bedieningsknoppen verlichting lexus nx 300h awd 25th edition

sjonnie

Nieuw hier
11 nov 2024
6
2
3
Hallo Allen, ik ben nieuw hier. Ik heet sjonnie en heb een lexus nx 300h awd 25th edition. De bedieningsknoppen op het stuur, de verlichting van deze bedieningsknoppen zijn niet zoe helder. Weet iemand of dit op te lossen is ?
ik heb de auto zo een 6 maanden in bezit en moet eraan nog wennen waar het eea zit, dus blindelings de bedieningsknoppen bedienen moet ik nog leren.
ik heb de dealer gebeld maar men heeft het druk en men zal mij terugbellen zodra het kan.
ik dacht ik probeer het via deze forum.
iemand hiermee ervaring ?
dank alvast.
Groetjes, Sjonnie

Gaat de verlichting van de bedieningsknoppen niet gelijkop met de verlichtingsinstelling van het gehele dashboard ?
Dan zou dat met de pijlknopjes bij het ODO-knopje instelbaar moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: Johno en robtp09
Welkom op ons onvolprezen forum @sjonnie.
Eerlijk getikt geen idee.
Wat wellicht wel een idee is: stel je eens voor en plaats dan gelijk wat kiekjes van je bolide.

Gaat de verlichting van de bedieningsknoppen niet gelijkop met de verlichtingsinstelling van het gehele dashboard ?
Ja, dat gaat het, draaien aan de regelknop voor de dashboardverlichting maakt dat het hele circus helderder of juist minder helder wordt. Links achter het stuur bij de ODO-TRIP knop ;)

• Leuk
Waarderingen: Johno
Ik weet niet hoe het met de leds van de NX zit, maar over het algemeen is het beter om ze niet op max. in te stellen. Afhankelijk hoe lang je van plan ben om de auto te houden, gaan ook de leds na verloop van tijd stuk. De levensduur wordt zeker verkort als je ze langdurig te vel hebt. Het vervangen van die ledjes kan maar is moeilijk omdat ze op een printplaatje geïntegreerd zijn.
Mijn LS 600h van 2011 had al een led stuk van een navi knop naast het Navi display. Kon gelukkig de knop assembly incl. Ledje vervangen met een op Ebay gevonden knop assy.
Hopelijk hebben de nieuwere modelen daar minder last van.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Voor mij hoeft die hele kerstboom ook niet zo fel te branden, vind dat te onrustig voor de ogen als het donker is, en daarbij kan ik de knoppen op het stuur wel zonder licht terugvinden ook intussen (y)

Welkom op het forum. De bedieningsknoppen voor de dashboardverlichting zitten links onder het stuur.
1000026203.jpg

Ik hoop niet te veel off-topic te gaan, maar zonder een gehele nieuwe te openen:
Hebben de hendels voor verlichting/richtingaanwijzer/ruitenwisser ook interne verlichting? Zeg maar in de zin van dat de pictogrammen licht geven?
Zit echt met zo'n aaaaarrrgh-momentje dat ik van de week niet de juiste instelling kon vinden in het donker, en bij mijzelf dacht: "deze hendels gaven normaliter toch ook licht?" :unsure:

Ik hoop niet te veel off-topic te gaan, maar zonder een gehele nieuwe te openen:
Hebben de hendels voor verlichting/richtingaanwijzer/ruitenwisser ook interne verlichting? Zeg maar in de zin van dat de pictogrammen licht geven?
Zit echt met zo'n aaaaarrrgh-momentje dat ik van de week niet de juiste instelling kon vinden in het donker, en bij mijzelf dacht: "deze hendels gaven normaliter toch ook licht?" :unsure:
Volgens mij niet.
Alleen het “Auto” lichtje voor regensensor meen ik.

Je kunt je rechterarm (wanneer deze niet beperkt is) vanuit het rechter schoudergewricht omhoog scharnieren, met één van de uitsteeksels aan je hand kun je dan de binnenverlichting of gericht spotje even inschakelen.
Daarmee verdwijnt duisternis als sneeuw voor de zon.

• Haha
Waarderingen: Richie en robtp09
Hallo Allen, ik ben nieuw hier. Ik heet sjonnie en heb een lexus nx 300h awd 25th edition. De bedieningsknoppen op het stuur, de verlichting van deze bedieningsknoppen zijn niet zoe helder. Weet iemand of dit op te lossen is ?
ik heb de auto zo een 6 maanden in bezit en moet eraan nog wennen waar het eea zit, dus blindelings de bedieningsknoppen bedienen moet ik nog leren.
ik heb de dealer gebeld maar men heeft het druk en men zal mij terugbellen zodra het kan.
ik dacht ik probeer het via deze forum.
iemand hiermee ervaring ?
dank alvast.
Groetjes, Sjonnie
Ik weet de oplossing hiervoor niet direct, maar je zou kunnen proberen om de gebruiksaanwijzing te downloaden en dan even opzoeken.
De gebruiksaanwijzing kun je hier downloaden: https://www.lexus.nl/customer/manuals

PS: welkom op het forum!
Hallo Sanookh, dank voor je reactie, gaandeweg leer ik nu hoe deze forum werkt, vandaar mijn late reactie ( ook mede door drukte van mijn werk prive situatie). Ja ik had de gebruiksaanwijzing al door genomen maar kwam er niet uit. inmiddels wel, heb feedback gehad van de dealer: niets/ne rien/nada: is niet iets aan te doen, is zo eenmaal ingeboud, sterkte v.d. verlichting is niet aanpasbaar. Men kent dit niet en hoorde voor het eerst zo/mijn vraag over de verlichting op de stuur. Jammer , maar goed nu weet ik het.

Hi Paniekje, nee , al geprobeerd eer ik hier kwam. knopje van de ODO is enkel voor de verlichting van het deel voor het stuur (snelheid,toerenteller), voor de rest van het dashboard heeft deze knop geen enkele invloed.

Ik weet niet hoe het met de leds van de NX zit, maar over het algemeen is het beter om ze niet op max. in te stellen. Afhankelijk hoe lang je van plan ben om de auto te houden, gaan ook de leds na verloop van tijd stuk. De levensduur wordt zeker verkort als je ze langdurig te vel hebt. Het vervangen van die ledjes kan maar is moeilijk omdat ze op een printplaatje geïntegreerd zijn.
Mijn LS 600h van 2011 had al een led stuk van een navi knop naast het Navi display. Kon gelukkig de knop assembly incl. Ledje vervangen met een op Ebay gevonden knop assy.
Hopelijk hebben de nieuwere modelen daar minder last van.
hi bobusa, ja ik heb ze op de helft staan van de lichtsterkte omdat te fel niet goed is, ik krijg er last van en wordt er door dan afgeleid. zodoende tussen de helft en 3 kwart al naar behoefte. helaas werkt de knop niet voor de ledjes op de stuur en zelfs op het dasboard deel buiten het stuur deel om. ik zal het moeten leren om de knoppen op de stuur te kennen opdat ik ze blindelings kan bedienen, ik dus nog hieraan wennen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Voor mij hoeft die hele kerstboom ook niet zo fel te branden, vind dat te onrustig voor de ogen als het donker is, en daarbij kan ik de knoppen op het stuur wel zonder licht terugvinden ook intussen (y)
Hi Rob, ja inderdaad, te onrustig voor je ogen , knoppen op de stuur dien ik gewoon te leren opdat ik het ook blindelings kan vinden. overdag geen probleem, in het donker wel, maar ik rij overdag meer dan in het donker dus het leren zal wat meer tijd nemen. jammer dat de dealer zo weinig info heeft / geeft. zijn moeilijk bereikbaar en dergelijke. valt wel tegen van hen eerlijk gezegd.