Bonjourno allen! Een Technisch mannetje met een Lexus!

Eric_Mark_X

Nieuw hier
13 mei 2015
13
0
0
Heehoi! ik ben nieuw!

Mijn naam is Eric Bastiaan Net, 22 en ik heb sinds een week of 3 een IS200 Executive in groen met een Tellerstand van 260.000km.



Na 1 jaar in een AT160 Celica gereden te hebben en 2,5 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een EE100 Corolla was het tijd voor iets groters. Bij voorkeur achterwiel aangedreven, meer deuren en meer vermogen, want 86/88pk komt na 3,5 jaar gewoon je neus uit. Omdat ik een ToyotaFanboy van formaat ben, dus uitgekomen bij een IS200 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad ondanks alle perikelen van afgelopen weken.

Om te beginnen heb ik direct een oliewissel gedaan. dat was immers nodig. hierna reed ik in mijn eigen wijk over een drempel en brak de rechter voorveer.
mwah, poep gebeurt, dus heb ik er direct een setje Eibach Prokit veren onder gezet.



Terwijl ik een week later hiermee bezig was, kwam ik tot de conclusie dat beide onderste fuseekogels om en nabij gewoon 5mm speling hadden en dat zoals bij veel ISjes de rechter achterrem vastzit. De fuseekogels zijn inmiddels vervangen na een middagje zwoegen. Volgende paycheck gaan er 2 nieuwe stuurkogels in en laat ik hem uitlijnen.

De remklauw moet ik nog een keer naar kijken. Ik heb deze geprobeerd terug te duwen wat in eerste instantie ook gelukt is, maar hij blijft slecht presteren. Dus ik ga binnenkort 2 remklauw revisiesetjes bestellen. En als ik die hele meuk toch los heb, een setje stalen remleidingen achter.

WP_20150420_009.jpg


Al met al zit er nu al een hoop werk in en er zit meer aan te komen, maar het is tot nu toe iedere seconde waard geweest. Het blok draait ondanks de hoge tellerstand nog perfect, de versnellingsbak is onwijs soepel en volgens mij is het dual massa vliegwiel ook nog niet overleden. En na alle onderstelreparaties stuurt ie weer zo strak als een snaar.

Groeten,
Eric.
 

Bijlagen

  • photo3515.jpg
    photo3515.jpg
    173,3 KB · Weergaven: 63
  • photo3519.jpg
    photo3519.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Welkom Eric en je hebt inderdaad een soort van toyota upgrade aangeschaft
en meteen al goed bezig


btw ...ik kan de eerste 2 foto's niet zien , wel je mooie groene IS
 
Ik probeerde net nog wat aan te klungelen met de post. Theorethisch gezien zou het nu moeten werken

Qua techniek kan ik gelukkig nagenoegen alles zelf. Ik heb namelijk 3,5 jaar autotechniek gestudeerd. Dat scheelt onwijs in je kosten.
 
Welkom veel plezier. De reden waarom de foto's niet zichtbaar zijn is omdat er maar 1 bijlage aan het bericht zit. De verwijzing naar de andere bijlagen zijn niet bestaand. Het blijft voorlopig nog even het handigst de upload functie via de toolbar (het A icoon aan de rechterkant en dan de knop image en vervolgens tabblad upload) te gebruiken.
 
Bedankt voor het warme welkom! Ik ben op het moment aan het uizoeken met famillie ed of ik bij de jaarmeet kan zijn.
 
Inderdaad. Gewoon een keer de Renault Bril Cabrio van mijn vader een keer wassen en de olie wisselen en hij is om. :grin:
 
Nou, genoeg storingen gehad met dat ding. al valt het nog mee met de 60.000 km (en 2,5 jaar) die we ermee afgelegd hebben. ff een shortlist:

Overleden Gascomputer
Piepende multiriemen
2 kapotte bobines(dis ontsteking)
vergrendel mechanisme bestuurdersstoel oerleed
2 wiellagers, (Waarvan 1 na 10.000km weer vervangen moest worden omdat we het handig vonden om eenOEM renault unit te monteren)
2 rolbar rubbers omdat de hele installatie klapperde bij het nemen van een drempel
kapotte startmotor
gecorrodeerd contakt in een zekeringkast waardoor de blower niet meer aanging
achterdemper die het tuutje helemaal aan het einde van het uitlaatsysteem opeens verloor en daardoor effectief een demper kwijt was.

Tellerstand is nu 281.000km btw. even afkloppen, maar we hebben er al 30.000km geen serieuze problemen meer mee gehad.