Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik doe dit al jaren met mijn LS-sen, de auto wordt merkbaar comfortabeler. De snelheidsmeter gaat wel iets minder aangeven, gewoon even checken met een GPS app voor je telefoon. En die minimale extra hoogte van de wang zal echt geen problemen geven met aanlopen of zo.
Als je een bandenmaat kiest met een iets hogere hoogte/breedte verhouding passend op dezelfde velgmaat, gebeuren er een aantal dingen. De band zal meer lucht bevatten, waardoor je al bij een iets lagere bandenspanning toch al voldoende draagvermogen hebt en de zijkanten zullen iets flexibeler zijn. Beide zullen het veercomfort ten goede komen.
Als negatieve punten kun je merken dat het overhellen in bochten iets toeneemt, de stuurprecisie iets afneemt en de snelheidsmeter iets te weinig aan geeft omdat de omtrek van de iets hogere band iets groter is.
Waarschijnlijk zul je het resultaat als aangenaam ervaren (meer comfort), tenzij je rijdt als iemand die ralleyaspiraties heeft.
Ik doe dit al jaren met mijn LS-sen, de auto wordt merkbaar comfortabeler. De snelheidsmeter gaat wel iets minder aangeven, gewoon even checken met een GPS app voor je telefoon. En die minimale extra hoogte van de wang zal echt geen problemen geven met aanlopen of zo.
Zou het niet kunnen dat dit juist gunstig is voor de snelheidsmeter? Bij zo'n kleine stap omhoog in de bandenmaat zou het zomaar kunnen dat je kilometer teller de daadwerkelijke snelheid aangeeft, ipv de 6-7% sneller dan werkelijk die ik ervaar met mijn CT 200h, met de normale bandenmaat dus. Ik kan me voorstellen dat ook het benzineverbruik dan exact klopt op de verbruikmeter, wanneer ik nu 1:24 0rij is het daadwerkelijke verbruik aan de pomp meestal 1 kilometer per liter minder (1:22.7-1:23 werkelijk, wanneer de meter 1:24.0 aangeeft).