Astor

astor

Nieuw hier
11 dec 2012
7
0
0
Goedemorgen Lexusforum-bezoekers!

Mijn naam is Karel, 33 jaar oud en ik rijd niet in een Lexus maar in een Volvo V50...:-)
Wel heb ik mijn vader de afgelopen weken geadviseerd bij de koop van een mooie tweedehands Lexus IS 250.
Aangezien hij niet van de autofora is maar zijn autogekke zoon wel, stel ik mij hier voor. Er komen nl. altijd vragen op bij een nieuwe auto.

Sinds afgelopen zaterdag rijdt hij in een december 2008 zwarte IS 250 Executive, een erg smakelijke en niet al te opvallende bolide. Precies iets voor hem.

De auto is voorzien originele 18" velgen met zomerbanden en 17" standaard Executive velgen met winterbanden.
Flyaudio navigatie en die leuke cruise control met afstandhouder. Verder standaard voorzien van teveel knopjes natuurlijk, leuk uitzoekwerk voor iemand die niet zoveel gewend is.

Ik zal mijn vragen verder stellen in de juiste draadjes daarvoor.

Groet,

Karel
 
Welkom op het forum! Wacht maar tot je zelf hebt gereden in een lexus......dan is het byebye Volvo!
 
Nou, zo'n V50 is ook een heerlijke auto!
Maar die IS250 is wel een geweldige auto, zeker als er wat accessoires op zitten. Voor mij helaas te klein!

Wens je vader maar veel plezier met die auto!
 
Dank jullie wel voor dit welkom!

Die Volvo V50 2.0 benzine is prima voor mij maar er is natuurlijk altijd baas boven baas...:-)
Mijn vader heeft ook jaren Volvo gereden (850 T-5 Estate en V70 2.4T automaat) en die laatste heeft nu het veld moeten ruimen voor de IS. Van comfortabel slagschip naar een auto die echt alles kan behalve IKEA-kasten vervoeren...:-)
 
Ook mooie auto's ja... Ik heb zelf ook veel Volvo's gehad, de laatste een V70 D5... Mijn vrouw heeft nu een S60 2.0T, ook een heerlijke auto. Ikzelf heb een Espace, maar ga waarschijnlijk om aar lexus! :)
 
Vijfcilinder vs. viercilinder. Erg jammer dat alleen Volvo's diesels nog vijfcilinders zijn. E?n van de redenen om voor mijn vader naar iets anders dan Volvo te kijken.
Maar goed, ik moet niet zeiken, die viercilinder 2.0 benzine was ook een bewuste keuze van mij (brandstofverbruik!)...:-)

Ik heb als chauffeur (studentenbaan) veel ervaring met een 2002 Espace V6: wat een comfort, maar ook veel tramalant!
 
Hallo Karel,
Tja, ik zeg ook, niet te veel in de Lexus rijden , want je gaat voor de bijl, :D en voor je het weet ben je verkocht, maar heel veel plezier hier.