Brandstof 95 of 98 of ?

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Hallo allemaal,
Wat kun je nu het beste tanken om het beste uit je Lexus te halen?
Heb zelf de laatste maanden EuRo XL van Texaco getankt maar krijg maar een verbruik van 1-16 en dat moet in mijn ogen beter kunnen...
 
1 op 10 gemiddeld IS250 automaat
Waneer ik lange stukken rij 1 op 13

Ik tank zelf 98.
Als je een turbo auto hebt zou ik 98 gaan tanken bij de Shell.
 
Soms tank ik daar bij ulgemaseweg maar dat is geen Shell

En in roden heeft ook nog lang 98 gehad.

Gooi laatste tijd vaak die Primium er in van Shell
 
Je bent een dief van je eigen knip als je die marketingpraat gelooft. Met sommige motoren kan je een paar pk'tjes winnen met ron98 en verder niks.

Luister maar naar deze (lichtelijk grofgebekte) man. Hij weet wel waar hij over praat :
 
Ik heb het in mijn IS200 wel eens getest met Ultimate 102 van de Aral in Duitsland. Het leek net iets fijner te rijden (kan ook placebo-effect zijn), maar qua verbruik was het eerder nadelig van voordelig. Deed toen maar 1:9 in plaats van 1:10 normaal met Super 95. Tank overigens altijd in Duitsland.
 
Met 95e10 slaat mijn is300 zeer slecht aan. Kort na 95 beginnen te tanken was mijn lambda sensor stuk. Ik gebruik enkel 98, vroeger met mijn mondeo v6 had ik ook veel problemen met 95. Ik heb de indruk dat auto's met grotere cilinderinhoud hier last van hebben. Mijn e39 m5 stotterde in hogere toeren met 95 brandstof,met 98 niet. Dat het geen verschil maakt is dikke BS,anders zou je maar 1 brandstof hebben zoals bij diesel
 
die twee soorten zijn er nog steeds omdat hoge compressie motoren met zo ongeveer een comp/verhouding van hoger dan 10,5 deze 98ron nodig heeft , mijn vorige auto had dat en had dus ook geen klop sensor wat nu een gewoon is

E10 daar in tegen is wat anders , dat is de toevoeging van ethanol en de meeste Nederlandse auto's zijn daar niet op ingesteld
hier is al erg veel over geschreven en er zijn nog steeds veel onduidelijk heden
 
Mijn e39 m5 stotterde in hogere toeren met 95 brandstof,met 98 niet. Dat het geen verschil maakt is dikke BS,anders zou je maar 1 brandstof hebben zoals bij diesel
Heeft dat dan niet met je luchtmassameters te maken waar ze bekend om staan? Ik heb die 2 vervangen (450 euro) en ding liep op BP Ultimate wel rapper maar op 95 reed het verder ook prima hoor, motormanagement past zich gewoon aan.
 
Premium benzine heeft wel een meerwaarde. In mijn vorige auto (SAAB turbo) merkte ik een geweldig verschil in Euro 98 en Shell V-power Racing ( in Duitsland met 102 Octaan)
Nu heeft dit met een turbo te maken wat mijn IS 300 niet heeft, maar de voordelen blijven wel. De Is300 loopt echt heel soepel op Euro 98 van de Aral.
Net over de grens, dus euro 98 is goedkoper dan euro95 in Nederland. Dit speelt zeker mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno