brubbels in de koelvloeistof reservoir !!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Toen ik eens de motor liet aanstaan voor enkele dingen te zien viel mij op dat de koelvloeistof in het reservoir (roze van kleur) aan het brubbelen was.... hetzelfde als wanneer water begint te koken....
Is dit normaal ??? Auto rijdt perfect.....
Volgens mij verbruikt hij geen vloeistof ofzo want de niveau blijft altijd gelijk, en er zit ook geen smurrie in...
Er komt ook helemaal geen rook uit de uitlaat ofzo...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Nee in principe is dit niet normaal, was de motor al volledig warm of nog aan het opwarmen?




gr. koen
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Motor was al volledig warm !!!!
Ik liet hem gewoon effe stationair draaien om enkele dingen na te zien het het viel mij op..... Maar vloeistof niveau blijft wel onveranderd hoor... Ook geen rook uit de uitlaat ofzo....
Auto is nog onder garantie dus daar geen problemen, maar ja als er verder geen klachten zijn dan kunnen ze zeggen dat alles normaal is. Ik heb er geen verstand van dus ik kan niet zeggen dat dit of dat niet normaal is....
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Niveau blijft gelijk, ook als ie koud is.......
Temperatuur van de vloeistof is volgens mij normaal, de wijzer in de instrumentenpaneel gaat net niet in midden staan als ie volledig opgewarmd is.
Vloeistof is mooi roze.... Geen enkel vuiltje ofzo erin te vinden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
O wacht even, ik zie nu pas watvoor auto/motor je heb. Ik denk dat je koppakking lek is, komt wel eens voor bij de diesels.




gr. koen
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Dat zou best kunnen maar het rare is dat het geen enkele typische symptomen vertoont..... Er wordt in ieder geval naar gekeken..
Ik heb geen olie bij koelwater, geen koelwater bij de olie (geen witte smurrie op mijn oliestop of peilstok...) niveau van vloeistof blijft gelijk, moet dus niet bijvullen.... Geen witte rook van uitlaat....
Mss ligt het aan de vibraties van de motor ???
Hoe dan ook het wordt nagekeken... Ik hou jullie op de hoogte...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Normaal bij die motoren merk je qua rijden niks maar gooit ie de koelvloeistof er op een gegeven moment uit. Door de enorme druk in de cilinder word er langs de defecte koppakking lucht geperst in het koelsysteem.



gr. koen
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Neen nog niet onder druk gezet..... Er zijn ook geen luchtbellen zichtbaar hoor !!!!! Maar het wordt nagekeken iig........
Bedankt voor de goede raad allemaal :worship: