Audio verbeteren Drenthe of Zuid Holland

HondaFan

Hoort erbij
16 okt 2018
65
38
18
Mijn RX450h+ executive uit December 2023 vind ik matig mbt de audio kwaliteit.

Het is niet slecht, maar ik vind het geluid iets schel en weinig lage tonen bevatten. Ik heb wel een en ander aangepast, maar geweldig wordt het niet. Als ik het volume omhoog zet dan klinkt het beter, waarschijnlijk omdat de subwoofer dan beter tot zijn recht komt.

De rav4 zonder rij geluid met een JBL vind ik iets beter. Het irriteert mij nu nog niet, maar ik denk spoedig wel šŸ˜….

Nu vroeg ik mij af welke bedrijven men ervaring mee heeft en wat men heeft gedaan? Ik ben zelf ook handig, maar ik wil niet zomaar wat doen.

JB carsystens Meppel is de man. Jan Buitenhuis.
Hartelijk dank, ik heb contact opgenomen met hem. De indruk die ik krijg is dat een upgrade gevolgen heeft voor bijvoorbeeld active noise cancelling en dat men diep de auto moet ingaan om de boel goed af te stellen. Ik ga op een later moment even bellen.

• Leuk
Waarderingen: Stefan O
Is extra demping i.c.m. andere speakers wellicht een optie? Weet niet of er plug & play speakers verkrijgbaar zijn. Ik had in eerste instantie mijn Premium systeem voorzien van demping in de portieren (klonk al voller) en later de speakers in de portieren vervangen door exemplaren van Focal.

@HondaFan Jan is een vakman. Niet de goedkoopste maar wel een van de betere. Bekijk zijn werk en reviews maar eens……die komen niet uit de lucht vallen.

Dank voor de reacties, ik wil de komende periode de opties naast elkaar leggen. Als experiment wil ik rijden zonder active noise cancellation (ANC). De auto is nu zeer stil en ik ben benieuwd naar het verschil zonder ANC. Als demping in de deur zou helpen dan zou dat mijn eerste voorkeur hebben. Jan klinkt idd als een echt vakman, maar ik kan hem pas met twee weken spreken om de mogelijkheden te bespreken. Op dit moment ben ik niet in NL, dus het experimenteren laat even op zich wachten.

• Leuk
Waarderingen: Stefan O