Belgische Lexus

Themacpie

Nieuw hier
4 nov 2012
21
0
0
Hallo allemaal!

Ik ben Gert en sinds kort de eigenaar van een mooie Lexus IS220 D met alles erop en eraan.
Tweedehands op de kop getikt en als geschenkje naar m'n vrouwtje gegaan ter vervanging van een Astra GTC (1.3 model wat langzaamaan meer problemen had dan voordelen)

Het is dus de daily van m'n vrouwtje en ik hoop er af en toe mee te mogen rijden ;)

GroteFoto-ZEE7PMCI.jpg


GroteFoto-FDM6YGY7.jpg


GroteFoto-EWQE8ETJ.jpg


Verder rijdt ik zelf dagelijks met een VW Caddy (firmawagen) en heb ik 2 projectjes lopen:

Project 1: Triumph Spitfire 1500 van bj 1979 (hier ben ik al vele jaren aan bezig) en staat op m'n webpage: http://www.ladyspitfire.com

Project 2: Nissan 100NX 2.0 GTI deze is totaal custom made ondertussen en zijn we volop bezig met er een Japans 2.0 NEO VVL blok in te lepelen. Voor de niet kenners: het is hetzelfde blok als er origineel inligt maar deze heeft variabele nokkenassen. Mits nog wat andere aanpassingen ga ik van 150Pk naar +200PK (hoeveel moeten we nog zien als ie de testbank op gaat. Deze moet tegen het volgende clubseizoen terug de baan op.
Verder ben ik volledig doe het zelver wat auto's betreft en ook mede bestuurslid van de nissan100nxclub in Nederland (verantwoordelijke afdeling Belgi? dus)
 
Welkom Gert :hi:

Mooie auto de IS :) De NIssan klinkt als een prachtig project, maar die Spitfire is echt een super project. Heel veel sterkte met de auto's!
 
Welkom op Het Lexus Forum, Veel plezier met je IS220d :D.
Mooie projecten trouwens. :D
 
welkom hier! leuk om al je projecten te mogen bewonderen! Als ik het zo zie, vraag ik me wel af hoe lang de 220 "ongehavend" zal blijven :P
 
Hmmm, de 220 zal origineel blijven ;)

Enkel een K&N vervangfilter erin binnenkort en toch maar eens kijken hoe dat zit met die zogenaamde begrensmodule die de Belgische modellen hebben.

Heb em ondertussen op winterbanden gelegd en OW JEE, ziet er niet uit met 205x16 banden en velgen ipv 215x17
maar kom, we rijden veilig de winter tegemoet nu.
 
Welkom Gert, veel plezier op het forum, en leuk om je projeten te mogen delen, veel plezier met de
IS 220, ben zelf sinds kort ook een trotse bezitter van een 220.
 
welkom hier! en veel plezier op het forum! :) EN natuurlijk met je auto!
 
Welkom Gert,

Je heb mooie projecten maar ik had er wel een project bij bij genomen! En dat is zoveel mogelijk de lexus van me vrouw te lenen!!! :)
 
en dat doen we dan ook ;)
zeker omdat geen van m'n andere projecten rijklaar is. Als de NX klaar is zal dat wel minderen natuurlijk.
 
Ondertussen wat foto's op m'n pc en beginpost aangevuld.

Morgen neem ik het beestje mee voor een rit naar midden Nederland (bestuursvergadering NX club) 2 uurtjes genieten heen en 2 uurtjes terug :D
 
Hey welkom hier mede belg!
Leuk om te zien dat je lid bent van de 100nx club, zelf heb ik ook enkele meetings van de 100nx club bijgewoond en ik zat vaak op het forum.
Heb jaren geleden zelf met een 100nx 1.6 carb gereden en nu enkele auto's verder met een is220d.
Was ook redelijk wat aan verbouwd ook motorisch. Nadien nog enkele nissans gehad waaronder P11 primera GT met sr20 en R33 GTR...
De lexus is een totaal andere auto maar af en toe mis ik het rijden met mijn NX wel.
Ik heb hem nog staan samen met een donor auto dus mocht je onderdelen zoeken pm me maar.
Hier wat pics van mijn NX als je het goed vind in jouw topic :winke:

374482745.jpg


372732053.jpg


378185612.jpg
 
beiden zeer netjes, veel plezier met t rijden in je vrouw, uh je vrouw haar wagen :P
 
detech zei:
Hey welkom hier mede belg!
Leuk om te zien dat je lid bent van de 100nx club, zelf heb ik ook enkele meetings van de 100nx club bijgewoond en ik zat vaak op het forum.
Heb jaren geleden zelf met een 100nx 1.6 carb gereden en nu enkele auto's verder met een is220d.
Was ook redelijk wat aan verbouwd ook motorisch. Nadien nog enkele nissans gehad waaronder P11 primera GT met sr20 en R33 GTR...
De lexus is een totaal andere auto maar af en toe mis ik het rijden met mijn NX wel.
Ik heb hem nog staan samen met een donor auto dus mocht je onderdelen zoeken pm me maar.
Hier wat pics van mijn NX als je het goed vind in jouw topic :winke:

Hey mede Belg :hi:

Heb net gezien dat je al sinds 3 december niet meer op het NX forum geweest bent... foei!!!

Nee, alle gekheid op een stokje, het was een knappe NX die je daar had! Had ook een carbje om mee te beginnen trouwens.
Geen idee hoe lang je nx al weg is maar ik vermoed dat ik je niet direkt ben tegengekomen op een meeting? (Ben er pas bij sinds 2010) En ondertussen ben ik zelfs Bestuur gebombardeerd daar, de oude garde is ermee gestopt.

Onderdelen heb ik momenteel zowat alles bijeengeraapt en dus niet direkt iets nodig. Maar als je nog wat liggen hebt mag je me altijd eens een lijstje doorsturen of ze alsnog op het forum gooien. Er is altijd wel iemand op zoek.
 
Hoi,
ben geen echte Belg, maar toch bijna. Maastrichtenaar en woon al 16 jaar in Lanaken.
Als je spullen of hulp of advies nodig hebt bij je spitfire projekt kun je altijd bij mij terecht, want Triumphs zijn mijn lust en leven. Heb nog een 1e eigenaar Spitfire 1500 staan met een paar kubieke meter onderdelen erbij en ik sleutel sinds 1978 aan Triumphs. Groeten, RedBaron
 
Hey, Bedankt voor de info.

De spit wordt volgend jaar terug aangepakt (als de NX klaar is)
Meeste heb ik wel denk ik, maar electrisch zit er nog goed wat fout... du skan best zijn dat ik je wel eens oproep daarvoor dan ;)
 
OK, laat maar wat horen. Ik zou je trouwens aanraden om een nieuwe kabelboom te monteren en zelf de voorzieningen voor eventuele extras aan te leggen. Een kabelboom voor een Spitje is niet duur en poepiesimpel vergeleken met moderne autos. Als je het werkplaatshandboek volgt kan er niks mis gaan. Zit je toch ergens mee dan meld je maar even, Groeten, Jo Willems
 
dat dacht je maar... nieuwe kabelboom zit er in. Maar er zit iets fout met de schakeling van de alarm-knipperlichten... daar blijkt dus verschil in te zitten op verschillende jaartallen, schakelaars enzoverder.

zet er me nog wel eens terug aan als de NX klaar is ;)