Bluetooth verbinding valt weg

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Waar ik verrassend genoeg tegen aan loop is dat mijn telefoon met bluetooth is verbonden maar dat vroeg of laat er geen geluid meer te horen is. Dus Google maps navigatie of het afspelen van een playlist is dan niet meer hoorbaar.

De status is dat de telefoon nog steeds verbonden is en ook staat de navigatie dan nog aan. Het lijkt dus daadwerkelijk een bug van het systeem. In mijn vorige oudere Lexus IS uit 2012 was dit nooit een issue.

Hebben meer NX rijders hier ervaring mee?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Waar ik verrassend genoeg tegen aan loop is dat mijn telefoon met bluetooth is verbonden maar dat vroeg of laat er geen geluid meer te horen is. Dus Google maps navigatie of het afspelen van een playlist is dan niet meer hoorbaar.

De status is dat de telefoon nog steeds verbonden is en ook staat de navigatie dan nog aan. Het lijkt dus daadwerkelijk een bug van het systeem. In mijn vorige oudere Lexus IS uit 2012 was dit nooit een issue.

Hebben meer NX rijders hier ervaring mee?

Super hinderlijk!

Even een checkvraag: heb je een Iphone die op dat moment ook via usb verbonden is met de auto om op te laden?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Super hinderlijk!

Even een checkvraag: heb je een Iphone die op dat moment ook via usb verbonden is met de auto om op te laden?
Het gaat om een Pixel die draadloos wordt opgeladen. Verder niet met snoeren verbonden.
 

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
Tot nu toe heb ik hier geen last van gehad. Ik zal eens extra opletten, want ik gebruik de gekoppelde tel. nauwelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Vandaag nieuwe besturingssoftware laten installeren. Vooralsnog lijkt de bluetooth verbinding in tact te blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
ok, klinkt goed dus.
Ik heb gedurende de vakantie heel veel de bluetooth gebruikt voor de navigatie, en die gebruikt de telefoon in/out. heeft geen enkel probleem opgeleverd.
Kan je nieuwe besturingssoftware laten installeren ?, welke versie heb je dan nu ?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
ok, klinkt goed dus.
Ik heb gedurende de vakantie heel veel de bluetooth gebruikt voor de navigatie, en die gebruikt de telefoon in/out. heeft geen enkel probleem opgeleverd.
Kan je nieuwe besturingssoftware laten installeren ?, welke versie heb je dan nu ?
Ik zal even uitzoeken welke ik heb nu. Eigenlijk had ik gevraagd om een update van de het navigatiesysteem en dat zou inclusief de besturingssoftware zijn. Maar de laatste versie (en voorlaatste) is momenteel niet verkrijgbaar. Mijn navigatiesysteem stamt uit 2014. Dus ik dacht een update kan geen kwaad. Ze konden bij Lexus kennelijk wel een update van het besturingssysteem uitvoeren en dat lijkt te werken voor wat betreft de bluetooth. Ook vandaag geen enkel probleem ervaren.