auto in neutraal zetten

Ducaton

Nieuw hier
18 aug 2024
21
31
13
Beste forummers,hoe krijg je de auto in neutraal stand zonder dat de p stand er weer opkomt als je de auto uitzet ? of moet je hem dan aan laten staan,alvast bedankt/

Misschien kan dat alleen in maintenance-mode, maar kijk daar een beetje mee uit, ik weet niet wat dan allemaal anders reageert.

Dan kun je de auto wat verrollen om bij de kratten bier en dozen wijn in de garage te kunnen komen.

Of zoals eerder vermeld in een ander topic, remservice , in P worden ook achterklauwen vastgezet.

@Ducaton

mmmm

kan zo snel niet achterhalen van welk model Lexus je de trotse eigenaar bent.
Maar wellicht brengt mijn ervaring met onze ex UX300E je op het juiste spoor.
Wat er aan vooraf ging
Aan met de hand wassen doen we niet, een regelmatig bezoek aan de wasstraat is voor ons voldoende.
En zo kon het gebeuren dat op een ochtend bij het 'voorwassen' de rode P op het digitale dashboard verscheen. En wat ik ook probeerde ik kreeg die P [mechanische rem] niet weg. Lexus Brainport gebeld, advies: bel de pechhulp maar zal de 12volt start accu zijn.
Pechhulp: nee hoor je 12Volt start accu is OK, maar ....
De beste man dook onder het dashboard, et voila: probleem opgelost
Blijkt dus een knopje, ik dacht, links onder je stuur te zitten waarmee je die parkeerrem kan uitschakelen.
Weer wat geleerd.
Typisch gevalletje RTFM.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Bobusa
ik heb een ct-200h en ik wilde de winterwielen erop zetten via een 2koloms brug ,dus als hij dan in zijn vrij staat kan je hem nog vooruit rollen als je eruit bent ,dus heb ik het maar met de krik gedaan .

Nu is 'ie helder, een CT moet je dan gewoon op contact zetten (zonder rem 2x op de powerknop drukken) en dan kan hij in de N en kun je doen wat je wil. Let wel op je 12v accu.

• Leuk
Waarderingen: Cabby
Klik de bestuurdersgordel ook vast achter je rug langs, dan in N zetten, De passagiersgordel mag ook maar deze moet je dan wel aan bestuurderskant erin klikken. In mijn werk hebben we dit regelmatig bij de hand en werkt.

Laatst bewerkt: