beta stelt zich voor,

beta

Nieuw hier
10 aug 2011
7
0
0
Hey alle gebruikers van dit forum,
Ik ben hier nieuw en zou graag mijn auto/project met jullie willen delen.
Ook heb ik al gezien dat ik hier best nuttige informatie van af kan halen.

Mijn naam is Michael Bloem maar me vrienden noemen me beta, (vraag niet waarom lang verhaal).
Ik ben 22 jaar en woonachtend in de zaanstreek, ben net klaar met school als leidinggevende en werk inmiddels al 6 jaar bij een Bouwbedrijf als werkplaats timmerman.

Zal even kort vertellen wat mijn auto geschiedenis is, deze bestaat uit een seat ibiza 1.4 powahh.
Dit was om dagelijks naar me werk/school/etc heen te rijden.



Twee jaar later heb ik mijn eerste import auto gekocht voor erbij. Een Nissan Sklyline R33 GTS-T.
Aan deze auto heb ik veel gesleuteld waaronder een blok waaruit toch +- 350 pk uit kwam.
Met een Greddy TD-04 turbo, fmic, Power FC, etc.
Ook tein coilovers, ultralite velgen, etc.
Hier een foto van,





deze twee auto's zijn nu verkocht en daar moet natuurlijk iets voor in de plaas terugkomen.
Nu was ik opzoek naar iets wat niet je hele maandsalaris nodig hebt om mee te rijden maar wel iets dat speciaal is wat weinig mensen nog hebben, plus dat er ook nog wel een beetje tempo in moest zitten.

Toen kwam ik uit op een toyota altezza RS200,





Deze heb ik rechtstreeks uit japan gekocht met behulp van Purple Monkey Engineering,
Toyota altezza RS200
210 pk 6 bak handgschakeld. helemaal standaad.

Ik zal eerdaags een project pagina aanmaken en alles veder toelichten.

greetz beta
 

beta

Nieuw hier
10 aug 2011
7
0
0
haha, thankz

ik ga het onthouden, :rulez:

auto blijft overigens niet standaard.

Ik heb al HSD shroefset.
pilot xenon.
en heb paar dagen geleden 18 inch Work emotion cr kai wheelies gekocht vanuit de UK. (9,5J) ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
najah... al 2 keer hier gepost en 2 keer mis gegaan zie ik... welkom hier... ten eerste, ik ben jaloers!! hahaha ten 2e gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Als je wat info nodig hebt zeg het maar, heb me er aardig in verdiept, ben er zelf voor aan het sparen... kan je alvast wat tips geven... geen openluchtfilter, dat vindt de Altezza niet fijn, ga gewoon voor een drop in filter... verder zal de MAF sensor af en toe vies worden en dan draait de motor stationair niet zo lekker, schoonmaken met contactcleaner en dan is het meestal opgelost.. same for throttlebody... er zijn nog meer dingetjes die Altezza eigen zijn... ik las ook dat je coilovers gaat doen? let op de balljoints als je eenmaal bezig bent.. deze hebben de tendens om verrot te zijn na al die jaren... Mag ik vragen wat het heeft gekost? Mag ook via PM hoor.. Kan ik kijken welke weg ik ga bewandelen... thanks!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, wow de eerste Altezza. Netjes man. Ben benieuwd naar je plannen.
Veel plezier met je Altezza. :D
 

beta

Nieuw hier
10 aug 2011
7
0
0
Thankz voor de leuke reacties, zo te horen ben ik hier de eerste met een altezza.

En mlcoolj heb dat probleem met de MAF net opgelost. Ik had last dat hij erg inhield tijdens het doortrekken in toeren, stationair draaide hij wel gewoon goed. Maar inderdaad die sensor was erg vies, even schoongemaakt en hij doet het weer perfect.

En van dat luchtfilter ga ik ook onthouden was eigenlijk wel van plan een open luchtfilter aan te schaffen, maar daar ga ik nu iets anders voor overwegen.

Ik heb deze auto nu zo'n kleine 6 maanden, De jongens van Purple Monkey engineering hebben hem voor mij uitgezocht en geimporteerd vanuit japan, Ik heb voor deze auto 9500 euro betaald. Wat krijg je voor dit geld,
Een standaard goed onderhoude altezza met 114000 km op de teller.
en helemaal op kenteken en apk. zal eerdaags nog even wat meer foto's posten.



greetz
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice!thanks voor de info! Jen kunt gewoon drop in filters van bijv Blitz erin doen... verder goed onderhouden en dan komt het wel goed... mooie engine bay pic! waar woon je ergens? kom ik een keer buurten als het niet te ver is (maar ik heb een vermoeden dat dat wel het geval is :) )
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Twins? :D Heb ik tijdens mijn vakantie in mogen rijden.. deze had ook een sunroof...
 

Bijlagen

  • DSC06627.JPG
    DSC06627.JPG
    179,7 KB · Weergaven: 38
  • DSC06630.JPG
    157 KB · Weergaven: 37

beta

Nieuw hier
10 aug 2011
7
0
0
Ook zeker een heel mooi exemplaar, '

ik woon in Wormerveer dat is vlak boven Amsterdam.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom hier en heel apart om zo'n ding bij de club te hebben!

Ziet er ook erg strak uit met die skirts en bumper, mooi man! Maar had je niet liever een 6 cilinder gehad?



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom! gave auto ik ben zeer benieuwd op de meeting! leuke autogeschiedenis ook! skylline ziet er netjes uit! :rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
KWP zei:
Welkom hier en heel apart om zo'n ding bij de club te hebben!

Ziet er ook erg strak uit met die skirts en bumper, mooi man! Maar had je niet liever een 6 cilinder gehad?



gr. koen

ik denk dat het hem gaat om de pk's


beta zei:
Ook zeker een heel mooi exemplaar, '

ik woon in Wormerveer dat is vlak boven Amsterdam.

ah ok... ik kom vaak in amsterdam, kom misschien wel een keer buurten :p
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hi Beta, welkom hier. Had je al gevonden via Google en de Skyline Club NL.
Hoe bevalt de Altezza tot nu toe? Ben ook net nieuw hier en heb net eentje uit Ierland gehaald en die moet nog op kenteken gezet worden. Moet wel nog wat reparaties doen voor de APK, maar dat gaat helemaal goed komen.
We komen elkaar nog wel een keertje tegen.
:D