- 13 mei 2015
- 13
- 0
- 0
Heehoi! ik ben nieuw!
Mijn naam is Eric Bastiaan Net, 22 en ik heb sinds een week of 3 een IS200 Executive in groen met een Tellerstand van 260.000km.
Na 1 jaar in een AT160 Celica gereden te hebben en 2,5 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een EE100 Corolla was het tijd voor iets groters. Bij voorkeur achterwiel aangedreven, meer deuren en meer vermogen, want 86/88pk komt na 3,5 jaar gewoon je neus uit. Omdat ik een ToyotaFanboy van formaat ben, dus uitgekomen bij een IS200 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad ondanks alle perikelen van afgelopen weken.
Om te beginnen heb ik direct een oliewissel gedaan. dat was immers nodig. hierna reed ik in mijn eigen wijk over een drempel en brak de rechter voorveer.
mwah, poep gebeurt, dus heb ik er direct een setje Eibach Prokit veren onder gezet.
Terwijl ik een week later hiermee bezig was, kwam ik tot de conclusie dat beide onderste fuseekogels om en nabij gewoon 5mm speling hadden en dat zoals bij veel ISjes de rechter achterrem vastzit. De fuseekogels zijn inmiddels vervangen na een middagje zwoegen. Volgende paycheck gaan er 2 nieuwe stuurkogels in en laat ik hem uitlijnen.
De remklauw moet ik nog een keer naar kijken. Ik heb deze geprobeerd terug te duwen wat in eerste instantie ook gelukt is, maar hij blijft slecht presteren. Dus ik ga binnenkort 2 remklauw revisiesetjes bestellen. En als ik die hele meuk toch los heb, een setje stalen remleidingen achter.
Al met al zit er nu al een hoop werk in en er zit meer aan te komen, maar het is tot nu toe iedere seconde waard geweest. Het blok draait ondanks de hoge tellerstand nog perfect, de versnellingsbak is onwijs soepel en volgens mij is het dual massa vliegwiel ook nog niet overleden. En na alle onderstelreparaties stuurt ie weer zo strak als een snaar.
Groeten,
Eric.
Mijn naam is Eric Bastiaan Net, 22 en ik heb sinds een week of 3 een IS200 Executive in groen met een Tellerstand van 260.000km.
Na 1 jaar in een AT160 Celica gereden te hebben en 2,5 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een EE100 Corolla was het tijd voor iets groters. Bij voorkeur achterwiel aangedreven, meer deuren en meer vermogen, want 86/88pk komt na 3,5 jaar gewoon je neus uit. Omdat ik een ToyotaFanboy van formaat ben, dus uitgekomen bij een IS200 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad ondanks alle perikelen van afgelopen weken.
Om te beginnen heb ik direct een oliewissel gedaan. dat was immers nodig. hierna reed ik in mijn eigen wijk over een drempel en brak de rechter voorveer.
mwah, poep gebeurt, dus heb ik er direct een setje Eibach Prokit veren onder gezet.
Terwijl ik een week later hiermee bezig was, kwam ik tot de conclusie dat beide onderste fuseekogels om en nabij gewoon 5mm speling hadden en dat zoals bij veel ISjes de rechter achterrem vastzit. De fuseekogels zijn inmiddels vervangen na een middagje zwoegen. Volgende paycheck gaan er 2 nieuwe stuurkogels in en laat ik hem uitlijnen.
De remklauw moet ik nog een keer naar kijken. Ik heb deze geprobeerd terug te duwen wat in eerste instantie ook gelukt is, maar hij blijft slecht presteren. Dus ik ga binnenkort 2 remklauw revisiesetjes bestellen. En als ik die hele meuk toch los heb, een setje stalen remleidingen achter.
Al met al zit er nu al een hoop werk in en er zit meer aan te komen, maar het is tot nu toe iedere seconde waard geweest. Het blok draait ondanks de hoge tellerstand nog perfect, de versnellingsbak is onwijs soepel en volgens mij is het dual massa vliegwiel ook nog niet overleden. En na alle onderstelreparaties stuurt ie weer zo strak als een snaar.
Groeten,
Eric.
Bijlagen
Laatst bewerkt: