bedieningsknoppen verlichting lexus nx 300h awd 25th edition

sjonnie

Nieuw hier
11 nov 2024
1
0
1
Hallo Allen, ik ben nieuw hier. Ik heet sjonnie en heb een lexus nx 300h awd 25th edition. De bedieningsknoppen op het stuur, de verlichting van deze bedieningsknoppen zijn niet zoe helder. Weet iemand of dit op te lossen is ?
ik heb de auto zo een 6 maanden in bezit en moet eraan nog wennen waar het eea zit, dus blindelings de bedieningsknoppen bedienen moet ik nog leren.
ik heb de dealer gebeld maar men heeft het druk en men zal mij terugbellen zodra het kan.
ik dacht ik probeer het via deze forum.
iemand hiermee ervaring ?
dank alvast.
Groetjes, Sjonnie

Gaat de verlichting van de bedieningsknoppen niet gelijkop met de verlichtingsinstelling van het gehele dashboard ?
Dan zou dat met de pijlknopjes bij het ODO-knopje instelbaar moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Welkom op ons onvolprezen forum @sjonnie.
Eerlijk getikt geen idee.
Wat wellicht wel een idee is: stel je eens voor en plaats dan gelijk wat kiekjes van je bolide.

Gaat de verlichting van de bedieningsknoppen niet gelijkop met de verlichtingsinstelling van het gehele dashboard ?
Dan zou dat met de pijlknopjes bij het ODO-knopje instelbaar moeten zijn.
Ja, dat gaat het, draaien aan de regelknop voor de dashboardverlichting maakt dat het hele circus helderder of juist minder helder wordt. Links achter het stuur bij de ODO-TRIP knop ;)

Ik weet niet hoe het met de leds van de NX zit, maar over het algemeen is het beter om ze niet op max. in te stellen. Afhankelijk hoe lang je van plan ben om de auto te houden, gaan ook de leds na verloop van tijd stuk. De levensduur wordt zeker verkort als je ze langdurig te vel hebt. Het vervangen van die ledjes kan maar is moeilijk omdat ze op een printplaatje geïntegreerd zijn.
Mijn LS 600h van 2011 had al een led stuk van een navi knop naast het Navi display. Kon gelukkig de knop assembly incl. Ledje vervangen met een op Ebay gevonden knop assy.
Hopelijk hebben de nieuwere modelen daar minder last van.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Voor mij hoeft die hele kerstboom ook niet zo fel te branden, vind dat te onrustig voor de ogen als het donker is, en daarbij kan ik de knoppen op het stuur wel zonder licht terugvinden ook intussen (y)