Brake Power Low

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Arie van den Broek

Nieuw hier
2 jul 2025
5
7
3
Ik heb een probleem met mijn RX450H uit 2016. Telkens gaat op het display bij het remmen de waarschuwing "Brake Power Low" branden. De motor valt stil (geen bekrachtiging meer) en als ik het rempedaal direct weer in trap start de motor direct weer (en doen de remmen het ook weer). Mijn Lexusdealer weet niet wat het is, mogelijk het vacuüm maar eigenlijk is er bij Lexus niets bekend over dit probleem. Wie herkent dit? En dan nog een vraagje: heeft deze motor een distributieriem of -ketting? En wanneer moet deze worden vervangen?

Gedurende het rijden zou het wat anders kunnen zijn.
Hoe staat deze auto in zijn onderhoud ?
Je geeft aan dat Lexus het niet weet, mag ik aannemen dat hij alle onderhoud daar krijgt ?

Storing abs sensor zou een code moeten geven.

Te laag niveau remvloeistof een andere warning.

Oude remvloeistof met daarin vocht en op gegeven moment ook luchtbellen zou bij standaard onderhoud niet voor mogen komen.

Storing ABS-unit ?
Zekering van ABS niet helemaal fris ?

En eerder genoemde booster (welke je hoort starten wanneer je de deur opendoet).

Maar hij doet het dus niet bij opstarten maar alleen gedurende het rijden ? 🤔

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dat van die ketting of riem kun je zelf ook opzoeken.
En een dealer die het onderhoud uitvoert weet het sowieso. 🤔 ……..

Hoi Paniekje, dank voor jouw snelle reactie.
Onderhoud gebeurd NIET bij Lexus maar hier bij lokaal garagebedrijf. Auto word niet vertroeteld maar krijgt wat hij nodig heeft.
Auto is nu 9 jaar oud, heb deze nu 4 jaar in bezit, ken dus niet de hele historie. Daarnaast, hoe vaak moet de remolie worden ververst?
Als ik de deur open hoor ik inderdaad wel zo'n "zoemertje".
En idd, (nog) niet bij het starten, alleen tijdens rijden.
Ben wel bij Lexus geweest maar daar zeiden ze dat ze het probleem niet herkenden, ook stond er niets over in hun technische documentatie.
Maar een grote mogelijkheid zou het vacuüm kunnen zijn zeiden ze.

Ik zou daar eens mee beginnen, goed volgens procedure flushen/verversen.

Natuurlijk komt een dealer zoiets niet tegen bij standaard onderhouden Lexus.
Dat vacuum zou volgens mij in eerste plaats resulteren in dat start-up probleem met “bevroren” rempedaal.

• Leuk
Kijk, daar kan ik wat mee, gaan we mee beginnen want dat is een gebrek aan onderhoud, moet toch gebeuren.
Meerdere tips (ook door anderen) blijven welkom hoor.
Met dank! (y)

• Leuk