Altijd Toyota, maar nu een Lexus IS200!

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 3623
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Hoi allemaal,

Na jarenlang (verschillende) Toyota's te hebben gereden, afgelopen week eindelijk de knoop doorgehakt om een Lexus aan te schaffen.
En wel een IS200!! Ik weet niet om welke uitvoering het gaat, maar hij heeft in elk geval climate control, elektrische ramen rondom, elektrische portiervergrendeling en elektrisch inklapbare spiegels. Zaken als automatische verlichting, automatisch dimbare binnenspiegel of regensensor dan weer niet.

De Toyota's die ik heb gehad, waren allerlei soorten en maten waarbij de ik jaren '90 modellen het fijnst vond rijden.
Van een Carina II uit '92,Corolla uit '97 (E10), Corolla uit '98 (E11 met "kikkerogen") tot een Yaris Hybrid uit '18, die ik voor de lease heb gehad.

De laatste verandering die gevlgen had voor onze auto's was onze gezinssamenstelling. Sinds kort hebben wij twee kindjes (2018 de eerste en twee maanden geleden onze tweede) en kozen wat betreft auto's we voor gemak. Ik had toen een Verso-S en mijn vrouw een Suzuki Swift. Echter was de Suzuki Swift een stuk te klein en de Verso-S vond ik totaal niet spannend rijden.
Hierop besloten om de Verso-S aan de vrouw te geven en zelf de Swift in te ruilen voor de IS200!

Moet zeggen dat ik ?rg goed te spreken ben over de IS200!
De wegliggen is fenomenaal en de kracht die je voor handen hebt wanneer je ietsjes hoger in toeren zit is werkelijk heerlijk.

Ik gebruik de auto overigens als Daily, echter wil ik er wel zo goed mogelijk voor zorgen.
Mijn plannen:

- Eerst even een maand mee rijden en kijken waar ik op termijn evt. nog tegenaan loop. Het is toch een auto van 21 jaar oud :)
- Over een maand een (kleine) beurt uitvoeren en opnieuw kijken of ik nog wat geks tegenkom

Indien bovenste 2 zaken zijn opgelost:

- Radio herstellen (heeft aftermarket-radio in gezeten die kwa bekabeling niet heel netjes is verwijderd
- Interieurverlichting herstellen: Eventueel vervangen voor LED, maar wel in originele oranje kleur;
- Interieur omwisselen voor donkere kleur. Is nu alcantara, creme kleurig
- Balken lijken voor de achterwielen ooit te zijn behandeld maar niet heel netjes, dit definitief netjes (laten) maken
- Doffe plek rechts achter op de flank + deuk, dit definitief netjes laten maken
- Optioneel: Velgen zijn nu zwart gespoten. Deze t.z.t. eens laten poedercoaten in de originele kleur (of misschien 1 tint donkerder)

En verder vooral in de tussentijd netjes blijven onderhouden!
Achterin de wagen ligt een doek die schijnbaar al eens over de auto is gespannen toen de auto niet gebruikt werd. Mogelijk dat deze ooit weer eens toegepast wordt. Tot nu toe is de auto v??l te leuk om weg te doen!

Mochten er mensen zijn die tips hebben om op te letten bij dit type auto, dan verneem ik het graag.
Ik ben iemand die heel veel zelf wil (en kan) omtrent onderhoud en hier graag de tijd voor neemt om het goed te doen.

IMG_20200807_115254.JPEG


IMG_20200807_110540.JPEG
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Fotootje toegevoegd voor de "leuk" :)
Aller aller aller eerste auto waar ik mee reed toen ik mijn rijbewijs heb gehaald vs. auto die ik nu heb.
 

Bijlagen

  • photo8194.png
    photo8194.png
    629 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Heel veel plezier ermee, ze zijn super betrouwbaar, heb er zelf ook eentje gehad, zelfde kleur ook maar die is een beetje stuk gegaan
toen er een Mercedes door het rood heen reed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Paar extra foto's voor de leuk.
 

Bijlagen

  • 1JPG.jpg
    1JPG.jpg
    302,1 KB · Weergaven: 39
  • 2JPG.jpg
    2JPG.jpg
    384 KB · Weergaven: 36
  • 3JPG.jpg
    3JPG.jpg
    378,4 KB · Weergaven: 36
  • 6JPG.jpg
    6JPG.jpg
    76 KB · Weergaven: 39
  • 4JPG.jpg
    4JPG.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 38
  • Leuk
Waarderingen: MrDaniel en Stefan O