Dank voor je bericht. Ik wilde de bodem reinigen ivm strooizout. Mijn auto is niet heel jong, is van 2015. Ik lees op internet verschillende verhalen. Maar zo te zien kan het dus geen kwaad zolang het niet te vaak wordt gedaan.Hoewel een jonge wagen prima beschermd is tegen water kunnen na een aantal jaren de rubber afdichtingen in connectoren gaan lekken.
Hierdoor kunnen de aansluitingen gaan corroderen en kun je vreemde storingen krijgen.
Mijn advies is dan ook niet te vaak doen.
Ah okee. Dat ga ik ook doen. Bedankt!Gewoon even wachten tot de weg weer normaal is en het een keer geregend heeft, dan is het zout weg. Dan pas een programma kiezen die ook de onderzijde reinigt.
Althans, zo doe ik het altijd.
Precies. Ik wacht nog wat langer tot er niet meer gestrooid wordt. Iets met ijsheiligenGewoon even wachten tot de weg weer normaal is en het een keer geregend heeft, dan is het zout weg. Dan pas een programma kiezen die ook de onderzijde reinigt.
Althans, zo doe ik het altijd.
. Dan een keer erdoor.Goh, is dat allemaal zo kwetsbaar? Ik dacht dat dat soort stekkers getest en gecertificeerd werden voor veel zwaarder en langer werk, dan wat de carwash doet. Dus dat houdt zich echt wel een jaartje of 15 en waarschijnlijk wel langer, gezien er nog zat Prius 2 rondrijden.Hoewel een jonge wagen prima beschermd is tegen water kunnen na een aantal jaren de rubber afdichtingen in connectoren gaan lekken.
Hierdoor kunnen de aansluitingen gaan corroderen en kun je vreemde storingen krijgen.
Mijn advies is dan ook niet te vaak doen.
Dus eigenlijk is het een risico die je neemt met het reinigen van de onderkant.Hier een twee jaar oude GX van de Car Care Nut.
Zeg nooit "dat kan niet", en het vervelende is dat dit soort storingen altijd veel later de kop op steken.
Niets is 100% waterdicht.