Bougies.

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Mike RX450H HYBRID

Nieuw hier
17 jul 2024
5
0
1
Goedenavond beste,

Ik zou er graag achter willen komen, welk merk en type bougies er origineel worden gebruikt in een Lexus rx450h hybrid bouwjaar 2011?
 
Bedankt, maar het klopt dat ze die vermelden ook bij andere automaterialen zaken, maar het geeft mij geen zekerheid, dat Lexus die ook origineel gebruikt.
Ik wil dit namelijk weten, omdat ze beweren dat je er 100.000km mee kunt rijden, heb ik mij laten vertellen.
 
De te gebruiken bougies zijn moderne uitvoeringen met iridium of platina elektroden. Die blijven veel langer bruikbaar dan de klassieke bougies waar de elektroden door erosie meestal na 10-15 duizend kilometers al zo ver waren versleten dat er niet altijd meer een betrouwbare vonk verwacht kon worden. Lexus raadt bij de meeste auto's aan de bougies na 90.000 km te vervangen.

In principe kun je ook bougies van een ander merk gebruiken, mits die vergelijkbare eigenschappen hebben. Let daarbij wel goed op dat ze werkelijk vergelijkbaar zijn (schroefdraad, type afdichting, gebruikte elektroden, schachtlengte etc.).

Veel interessante info over bougies vind je hier:

 
Dat lijkt mij deze: https://www.autodoc.nl/denso/1666949

Zowel bij de 249pk als de 299pk versie van de 450h worden deze vermeld. En Denso gebruiken de dealers ook als ik me niet vergis (heb onlangs in mijn GS300h ook Denso aangetroffen en vervangen door... Denso).
Klopt, alleen zitten ze bij de dealer in een rood Toyota doosje ipv een origineel blauw Denso doosje. De inhoud is inderdaad hetzelfde (alleen de prijs vaak niet)
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975