autoweek

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik had hem al gezien. Leuke video. Toch kan ik me niet in het eindoordeel vinden :p
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Heeft en van jullie al met de auto gereden? Ik ga zelf binnenkort hopelijk een rit maken. Wat is jouw kritiek Hube mbt de conclusies?

Johan
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De CVT geven ze als minpunt aan. Echt, daar ben ik het niet mee eens. De CVT (het is meer dan een CVT, voor ik op mijn kop krijg) is gewoon geweldig, gelijk vermogen, gelijk resultaat. De brom bij vol gas vind ik echt geweldig. Bijna V8 geluid. Deze auto is inderdaad een hybride, maar rijdt veel beter dan wat je gewent bent.

In mijn ogen is de "CVT" een pluspunt.

Ik heb de auto 15 minuten mogen rijden, dit weekend krijg ik hem voor een tweetal dagen. Dan komt er ook een uitgebreide review van ons. En kan ik meer zeggen over de auto.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Ik zit er voor klaar. Zal ook melden als ik gereden heb. Kunnen in ieder geval volgende week even kletsen over je ervaring. Toch??
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
ik zou niet met Huib gaan praten, heeft geen nut: Hij is toch bevooroordeeld.

:p

;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tja, je zult ergens een 'compromis' moeten sluiten m.b.t. CVT. Inherent verbonden aan het principe en klinkt wellicht iets anders, voor zover je dat een nuttig 'minpunt' kunt noemen...

+1 voor Hube :p
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Even het volgende: wie oh wie trapt nu bij elk stoplicht de auto tot aan de aanslag in? Bij deze benzineprijzen? De gemiddelde autotester bij Autoweek heeft het verstand van een kip en kunnen alleen maar planken omdat ze de auto a: niet kunnen betalen plus alles kado krijgen. Net zoals die Werner van Autovisie, zit altijd zonder handen achter het stuur. Planken kan ik ook, driften, donuts, 360 graden slip, alles beheers ik als oud rally-rijder. Geen kunst aan. De meeste van die testers worden extra betaald door importeurs voor hun oordeel. (Pon ) Een CVT werkt goed, zit ook in een A-8. Wil je snelheid dan hoppa is het er. Verder rij je gewoon toch. Plus als ik elke dag op de weg zit wordt ik continu opgehouden door oud spul in een bijna gratis Aygo of ander klikootje. Geen gang erin en de hele dag rondjes rijden van de soos naar het bejaarden tehuis. Dus een snelle auto is leuk maar er zit zoveel je in de weg. Voor mij een droomauto de nieuwe GS, even 4 jaar wachten en je koopt zo'n auto voor een kwart van de prijs in DLD met amper km op de klok. Want sorry heren, de afschrijving van een dikke Lexus gaat nog steeds bovengemiddeld hard. Geweldige auto's maar ja image he. Ik wil geen BMW maar anderen gaan blind voor die naam. :hi: