blije RAV4 rijder opzoek naar Lexus RX

GerardDH

Nieuw hier
18 mei 2025
3
2
3
Hoi,

Na Saab, Mercedes al weer jaren tevreden toyota Rav4 rijder.
Ben geinteresseerd in RX2016 presidentline met 100.000 op de teller. Garantie 1.5 jaar.
Te koop bij officiele dealer. PLaatje om te zien.
Maar wel 9 jaar oud, is dat verstandig qua kosten als ik de auto lang wil doorrijden.
Ik hoor het graag!

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Normaal gesproken een no Brainer. Is het een import? Wel goed beoordelen of er schade is geweest en voor de koop zoveel mogelijk naar alle details kijken zoals kleine beschadigingen e.d. Want dat wordt heel lastig nadat je de handtekening voor aankoop hebt geplaatst. Neem aan dat het een RX 450h is, dan zeker stellen dat je een Hybrid Health Check laat doen.

En Lexus is een van de de meest betrouwbare merken en heeft dus relatief lage onderhoudskosten.

Ik rijd een 17 jaar oude Lexus.
In vergelijking met andere auto's van die leeftijd en dingen die normaal wel slechter worden met de jaren:
  • Alles wat van rubber is, is nog in goede conditie. Het rubber dat Lexus gebruikt is uitstekend
  • Electronica werkt allemaal nog. Stoelen, ramen, radio, naja alles.
  • Alles wat beweegt werkt goed, maar de auto moet niet stil gestaan hebben. 8 jaar rijden, 1 jaar stilstaan kan zorgen voor dingen die dan vast zitten zoals kleppen van een kachel, raammechanismen, kofferlep sluitingen maar ook geoxideerde contacten. Met andere woorden een weinig gebruikte auto is prima. Een jaar stil staan, beter van niet, of alles echt proveren.
Dus 9 jaar? Ik zou er geen zorgen over maken.

Dank voor jullie snelle reacties, lijkt inderdaad een goede keuze. Import uit Duitsland zag ik, hybridecheck, schadevrij goede tips. Kijken of we uit de inruil komen Goed dit forum te hebben.:)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Als aanvulling: check of ie nog op de fabrieksbanden staat....die dan dus 9 jaar oud zijn. Check in dat geval o.a. op droogtescheurtjes.

En check a.d.h.v. de APK standen hoeveel ie jaarlijks gereden heeft. Als dat in de eerste 5 jaar 90k geweest is en dus de afgelopen 4 jaar maar 10k dan zegt dat ook iets.

En verder de usual stuff zoals je bij elke 2e hands auto zou doen: kleurverschil op de panelen, scheefzittende panelen/bumpers e.d.
Om maar wat te noemen...

En wat vaak vergeten wordt zijn kleine interieur beschadigingen, het is uiteraard een 9 jaar oude auto maar wel een Lexus. Dus let goed op de details want je zweeft op een wolk omdat je de auto zo mooi vindt. Als je wat ziet dan vragen of reparatie onderdeel van de aankoop kan zijn. Na het plaatsen van je handtekening lukt dat vaak niet meer onder garantie.