
    133 KB · Weergaven: 41
  • photo3268.jpg
    photo3268.jpg
    131,6 KB · Weergaven: 40
  • photo3270.JPG
    photo3270.JPG
    205 KB · Weergaven: 44