Vandaag lekker aan de hobby geweest.
Gasklephuis gereinigd, LMM gereinigd en bougies vervangen.
Met het vervangen van de bougies ben ik wel even zoet geweest. Wat een enorme rotklus.
Er viel mij wel iets op waar ik niet echt een verklaring voor heb, misschien heeft iemand van jullie een verklaring.
Het inlaatspruitstuk moet verwijderd worden om de bougies aan de bestuurderskant te vervangen. Ik heb hiervoor enkele filmpjes geraadpleegd om mezelf wat voor te bereiden zodat ik niet verrast werd. Het valt mij op dat er 2 verschillende inlaatspruitstukken zijn voor dezelfde bouwjaren IS. Zou dit mogelijk te maken kunnen hebben met emissie-eisen of iets dergelijks. De afwijking heb ik geconstateerd bij de US-modellen en de Europese modellen.
Hieronder een foto van mijn spruitstuk en 1 van een US auto. Ik heb me rot gezocht naar die benzineleiding maar ben tot de conclusie gekomen dat die bij helemaal niet op die plaats gemonteerd is. Sterker nog, hij hoeft er niet eens af. Waar ik wel een beetje mee zit is dat ik het stationair toerental niet meer goed naar beneden krijg. Ook daar zijn wat trucjes voor maar dat lukt dus niet. Ik zal er eerst eens een paar dagen mee rijden en kijken of de auto dit zelf inregelt. Stel dat het niet zo is, zou het dan kunnen dat het inlaatspruitstuk niet helemaal goed zit? Ik hoor geen lekkages o.id. want dan zou ik wat geknetter moeten horen volgens mij....
Mijn auto:
US-auto
Gasklephuis gereinigd, LMM gereinigd en bougies vervangen.
Met het vervangen van de bougies ben ik wel even zoet geweest. Wat een enorme rotklus.
Er viel mij wel iets op waar ik niet echt een verklaring voor heb, misschien heeft iemand van jullie een verklaring.
Het inlaatspruitstuk moet verwijderd worden om de bougies aan de bestuurderskant te vervangen. Ik heb hiervoor enkele filmpjes geraadpleegd om mezelf wat voor te bereiden zodat ik niet verrast werd. Het valt mij op dat er 2 verschillende inlaatspruitstukken zijn voor dezelfde bouwjaren IS. Zou dit mogelijk te maken kunnen hebben met emissie-eisen of iets dergelijks. De afwijking heb ik geconstateerd bij de US-modellen en de Europese modellen.
Hieronder een foto van mijn spruitstuk en 1 van een US auto. Ik heb me rot gezocht naar die benzineleiding maar ben tot de conclusie gekomen dat die bij helemaal niet op die plaats gemonteerd is. Sterker nog, hij hoeft er niet eens af. Waar ik wel een beetje mee zit is dat ik het stationair toerental niet meer goed naar beneden krijg. Ook daar zijn wat trucjes voor maar dat lukt dus niet. Ik zal er eerst eens een paar dagen mee rijden en kijken of de auto dit zelf inregelt. Stel dat het niet zo is, zou het dan kunnen dat het inlaatspruitstuk niet helemaal goed zit? Ik hoor geen lekkages o.id. want dan zou ik wat geknetter moeten horen volgens mij....
Mijn auto:
US-auto