Altezza aanschaffen tips en tricks

LivedMirror

Nieuw hier
16 aug 2012
10
0
0
Hallo,

Nu ik ongeveer een jaar met mijn Lexus IS200 sport heb gereden, zijn er toch wat dingen aan het licht gekomen. Zonder hier al te diep op in te gaan, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een Altezza RS200 uit Japan wil gaan aanschaffen. Nu heb ik op het forum en via internet wat kennis opgedaan over de verschillende uitvoeringen maar ik heb toch nog wat vragen. Ik wil graag een limited slip dif, ik weet dat deze op de Z edition van de RS200 zit maar ik kwam er laatst achter dat er ook een L edition is. Heeft deze versie ook een limited slip? Zijn er nog andere versies met een limited slip?

Alle andere tips met betrekking tot het aanschaffen van een Altezza zijn natuurlijk welkom :rulez:
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Hey Hey het is natuurlijk heel gaaf om een altezza te kopen,

Er staat hier op het forum te koop voor 2000 euro dacht ik! gewoon even dat beams blokje over lepelen in je eigen bakkie..


Waarom zou je niet kiezen voor een motorswap, wellicht goedkoper. dan er ??n te kopen, invoer rechten te betalen, om vervolgens andere koplampen te kopen.Ben je ook al gauw een duizendje of 3 verder!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Leuk dat je een altezza wil halen! Kijk hier voor je vragen... http://www.japanvehicles.com/newcars/to ... pRS200.htm Dzjino de altezza wat hier staat is een automaat als ik me niet vergis.. Dan is de motor ten eerste net iets anders dan een handbak (andere redline, compressie, internals etc...) en als je over gaat lepelen, tojnzij je zelf handig bent kom je ook dicht bij dat 3000 euro.
Verder geeft TS aan dat hij 1 uit Japan wil. Dat betekent wel dat je waarschijnlijk naar Lelystad moet.. En dat kost ????. De RDW blijkt hierin niet consequent te zijn want een andere forumlid heeft zijn auto gewoon bij een keuringsstation kunnen keuren... Als je nog vragen hebt.. Shoot!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
De L-edition is de meest luxe uitvoering van de RS200. Ik zou het houden op een Z of L edition.
Importeren is geen kunst aan, het vereist alleen wel goede voorbereiding.

De RS200 die hier te koop staat is een tip-tronic automaat (knoppen op het stuur), waarvan het motorblok iets anders is dan van de handgeschakelde versie. Dat heeft te maken met de automaat. Zo uit mijn hoofd zit het verschil in de cilinderkop. Ik sluit mij aan bij ML mbt de swap. Tenzij je het zelf kan doen en een plek hebt om de auto even te stallen, moet je rekenen op een drie-cijferig bedrag verder.

Succes met je beslissing. :hi: