Bougies, welke? Iets met bomen en bos...

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik zie door de bomen het bos echt niet meer. Ik wil de bougies in mijn auto (IS200 Sport uit 1999) een keer gaan vervangen, maar vraag me af welke ik nu precies moet hebben. Ik begrijp dat er toch best een aantal verschillende types zijn, maar welke zijn nu de beste? Als ik een eBay search naar IS 200 Spark Plugs doe, krijg ik allemaal verschillende types.

En kan het qua verbruik nog wat schelen tussen verschillende types/merken?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
De OEM aanbeveling is Denso SK20R11 en als alternatief NGK IFR6A-11, beiden 'long-life' bougies. Er zijn zogenaamde 'performance' alternatieven (andere materialen), maar die gaan in het algemeen minder lang mee. Ik betwijfel dan ook of je daarmee echt veel verschil zult merken qua verbruik of performance..

Ik zou zelf dus niet afwijken van de OEM aanbeveling tenzij je een aangepast blok/vermogen hebt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat, en vraag misschien nog even een offerte op bij A.S. Motorsport hier bij Marketplace, die heeft ook scherpe prijzen voor forumleden.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Helaas zijn niet alle aanbiedingen op eBay.com met afhandeling verzend en douanekosten,
maar als je de keuze hebt, is dit inderdaad het makkelijkste traject

Trouwens een paar jaar geleden ( 9-11 ) en ruim daarna kon je geen bougies uit Amerika over laten komen,
mochten niet meer per (lucht)post naar het buitenland verzonden worden,
goed om te weten dat ze daar weer overheen gegroeid zijn