audio unit vervangen met een DIN 2

azaad

Nieuw hier
4 feb 2014
1
0
0
Hoi Lexus liefhebbers,

De eerste dag dat ik me Lexus Executive uit het jaar 2000 heb gehaald heeft de cd wisselaar het begeven. Nu heb ik een Kenwood DIN 2 (iPod//Cd/Dvd) aangeschaft. Nu blijkt dat ik nog een stekker nodig heb om de DIN actief te krijgen. En de leverancier vraagt of ik een Lexus met of zonder versterker heb. Voor mij een raadsel natuurlijk.
De auto heeft af-fabriek navigatie. Ik wil natuurlijk dat deze gewoon blijft werken. Hebben jullie tips voor mij welke stekker ik nodig heb en hoe ik deze moet aansluiten zodat de Lexus navigatie EN de Kenwood DIN 2 werken ?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoi azaad, welkom hier.. welk model Lexus rijd je? ik gok op een is200? Kijk maar achter het handschoenvak, dan kom je er snel achter of je een versterker hebt of niet. Zie bijgevoegde foto... Als je er echt niet uit komt, stuur patriekske hier op het forum een pb, volgens mij heeft hij het ook gedaan...
 

Bijlagen

  • AmplocationIS200SESport.jpg
    AmplocationIS200SESport.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 61

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Iso mute stekker land cruiser 120 kopen van kram. Kabels +/- 1m verlengen van deze stekker (wel enkel de zijde naar de radio), stekker uit versterker, de verlengde iso fiche monteren (Let op: de ene kant in de versterker en andere zijde doorverbinden van originele fiche want anders heeft zowel de radio als versterker geen spanning!!!) Indien foto's gewenst vraag je het maar.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
covko, kun je foto's hiervan plaatsen? er zijn genoeg mensen met een originele versterker denk ik die hierin geinteresseerd zullen zijn..
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Benodigde onderdelen
http://www.caraudioshop.nl/iso2car-t...uiser-55286182
http://www.caraudioshop.nl/rta-1-din...9912-281301-00
(let op met de din frame. ik heb de enkele besteld omdat je dan de radio mooi diep kan inwerken, anders steekt hij er uit als je het originele stuk gebruikt die bij de radio zit: Ik heb het middenste plastic latje voor "enkel din" uitgesneden en schoon gevlakt met een mesje en dan de radio ingewerkt)

Je KAN het eerste artikkel de kabels doorknippen en verlengen of je doet het zoals ik om het beetje mooier te maken ook onder het dash (Deze moet je wel met de uitgang voor de carkit naar de radio monteren anders krijg je GEEN permanente spanning op de radio en werkt deze dus niet)
http://www.caraudioshop.nl/iso2car-v...-en-speakers-1

Ik heb alles hier besteld,supersnel en superservice!

Foto's in volgende post,voor wie het niet aandurft,ik doe gerust de plaatsing ervan voor 5€ of een bakje jupiler maar is voor de meesten wel ver rijden tenzij er eens een lexus m&g komt aan de grens dan doe ik het ter plaatse:D

Nog kleine opmerking: is enkel voor modellen tot en met 2000,voor de latere modellen bestaat er een rechtstreekse iso2car stekker rechtstreeks voor aan de radio!
 
Laatst bewerkt:

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
No Title

Foto 1: originele stekker uit versterker in de adapter Foto 2: als je de verlengkabel van kram gebruikt moet deze zijde met deze sticker op de radio aangesloten worden Foto 3: dit is de verbinding van de iso adapter naar de radio Foto 4: dit is hoe de verlengkabel van kram bij mij vast ligt met de originele bekabeling Foto 5: de iso2car stekker in de versterker Is er iets niet duidelijk,vraag het gerust! Bij mij was dit 1uurtje werk
 

Bijlagen

  • photo1608.jpg
    photo1608.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 39
  • photo1609.jpg
    photo1609.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 40
  • photo1610.jpg
    photo1610.jpg
    136,5 KB · Weergaven: 40
  • photo1611.jpg
    photo1611.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 39
  • photo1612.jpg
    photo1612.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
ik zit bovenstaande post nog eens door te lezen maar de optie van Covko hoe mooi ie dan ook zal zijn in de praktijk gaat niet op voor de navigatie hoor heren....
je haalt namelijk de headunit weg (radio lexus) en onderbreekt zo de canbus.
scherm zal op zwart gaan en niets meer doen totdat je de radio er weer inplugt.
optie is de eerder (in andere posts) genoemde diodebrug plaatsen dan werkt je navigatie weer gewoon.
ander bijkomend punt is (in dit geval erg vervelend vanwege de navigatie) dat je de originele versterker buiten spel zet.
kortom die kun je van mij part demonteren werkt niet meer.
zal normaal voor veel mensen geen probleem zijn maar wel in een auto met originele navigatie.
omdat de versterker er voor zorgt dat de linker voorspeaker gemute wordt tijdens het navigeren.
in dit geval wil hij dat wel doen maar kan het niet omdat de speakers buiten de versterker om aangesloten zijn.
gevolg navigatie praat niet meer tegen je.....
dit alles is op te lossen door een diodebrug en de bedrading niet uit de lc120 stekker te pakken maar gewoon bij de originele radiostekker.
positie 1 is +
positie 3 amp+ (aanstuurdraad versterker)
positie 14 is massa
positie 12 antenne versterker +
positie 10 acc contact
positie 8 front left speaker +
positie 9 front right speaker +
positie 17 rear left speaker +
positie 18 rear right speaker +
positie 19 massa alle speakers

op de losse 12 polige connector positie 9 en 10 maak je je canbus doorlus.
deze maak je van een 2tal zenderdiodes en een 2tal weerstanden 100 ohm en een weerstand 68 ohm.
dit zou moeten werken met behoud van originele navigatie.

succes voor vragen hoor ik het wel.....
groeten,
Patrick
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik heb het in mijn beide is200 zo gedaan en bij mij werkt de versterker nog maar waren beiden zonder navigatie;) het enige wat ik met deze stekker doe is de originele luidsprekeruitgang onderbreken en die van de nieuwe headunit gebruiken maar zo staan beide oplossingen hier:)
 

jozef is200

Hoort erbij
8 feb 2014
32
0
0
bedankt voor het posten hoe je alles aan moet sluiten en nodig heb wat ik ga een pioneer radio inbouwen en ik heb ook een orginele amp :rulez:
 

sot

Hoort erbij
1 nov 2013
77
2
0
hoi, ik ben ook aan het kijken voor een dubbel din unit voor in de SX.
Is er een reden waarom ik de orginele versterker zou gebruiken ?
De unit is deze http://www.ebay.com/itm/Double-Din-6...b13d13&vxp=mtr
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de orginele speakers laag ohming zijn, dus minder dan 4 ohm, en de unit daar niet mee overweg kan.

4 x 50 watt moet voldoende zijn,
Kwaliteit van de unit is goed, mijn buurman heeft er ook een, super ding.
 
Laatst bewerkt:

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hoi, je kunt 2 dingen doen in jouw geval.
je kunt de originele stekkers gebruiken en zodoende dus ook de originele versterker.
je hebt dan geen last van de laag ohmige speakers.
een andere optie is een hier al vaak besproken optie namelijk het omzeilen/bypassen van je versterker.
je koopt dan een landcruiser 120 stekker en sluit deze aan op de stekker die normaal op de versterker zit.
en het andere deel daarop sluit je een iso verlengkabel aan die dan weer naar de radio gaat.
nadeel is hiervan als je navigatie hebt origineel dat die niet meer werkt, thans werkt wel maar mute niet meer op je linker voorspeaker.
daarnaast zul je indien je navigatie hebt en de boel gaat doorlussen ook een canbus stopper moeten maken zoals hierboven in dit topic besproken.
heb je geen navigatie dan is het redelijk simpel door te lussen en kun je de versterker buiten spel zetten.
heb je wel navigatie en wil je de originele versterker blijven gebruiken dan is er meer aanpassing nodig.
 

Ivo

Nieuw hier
1 okt 2014
6
0
0
Hoi, je kunt 2 dingen doen in jouw geval.
je kunt de originele stekkers gebruiken en zodoende dus ook de originele versterker.
je hebt dan geen last van de laag ohmige speakers.
een andere optie is een hier al vaak besproken optie namelijk het omzeilen/bypassen van je versterker.
je koopt dan een landcruiser 120 stekker en sluit deze aan op de stekker die normaal op de versterker zit.
en het andere deel daarop sluit je een iso verlengkabel aan die dan weer naar de radio gaat.
nadeel is hiervan als je navigatie hebt origineel dat die niet meer werkt, thans werkt wel maar mute niet meer op je linker voorspeaker.
daarnaast zul je indien je navigatie hebt en de boel gaat doorlussen ook een canbus stopper moeten maken zoals hierboven in dit topic besproken.
heb je geen navigatie dan is het redelijk simpel door te lussen en kun je de versterker buiten spel zetten.
heb je wel navigatie en wil je de originele versterker blijven gebruiken dan is er meer aanpassing nodig.

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een IS200 Executive met de Mark Levinson audio upgrade. Hier zit geen navigatie in.
Als ik het goed begrijp kan ik dus de amp bypassen met de Landcruiser stekkers en deze dan verlengen met de ISO kabel naar de radio? (Zonder problemen te hebben met de speakers?)
Het gaat hier om een Kenwood DDX5025DAB radio.
 
Laatst bewerkt:

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Foto 1: originele stekker uit versterker in de adapter Foto 2: als je de verlengkabel van kram gebruikt moet deze zijde met deze sticker op de radio aangesloten worden Foto 3: dit is de verbinding van de iso adapter naar de radio Foto 4: dit is hoe de verlengkabel van kram bij mij vast ligt met de originele bekabeling Foto 5: de iso2car stekker in de versterker Is er iets niet duidelijk,vraag het gerust! Bij mij was dit 1uurtje werk

Ik heb precies diezelfde setup gebruikt, maar bij mij werkte dat dus niet. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en een Yatour SD/USB module op de originele radio aangesloten...
 

sot

Hoort erbij
1 nov 2013
77
2
0
Weet iemand hoeveel ohm de spakers zijn, ik hoef de orginele versterker niet te gebruiken, heb alleen een line out op de radio, en die is NIET regelbaar via de volume knop.
Dus mooiste zou zijn dat de speakers gewoon 4 ohm zijn zodat ik ze aan de unit kan hangen.