Brandstof voor de lexus

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met betrekking tot het type brandstof waar jullie een voorkeur voor hebben.

Bij de is200 heb ik een lange tijd op normale shell euro 95 getankt, en na 50.000km ben ik overgegaan naar shell v power (RON 97) die naar mijn mening iets soepeler loopt. qua brandstof verbruik heb ik maar heel weinig van gemerkt.

Bij het gebruik van BP ultimate (RON 98) heb ik gemerkt dat de is200 juist iets rauwer door klinkt, maar verder niet echt veel verschil in performance of brandstofverbruik tov Shell Vpower

In de is250 heb ik eigenlijk van dag 1 al V power gebruikt en deze loopt er gewoon goed op, maar ik was benieuwd naar wat jullie tanken en wat jullie ervaringen zijn? Want de is250 heeft met zijn compressieverhouding van 12:1 eigenlijk voordeel met een octaan gehalte van 98 of hoger.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Veel mensen zeggen dat ze een verschil merken, ik doe dit niet (veel geprobeerd in mijn IS200). Mijn grootste hoeveelheid rijden is op de snelweg of de binnenwegen (100+).

Ik zal binnenkort de tank nog eens volgooien met VPower en kijken of het in de IS250 enig verschil voor mij uitmaakt :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Prima :)

Ik ga na mijn tank vpower even over op BP ultimate om die eens even uit te testen wat de verschillen zijn :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zal waarschijnlijk morgen al over gaan op BP Ultimate, want dan heb ik nog maar een kwart tankje over. :) we zullen zien
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mijn eerste tank van Vpower naar BP ultimate zit er al in, ik merk in performance niet veel, maar heb ook nog niet goed getest en dat geldt ook voor het verbruik.
maar............... de leenauto die ik heb meegekregen zit wel gewoon normaal euro95 in en bij deze viel het mij meteen op dat de motor een stuk rauwer klinkt, wat met name tijdens volgas wel opvallend anders klinkt dan mijn auto (die wat soepeler/zwaarder/ietsmeergrom)

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
er wordt weleens vaker gezegd dat de motor het opnieuw moet inleren, dus je zou na 2 3 tankbeurten de ecu moeten resetten, maar doordat ik van begin af aan al heb gereden met vpower, wist ik ook niet meer zo goed hoe het is om normale benzine te gebruiken. Dit zijn tot zover mijn waarnemingen en ik ga mijn volgende tankbeurt wel even de ecu resetten. Qua performance en verbruik laat ik nog weten, maar de motor loopt iig beter dan de leenauto :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Na drie keer ben ik vergeten hoe hij "ervoor" was :D

Maar ff serieus, ik zal het blijven proberen, het is wel prettig.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja klopt, maar ik stapte van mijn eigen auto naar een leenauto en van leenauto weer naar me eigen auto :) dus dan merk je het wel.

Wat mij ook opviel is dat het stuurwiel van de leenauto iets dikker lijkt en een tikkeltje zwaarder stuurt, ook is het materiaal van het stuurwiel anders.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
is250 business met leer achter inbouw uit 2008

17 inch banden van toyo

Maar het was wel bekend dat lexus de 2008 modellen wat wijzigingen heeft doorgevoerd mbt het stuurwiel qua gevoel. Blijkbaar dus ook materiaal van het stuurwiel
 

brenn

Nieuw hier
9 feb 2010
1
0
0
Hallo ik heb een vraagje ik heb een is220d mijn normale verbruik is ong 8liter maar de laatste maanden is die opgelopen naar 10 liter heeft er iemand ook dat probleem?
 

Martinvp

Nieuw hier
29 jan 2010
14
0
0
Hallo ik heb een vraagje ik heb een is220d mijn normale verbruik is ong 8liter maar de laatste maanden is die opgelopen naar 10 liter heeft er iemand ook dat probleem?

Als ik zuinig rijd kan ik met mijn 220d (sept 2006) gemiddeld over een hele tank 7.5l/100km halen als ik normaal rijd 8.0l/100km.
Bij mijn motor zijn de zuigerveren vervangen als onderdeel van een terugroep actie.
Ik heb begrepen dat als je hem laat chiptunen hij nog voordeliger wordt.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat klopt, Mitsubishi van me ouders rijd i.p.v. 1 op 10 nu 11. zit ook een open luchtfilter + andere aanzuigbuis aan. Maar is gewoon een benzine motor.

Daar is Toyota/Lexus dan wel even zoet mee geweest 8O zuigerveren van ik weet niet hoeveel auto's vervangen :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja hoor, dat werkt. maar bij de Mitsubishi gooide het ook wat andere zaken in de war. ontsteking stond niet meer op tijd enzo. Auto is toen ook meteen gechipt om optimaal gebruik te maken van de extra zuurstof die aangeleverd kan worden. Was niet goedkoop voor die auto omdat aan de computer niks verandert kan worden, er is toen een unichip tussen gezet.

koste in totaal wel zo'n ?900 euro voor die auto, maar je kom op iedere liter wel zeker een kilometer verder, en hij heeft natuurlijk merkbaar meer vermogen.

maar zo'n luchtfilter + aanzuigbuis kost niet zo gigantisch veel, en moet normaal ook geen andere kosten met zich meebrengen zoals hier boven vermeld. uitzonderlijk geval zeg maar :wink:
 
16 dec 2009
117
0
16
Met alle vorgaande auto's van alles uitgeprobeerd BP ultimate en V-power

V-power heeft een lichte voorkeur mn schoonvader rijd er al een tijdje mee en merkt het aan de loop van de motor wanneer hij hem volgooid met Euro
Ikzelf heb in het begin Euro getankt maar ben na wat experimenteren erachter gekomen dat hij lekker draaid op de nieuwe brandstof van Esso Supreme, Aangezien ik bij de Exxonchemical werk als Procesoperator krijg ik ook nog eens 10% korting op de brandstof.
Qua verbruik is er weinig verschil!